lördag 28 maj 2022

Bokmärke och två snabba

Ett bokmärke jag kan och vill vila ögonen på när det regnar ute:-)

Alltså alla ni som önskat sig regn - och som varje år ungefär vid denna tidpunkt – påpekar att vi behöver vatten från ovan, så har ni blivit bönhörda. Åtminstone i nollåttaland. 10 grader och ihållande regn sedan igår kväll. Å detta den 28 maj… En himla tur att jag har Champions League finalen mellan Liverpool och Real Madrid i Paris klockan 21 ikväll att se fram emot:-) 

Bokmärke
Visst ja, det här inlägget var ju inte tänkt att handla om skitväder och fotboll utan det är ju bokmärkeslördag. Inte helt otippat är det återigen ett fejkat bokmärke som jag fått av min hovleverantör LillaSyster. Tusen tack:-)

Två snabba till Orsakullans tema:

Fjärilar, fåglar eller får? Vad väljer du? Det får bli ”färdigväxta” fjärilar som ofta är vackra konstverk. Som larver däremot räknar jag som som äckligt småkryp;-)

Doften av syren och hägg… är en av de bästa dofterna jag vet.

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd, Åsa och Emma bokmärken.

Det är Orsakullan som håller i ”Maj 31 dagar”.

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Snyggt och läckert bokmärke med solsken inuti.
Ja, nu hr det regnat och varit kyligt rätt så mycket.

Jo, det var musik, uppträden, radio, cyklister som kom, scenen användes till mycket mer än en gapande sångare.

Dofta dofta vit syrén ♪♫♪♫ och varför inte liljekonvalj!

Klimakteriehäxan sa...

Har lite syrendoft i näsan, fint. Men den blåser lätt bort. Instämmer i dina kritiska synpunkter på väderleken.

Hanneles bokparadis sa...

Snyggt, så ser stränderna inte ut här på Västkusten...

Guldkryckan sa...

En hel del regn här de sista tre dagarna, ingen fara för undertecknad som legat på soffan mest hela tiden. ;)
Matchen där ja, håller på Liverpool här ju, vi får väl se om vi kikar lite på det.


SV: Jodå, mathem tar hand om hela proceduren och det till en avgift på endast fem burkar, resten kommer in på kontot i appen.
Naturligtvis ett sätt för dem att behålla sina kunder. ;)

Ha det bäst Bp.

nalta norrland sa...

Mellan hägg och syren tar skomakaren ledigt 👞 ingen aning 🤷‍♀️ varför det sägs så… häggen brukar blomma i början av juni, syrenen kommer strax efter.
Vi plockade in hägg när vi pyntade lokalen vi gifte oss i för snart 17 år sedan.
Larver är larviga 😜 vissa läskiga och andra nästan söta 🐛
Flugor är det värsta kryp jag vet.
Det mesta funkar finfint som fejk bokmärke 📚

Geddfish ♥ sa...

Svar: Kuvertet kom från Lena i Wales nu under pandemin, helt rätt, det innehöll vacker virkad mobil👼

femfemman sa...

Fjäril...och fågel. Inte får.
Hägg luktar kattpiss! Syren doftar supergott! Ha det fint!

Ditte sa...

Ni är ett par stycken, du och Gerd (de jag vet om) som troget håller ut vad gäller bokmärken. Bra jobbat! Känns dock lite som om temat är på utdöende.
Bilden/bokmärket tycker jag om. Och visst kan man en helregnig dag önska sig sol.
Men ljuspunkter finns; bl.a. matchen .
Och doften av hägg syren och grönska är ju helt ljuvlig. Väntar nu på liljekonvaljerna.

LillaSyster sa...

Regn till och från under eftermiddagen/kvällen. Men inga mängder, för när man gräver så är det ff torrt i marken. "Bokmärket" satt på en strandsjal som min systerdotter fick. Hon önskade sig något fint från GC på sin 10 årsdag. Och sjalen är redan välanvänd =)
Tack för länken.

Äventyret framtiden sa...

Även här har vi mulet väder och helt säkert regn högre upp på höjderna. Mörka moln hopar sig. Kanske det bara är Spanien om håller solen högt på himlen? Men vädret är skönt ändå , 20 -25 grader varmt, så det kanske t.om. är bra att det är mulet.
Doften av hägg och syren, rena himmelriket för min del. Nu fina minnen för här finns de inte de ljuva försommarbuskarna.

Ha en fin matchstund!

Susjos sa...

En bra städdag, passade perfekt när jag äntligen börjar känna mej piggare så orken fanns där idag!
Tror naturen gillade att få lite regn också, fast det kan får regna på nätterna och vara soligt på dagarna!
Snyggt fejkbokmärke, och visst är doften av hägg och syren en av de bästa dofterna!
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Här har det inte regnat på länge nu...
Även om jag inte tittade på matchen igår så märkte jag när det blev mål och vilket lag som satte det :-D

Får och fåglar gillar jag. Fast INTE duvor! Dom promenerar på mina nerver med sitt envisa ho-ho-hooo-ande. Inte minst just nu...