fredag 23 januari 2009

Konst i Täby Centrum

Har jobbat hemifrån idag - superskönt. På fem timmar hinner man med lika mycket som på en hel dag på jobbet. Dessutom har roat mig med att(i tur och ordning):

- att gå upp klockan 8 istället för 6:45
- ett samtal från personalchefen
- att läsa bloggar under dagen, vilket jag sällan gör på kontoret
- ett besök hos suveräna indiern i Enebyberg
- en shoppingrunda
- kolla privata mejl med roliga bilagor (några mumsbitar kommer längre ner)
- att förbereda helgens konstutställning
- att precis nu hällt upp ett glas vin

Konsthelgen
I år är det 13:e gången (hoppas det inte är ett dåligt omen) som jag och min kompis Motoko deltar i utställningen, där hela shopping centrum förvandlas till ett galleri. Ganska häftigt faktiskt och otroligt roligt. Visserligen växer benen genom huvudet efter åtta timmar i vertikal läge... men lite svinn får man väl ta.

Ingen batteriladdning
På måndag kommer jag att vara lagom mör på jobbet, eftersom jag inte kan ladda upp batterierna med 12 timmars sömn under helgen... men istället hoppas jag kunna räkna ihop "snabba cash"... ha, ha.

PS. Ni bloggläsare som bor i Stockholmsområdet får hemskt gärna hälsa på er "blogpal" under helgen. Monter 14, plan 1, gamla delen av Täby Centrum, framför Stora Scenen. Datorkonst visas i cirka 40 exemplar. DS



4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med utställningen!
Svar från min blogg:
Så akta dig för shoppingbacillen, den smittar enormt fort.;)

Anonym sa...

TUR! Då kan jag ju fortsätta att "hänga här" trots att jag är bacillangripen.
Natti, natti till dig! =)
Skulle inte du SOVA DIN SKÖNHETSSÖMN vid närmare eftertanke? ;)

Anonym sa...

"att gå upp klockan 8 istället för 6:45"

japp, thats what i like..! hehe

Ha de gott :)

Anonym sa...

Gillar bilden med "unattended children" fast jag tycker den är aningen snäll! Kan tänka mig att servera helt andra grejer...
Jag tror att vi besökte "Konst i Täby Centrum" innan alla andra vaknat. För några timmar senare var det rena trafikstockningen på vägarna dit. Hoppas du sålde mängder!