söndag 12 mars 2023

Skyltsöndag #409

Gissar att många (läs: några) av er såg Mellofinalen igår. Vann rätt låt? Jag inte kan jag tycka annorlunda när Loreen kammade hem en jordskredsseger även utomlands. Mina favoriter var dock Six Feet Under och Arc Northfeat. Men nu ska vi ju inte prata Mello utan Skyltsöndag #409;-) Enjoy!

Knoppers heter dom. Ett väldigt passande namn med tanke på hur de ser ut;-)

Ett väldigt olyckligt namn för ett snus. Dope betyder ju bland annat knark. Åt andra sidan finns det ett märke för snö-, skid- och utomhuskläder som heter Dopesnow, så…

Tycker den bilden är riktigt roligt. Den visar Schysst käk:s kebabsåser.

När ni nu har ”käkat” Knoppers, lagt en påse Dope under överläppen och avnjutit en kebab med vitlökssås (inte nödvändigtvis i den ordningen) är det kanske hög tid att ”tvätta” händerna;-) 

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

17 kommentarer:

nalta norrland sa...

Äter inte kebab, inte i nån form ✋
Helt nya skyltar för mig, inte sen någon häromkring… men det lär ju finnas 😜
Jag går ju knappt utanför dörren och besöker noll platser förutom sjukhus och liknande 🤪
🤗

LillaSyster sa...

Knoppers....aldrig hört talas om, men det verkar vara någon kopia på snickers.
Antar att du inte köpte och testade?
Ha en bra kväll ♡

Ditte sa...

Snygg skyltning! Och det är bara den sista jag sett tidigare. Kanske kan en tvätta händerna både före och efter ätandet. För säkerhets skull om inte annat.
Kanske en "Knoppers" skulle ge extra energi om jag skulle behöva den. Vad gäller snus avstår jag. Och såser till kebab gör jag själv. Ja, kanske inte nu när det är knepigt att stå upp. Men annars.
Vad gäller mellon är säkert Loreen en bra skylt för Sverige. Men trevligt om texten också gick fram bättre. Gillade också "Six Feet Under" men "paketet" Loreen gick hem hos de flesta.

Guldkryckan sa...

De där snussorterna utan tobak riktar sig ju mest till ungdomar när man ser alla färgglada dosor, att ge ett sådant namn tycker åtminstone du och jag är idiotiskt.
Fick några sådana kebabsåser i "smakboxen", helt ok även om jag saknar något i dem som jag inte kan sätta fingret på.
Tur det så jag slipper tvätta händerna. ;)

Ha en fin kväll nu Bp.

Susjos sa...

Visst var Loreen helt rätt låt att skicka till Liverpool i maj, men jag gillade,liksom du Jon-Henrik med Arc North! Rocklåten var inte helt dum den heller.

Snygg röd tråd i dina skyltar idag, vi börjar med en kebab med sås till, som dessert en Knoppers innan vi lägger in en snus, nej just ja, först tvättar vi händerna! Snyggt skyltat!
Ha en fin kväll!
Kram

Åke sa...

Nu tillhör jag en av dom som inte såg melodifestivalen faktiskt. Jag älskar musik men inte till allt jippo. Musik ska byggas ut av glädje som Lill sjöng och av känsla vill jag tillägga. Knoppers såg verkligen lockande ut, undrar hur dom smakar... Snus avskyr jag. Har provat två gånger och kräkts två gånger. Första gången delade jag en dosa med en tjejkamrat (1,25:-) gick den på, vi cyklade till en koja vi hade över en bäck, och jag fick kräkas över kanten. Vi kan ha varit 9-10 år kanske. Sedan tillhör jag dem som inte gillar kebbab också, har ätit en för 40 år sedan och aldrig mer... ok de kanske har utvecklats men klarar inte doften. Men tvätta händerna rena fick man lära sig snabbt här i livet. Du har en mycket färgglad skyltning BP :)

Geddfish ♥ sa...

Fin skyltning med vassa snygga färger!
Jag är ingen gillare av kebab, då äter jag hellre pizza, om det ska va utemat.
Efterrätten låter mäktig, men halva, så OK.
Ha det fint!

Äventyret framtiden sa...

Färggranna fina skyltar har du fått till idag BP. Knoppers skulle testa i det här sammanhanget. Jag har inte ens följt med Mello...
Snus är en drog, så namnet är inte alls olyckligt utan helt rätt. Cigaretter är också en drog. Kaffe är en drog
Tvätta händerna, givetvis, det skulle jag göra både före och efter Knoppers ;)

femfemman sa...

Snus och kebab hoppar jag över. Men Six feet under, den lyssnar jag gärna på. Hade gärna sett den som segrare.

KajsaLisa sa...

För flera år sedan var jag helt insnöad på ett Amerikanskt rockband som heter Dope, såg dom i London. Det finns en video som någon i publiken filmat under den konserten. Håll i dig för det här är tunga grejor. :)
Länkar upp dig nu.
https://www.youtube.com/watch?v=O_FMcBqhPSo

Klimakteriehäxan sa...

Om Mello: Loreens vinnande bidrag är det enda jag sett. Fattade nog inte dess storhet, tyvärr. Fanns det en text så hörde jag den inte (och jag hör riktigt bra faktiskt). Om den vinner hela tjohejet? Nope.
Men många trevliga skyltar hade du hittat. Schysst käk kan ju aldrig vara fel och nog kan jag tänka mig att testa en Knoppers!

Monica sa...

Mer snö betackar jag mej för och bävar
för regnet som ska komma nu.
Blir katastrof om man trillar omkull.
Slutade titta på Mello för många år
sedan tror sista gången var när ABBA vann.
Visst är det kul att se lite katastrofer
på nära håll kan inte vara roligt att se
bilen brinna upp.
Själv skulle jag aldrig gått in i bilen
igen den kan ju flyga i luften.
Ha det bra i vinterkylan

christian sa...

Kan inget annat än hålla med angående "dope", däremot INTE vad gäller mellon, kan inte med så destruktiva, mörka, dystra "artister"!
Såserna var färgglada, smaken vet jag inget om.....
Tänk att man kan få nånting gratis i dagens läge, även om det bara är rena händer! :)

Ha en härlig vecka!

byblixtra sa...

Här får man lära sig nya saker om både passande och olyckliga namn på produkter. :-)
Häftig bild på Dope Freeze och Ström hade snygga dosor, påminner om urtavlor. Ingen av dessa produkter har jag sett tidigare men så snusar jag inte.
Nu dyker färgglada Schysst käk upp igen men de har jag heller aldrig testat.


Paula sa...

Halloj, håller med dig om Six feet under som jag diggade mest, men Loreen var väl ändå en solklar vinnare. Är dock inte helt övertygad om att hon som person är min bästa kompis...
Har testat Schysst käk en gång, det var sådär, inget som matchar riktig kebab tycker jag, som idag åt första pizzan för i år.
Jag bjuder på ren snö idag, vad sägs om det??

Anki sa...

Såg som vanligt inte på Mellot. men antar att rätt låt vann. :)
Härligt färgglada skyltar hos dig, men med saker jag inte ens visste att de fanns :)

Carita Liljendahl sa...

Min favorit var nummer tre, som visst hette One Day? Sitter kvar i hjärnan än. Det gör inte Loreens låt. En bra artist är hon, men SÅ bra som nästan alla 12-poängare var hon inte tycker jag :-)
Det där med DOPE var nytt för mig, men förstår nu att ordet inte är så lyckat i detta sammanhang.