lördag 28 september 2024

Hoppa på tåget - ”Humla”




Som de flesta av er vet är jag inte förtjust i insekter och blir smått hysterisk när jag ser småkryp och larver. Men humlor älskar jag.

Gulliga
Varje vår är dessa pälsklädda och mulliga insekter de första som hälsar på mina betongblommor på min balkong. De har aldrig lärt sig att jag inte har några riktiga blommor. Eller så uppskattar de mina betongvarianter;-) Humlor är gulliga. De är harmlösa och sticker inte – tror jag. Kan ärligt säga att jag aldrig dödat en humla, men har många mord av getingar på mitt samvete;-) 

Bilderna jag lägger upp är arkivfoton, för det är lite sent på säsongen för humlor.

Hos Åke hittar ni länkar till alla som hoppat på tåget. Om ni också hoppar på är det bara att lämna ett meddelande i hans kommentarsfält här.

Karin har uppfunnit temat.

2 kommentarer:

LillaSyster sa...

Det går bara att älska humlor=) Fina bilder.
Räddade livet på en för ett tag sedan då den kört fast i ett spindelnät. Ha en bra kväll!

Guldkryckan sa...

Men visst är de fina de där, gillar dem mer än getingar iallafall.
Fint fotat där, bra jobbat.
Ha det bäst nu. 👋