lördag 17 januari 2009

En fripassagerare som flög av vid Stockholms Södra

Tog pendeln från Stockholms Central till Älvsjö och Stockholmsmässan idag. Straxt innan dörrarna stängdes klev fripassageraren - en duva - ombord. Den var uppenbarligen van att planka då den i maka takt promenerade fram och tillbaka i vagnen. Vi Stockholm Södra gick den fram till dörren och flög av. Vilken rolig början på dagen! Bildbeviset till vänster.

Bildkavalkad från Formex mässan
Det finns inte så mycket att skriva om mässan egentligen då den inte bjöd på många nyheter. Höstens Formex är mycket vassare. Många utställare men glest med besökare.
Tänkte lite på Lenas färgfototävling när jag tog några av foton. Hade även MrsBettan och Nettan i åtanke när jag plåtade bakformerna.

Kommentarer till bilderna
Uppifrån:
1. Färgstarka älgar i trä - riktigt svenskt!
2. Gubbar med hatt (Volvo förare?!) som lampor tyckte jag var fyndigt!
3. För er som gillar konstgjorda blommor som dammsamlare istället för färskvaran.
5. Mosaikglasprodukter från Småland. Riktigt snygga.
6. Älskar så kallade gemlampor i metall. Finns bland annat på Designtorget.
4. Mässans gräsligaste monter, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
7. Rumpstolar för honom (vänster) och henne (höger). Då de stod på ett 80 cm högt podium slapp man provsitta dessa fula plastvarianter.
8. Dagens behållning: Regnbågsbords lampan som även fanns som taklampa.
9. För er som gillar att baka i lite annorlunda formar.







8 kommentarer:

Anonym sa...

Häftiga bakformar! =)Alltid kan man få någon trevlig inspiration.
Smart fripassagerare. ;)

Anonym sa...

Jag har aldrig varit på Formexmässan...:(

Vilken smart duva! Den kanske var litet trött och ville värma sig en stund?

Fråga gärna maken om min sångefterlysning!

Anonym sa...

re: det här är annes dotters blogg! :) anne har fortfarande kvar sin blogg och sin design ^^ jag skrev på hennes eftersom att jag är hennes administratör! :)

och det är klart att alla +40 är på topp :]

Anonym sa...

Ja du, dessa duvor, tycker de är fina, har nån slags stålthet i sättet de går på. Coolt! :)

ha de gott.

Anonym sa...

Svar från min blogg:
Han verkar inte poppis vår lille utslagne gris! ;)
Men inte kan jag GLÖMMA honom till julen?! Då blir ju de små barnen som gett honom i present jätte ledsna! ;)

Anonym sa...

Jaha, det ser ut som att dottern ville förtydliga sitt inlägg..;)

Hon har ännu en blogg, en parodivariant på sina jämnårigas, men det är det nog ingen som fattar.

Har du haft en bra söndag?

Anonym sa...

Den lilla duvan kanske hellre ville åka i det varma tåget än flyga i den kyliga luften? Kanhända den letade efter ett nytt ställe att bo på och tyckte att det var smidigare att åka kollektivt.

Anonym sa...

Åh så läckert att få inspireras av allt detta :D

Smart duva också :)