måndag 14 oktober 2024

Glad måndag

Möt Wilma
Egentligen skulle jag ha gjort balkongen ”vinterklar” igår, men när grannen föreslog en fika var jag absolut inte svårflörtad. Hos Starfish&Coffee träffade vi Wilma, en fem veckor gammal Jack Russel tjej, vars specialitet enligt den sympatiska ägaren var att slicka på allt hon kom över inklusive ansikten på folk hon stötte på. Jag flyttade genast min stol en bit bort.

Sitt och salami
Tänkte på att Café Startboxen serverar hundglass gjort av lever, så jag föreslog att ägaren till Starfish & Coffee borde bjuda Wilma på lite salami. Det kallas visst kund- eller i det här fallet hundvård. Wilma hade redan lärt sig kommandot ”Sitt” som ni ser på bilden, däremot var hon inte bekant med salami utan spelade först lite boll med skivan innan hon mumsade i sig den. Jag hade glömt kameran hemma, så det är grannen som tagit bilderna.

Att umgås
Blir alltid så glad när jag ser ett medelålders par som fortfarande umgås med varandra. (Ironi;-)

Fisk-ish
Det finns uppenbarligen även fisk som är vegetarisk. Dessa fisk-ishiga pinnar fanns i vego disken hos den lokala ICA. Jag fick mig ett riktigt gott skratt:-)

Gullig
Om inte det räcker för en glad måndag så kan jag berätta att min (snygga) husläkare kallade mig för "gullig" idag. Det kan jag leva länge på. Kommer inte ens ihåg när någon tyckte att jag var gullig senast. Troligen aldrig;-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Glad måndag!
Jag hade gjort som du... flyttat till behörigt avstånd från en hund jag inte känner. (Svägerskan blev biten i helgen - så man måste vara på sin vakt.)
Veganska fiskpinnar.....undrar vad de är gjord utav - men jag kommer föredra riktig fisk alla dagar i veckan.
Umgås.... det är dumt.
Klart att han kallade dig gullig, du har väl charmat honom och är inte en gnällig patient. Höststäda balkongen hinner du, bra mycket viktigare att fika. Ha en fin kväll, nu är det kolsvart....blir ingen kvällspromenad idag, jag orkar inte. Nya tag imorgon. kram

Äventyret framtiden sa...

Men det är väl självklart att din snygga husläkare kallar dig till gullig!
Vad innehåller veganska fiskpinnar..helknäppt att kalla dem fiskpinnar, veganpinnar är ju mera ärligt. Haha
Ja, just så där ser världen ut nu för tiden när man umgås. Vi brukar säga åt varandra varje morgon innan frukosten då vi intar kaffet och tar fram våra respektive telefoner..jaha, nu ska vi väl umgås lite också och så skrattar vi sarkastiskt.
Ja, du bjöd verkligen på en glad måndag!
Tack för den och imorgon kan du städa balkongen. Eventuellt. Det kommer alltid en morgondag.

Susjos sa...

Hej gulliga BP! Drömde om dej i natt, minns inte riktigt vad vi skulle göra, men nån utflykt med några till var på gång tror jag?

En söt liten hund som sitter fint fick du med på bild, eller ja, din granne fick det!
Fisk-ish pinnar utan fisk...vad är de gjorda av tro?
Ha en fin kväll!
Kram

Stefan sa...

Så, mobilen kan vara viktigare för den enskilde även upp i åldern? Vi kanske inte ska gnälla på barn/ungdomar.

Ditte sa...

Visst måtte det varit det värmande att få höra att du är "gullig" . Absolut. Ta nu med dig detta.
En trevlig dag blev det ju och en ny bekantskap, Wilma. Och säkert kommer hon att gilla salami framledes.
Ja, tänk...dessa mobiler. Men man har kanske inte längre något att säja varandra. Eller? Så trist.
Fisken? Pust. Ja, skratta kan en göra. Men visst är det bedrövligt. Vegetarisk fisk?

Klimakteriehäxan sa...

Fisk-ish låter fishy, på riktigt. Jag tackar nej.
Vill nog inte bli slickad i ansiktet av främmande hundar heller, faktiskt, och då gillar jag ändå hundar rent generellt.

Paula sa...

Du är jättegullig! Och valpen är jättegullig, och paret är jättemycket mindre gulliga. Fisk-ish-pinnar består av???