tisdag 8 oktober 2024

En pensionärstisdag med goda skratt

Kan inte låta bli att roa er med utdrag ur min pensionärstisdag idag. Obs. utdrag! Imorgon kommer det mera, så "stay tuned". Enjoy!

Färger
Vissa säger att orange är samma sak som brandgul. I så fall är ICAs blomsterhandel aningen färgblind. Dessa begonior var knallröda.

Jag älskar färg, och lila är en av mina tre favo färger (de andra är orange och limegrönt). Men jag kan inte förmå mig att äta lila blomkål. Jag klarar inte av bruna, orangea och gula tomater heller.Tuttar med skruv skulle man kunna säga. Här behövs ingen stjärnskruvmejsel;-)Torrfoder för katter har jag sett. Är säker på att LillaSysters Trassel inte skulle tacka nej till det här fodret. Men nu är dessa torrsnacks tänkt för mänskliga tvåfotingar, och de var ingen hit kan jag säga.

Hört vid den manuella köttdisken hos den lokala ICA
Killen i 50-årsåldern: Älskling, vad tycker du? Ska vi bunkra upp rejält den här veckan?

Den minst 20 år yngre pojkvännen/maken: Varför då?

Killen i 50-årsåldern: Du har väl hört att ett oväder ska dra in över Stockholm.

ICAs expedit: Ja, det har jag också hört. Ni borde absolut satsa på lite av varje idag. Ibland bara måste man…

Det vara allt för idag. Det blir inte roligare än så;-)

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Tack för länken =) De där torrisarna ser inget vidare ut...... Nog för att både Trassel & matte är glupska.
Ja, bunkra på .... det är ju inte fel att ha ett litet lager av div.
Men varför kan du inte äta lila blomkål??? Och färgglada tomater som är så gott ......
Jag måste kolla om det finns lila kål här nästa gång jag handlar vore ju snyggt att ha ute som dekoration - det kunde ju du ha på balkongen.
Ha en fin kväll! Kram

Susjos sa...

Ett härligt färgglatt inlägg. Den lila blomkålen är väldigt fin, nu är blomkål inte min favvo-grönsak, men den lila är väldigt fin att titta på. Bröstbakelsen är ljuvlig att titta på, det är ju en hel del amningsproblem på min avdelning, lycka om all kvinnor hade såna här härliga bröstvårtor ;-D
Torrsnacksen såg verkligen speciella ut, haha!
Smart expedit där på ICA...hihi!
Ha det gott!
Kram

Ditte sa...

Fastnade extra för samtalet vid din ICA:s köttdisk. Humor! Men det förstod kanske inte paret.
Liknande torrsnacks finns det hyllmetrar av i vår Kinabutik på ringvägen. Just dessa har jag dock inte testat. Men litar på dig.
Vad gäller lila blomkål så avstår jag. "Tutte med skruv" - Tja...Och bara två kr till Rosa bandet. Lite dåligt.
Vad gäller färgerna på blommorna så är de ju missvisande. Kanske någon färgblind som uttalat sig.
Gott om färg i ditt inlägg och en del humor. Tackar

Hanneles bokparadis sa...

jag lagade ibland blå kongo-potatis och orange morötter...

Klimakteriehäxan sa...

Lila blomkål lockar inte mig heller. Fast en orange begonia går bra, det kommer kanske in såna efter de röda??? Inte blir jag sugen på bakelsen heller, de borde ge minst en femma per bakelse till cancerfonden.

Paula sa...

Så vacker blomkålen är, inget som spidit sig till Dalarna dock. Jodå, nog skulle jag kunna käka upp dem, däremot absolu t inte bakelserna, bläää tycker jag... både för utseende o smak.

Äventyret framtiden sa...

Vet du, jag tror att magen får roligt om du äter färggrant...sen går du omkring och skrattar och får resten av världen att skratta samtidigt. Ät lila blomkål, gula tomater osv...
Ja, den expediten fick det serverat för sig skulle jag säga. Givetvis så hakar man på sådana stunder. Hoppas hon fick sälja riktigt bra.