lördag 7 maj 2022

Bokmärke och svar



Efter många fådda bokmärken från LillaSyster och Anki tycker jag att det är dags att bidra med ett eget fejk bomärke – för omväxlingens skull;-) Den läckra och ovanliga prisskylten satt på Hedwig, min nyinköpta uggla som jag berättade om här.

Tribeute
Gillar både Tribeutes idé och företagets produkter som de importerar från Afrika och Haiti. Haiti är ett av världens fattigaste länder som dessutom hemsöks regelbundet av jordbävningar. Det känns nästan som jag gjorde en god gärning;-) 

Nu till Orsakullans frågor:

Byxfria dagen igår. Hur blev det med nederdelen för mig? Då jag inte äger andra nederdelar än byxor – närmare bestämt jeans – hade jag fått gå runt i trosor. Här hemma på balkongen händer det…

Nakna trädgårdsdagen. Går du nakenfis i trädgården?
… att jag lägger mig i solstolen med endast trosor på. Har ju ingen trädgård, så balkongen får duga. Vill dock påpeka att balkongen är totalt insynsskyddad. Man vill ju inte förarga grannarna;-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd, Åsa och Emma bokmärken.

Det är Orsakullan som håller i ”Maj 31 dagar”.

PS. Om ni undrar hur det går för Hedwig som fågelskrämma, så kan jag berätta att det inte går alls. Det kändes aningen osäkert - trots buntband och olika trådar - att ha henne sittandes på balkongräcket. Tänk om... Nu sitter hon återigen på kistan och får väl avskräcka trutar och skator därifrån. Det har funkat helt okej hittills. DS.

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Bra Du tänkte efter före och ser till att Hedwig är säker 🦉
Att gå omkring naken är inget jag skulle få för mig 😅 med tanke på den trafik vi har här på gårn, allt från Elins kompisar till Js kunder så är det bäst jag behåller kläderna på 🫠
Möjligtvis om jag i sommar skulle sola så blir det väl lite avklädd 😜
🤗

Hanneles bokparadis sa...

visade mina solblekta ben för solen i dag, trevligt bokmärke

Susjos sa...

Kanske kan Hedwig skrämma bort lite fåglar från sin plats i alla fall. Å det fejkade bokmärket var ju coolt, så har det ju suttit på Hedwig också!
Jag kan smyga ut på balkongen i trosor också, perfekt när det är varmt!
Ha en fin kväll!

LillaSyster sa...

Ett fint bokmärke i dubbel bemärkelse =) Trosor funkar lika bra som bikinibyxor på balkongen- så tycker jag. Ha en bra kväll!

Carita Liljendahl sa...

Tack för påminnelsen om Orsakullans utmaning!
Och det här bokmärket är såväl läckert som speciellt!

Ditte sa...

Funderade just på om Hedvig är på plats och sitter där hon ska sitta. Men när jag läst klart förstod jag att hon inte riktigt var på plats där du tänkt. Kanske kommer du på något sätt att förankra henne på staketet.Bra om hon gör nytta på kistan och fortsätter med det.
Snyggt märke och bra att återanvända det. Hade inte hört talas om Tribeutes tidigare men nu vet jag mer efter att ha läst på.

Anki sa...

Riktigt snyggt bokmärke! hade missat inlägget där Hedvig blev presenterad ... och blev genast förälskad i din uggla!

Guldkryckan sa...

Lite "byxfritt" blir det väl här med ibland, fast bara ute på balkongen om man nu ska vara på utsidan utan byxor.
Skulle någon klaga, vi har ju en glasbalkong, så skickar jag dem en faktura på 300 spänn, de ska bara vara tacksamma över att få se på min späda lekamen. ;)

Tackar för rapporten angående Hedwig.

Ha en fin söndag Bp.

Äventyret framtiden sa...

Hedwig gör säkert sina "skrämsleattacker" mot oönskade individer. Heter man Hedwig så...
Tror för övrigt att det hjälper att ha henne sittandes där hon sitter. Fåglar är skarpsynta och ser henne nog på långt håll.

Ama de casa sa...

Jag blev ju mer av en klänningsmänniska då när jag blev påsförsedd. Nu går jag ofta i klänning och gjorde det senast igår även fast jag inte visste temat :-) Det är faktiskt inte alls dumt med klänning, luftigt och bra i värmen :-)

Hoppas Hedwig kan sköta sitt jobb även från en mer undanskymd plats.

Klimakteriehäxan sa...

På balkongen kan jag vara väldigt lättklädd, men är oftast "anständig". Hittade lustigt nog ett nytt bokmärke som jag gillar. Det får ligga till sig lite.

Paula Merio sa...

https://www.skadedjursprodukter.se/ovrigt/plastormar Ormar i plast lär vara supereffektiva mot fåglar. Har grannar här som lagt ut på sin brygga och altan osv. med mycket gott resultat, kanske inte lika estetiskt vackert dock...