söndag 11 januari 2009

23 vilodagar med batteriladdning...

... är över. Kan man "överladda" mänskliga batterier? Vet inte men laddningen ska ju hålla ett bra tag... typ till påsk.

Åt ena sidan ska det bli jätteroligt att återvända till vardagen och jobbet.
Åt andra sidan saknar jag mina härliga sovmorgonar redan nu.


Åt ena sidan längtar jag efter "utelivet" vid luncherna.
Åt andra sidan är mina rikskuponger slut. Har man semester så lagar man ju inte mat själv hela tiden.

Åt ena sidan har jag njutit av att läsa alla nya bloggar jag upptäckt under semestern.
Åt andra sidan verkar de flesta blogga just på jobbet. Mmmmhhhhh....

Nej, det är nog bra att återgå till det normala. Vad är normalt??!! Hoppas bara att mina favo-kollegor har samlat på sig massvis med roliga bilder som jag kan lägga upp på bloggen. Som ni förstår av ovan affisch från 50-talet börjar mitt förråd tryta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Njaa...Jag är inte 08:a, jobbar bara i smeten, jag bor utanför Nyköping, bodde i Västerås 1964-1987. Herre gud, det ser ut som att det var på stenåldern minst! Den äldre tom!!!

Nu ska jag i säng, väckning 04.45. Som vanligt! :)

Mrs Bettan sa...

Beate, kolla när Anne ska gå upp. Då har du sovmorgon. Det är nog skönt att komma till jobbet i morgon och sätta fart igen eller hur, du kan tänka på mej som fortfarande ligger i sängen. Sorry.
Kram MrsBettan

Anonym sa...

Jag brukar surfa till Sociological Images ibland och där såg jag den där bilden och flera liknande. Verkar som om det var riktigt trendigt och nyttigt att röka förr.