söndag 26 september 2021

Skyltsöndag #333

333 skyltsöndagar låter ännu mera imponerande än 222 eller 111 stycken.  Bäst vi satsar vidare tills vi når 444 skyltsöndagar, eller vad säger ni!? Ama visade förresten en fräck mätarställning på bilen igår -111 333. Så nära men ändå så långt borta;-)

Dagens skyltmix är ytterligare en riktig BP-blandning utan minsta logik. Sådana skyltsöndagar är jag nog bäst på;-) Enjoy! 

Visst är det bra om/när man kan yla av sig i bilen… också;-)

Trodde inte mina ögon när jag såg den skylten i NKS entré. NKS står för Nya Karolinska Sjukhuset och används alltså inte på vepan – NKS alltså. Hur sjukhuset kunde nå en så hög placering på världsrankingen är en gåta för mig. Har inte hört ett enda positivt ord om sjukhuset än. Eller ju, alla ”gäster” får visst ett enkelrum…

Här visade jag er hur Täby Centrum gjort med ett utrymme där butiksdöden har slagit till. Man har byggt en lounge med ett litet bibliotek. Så himla bra. Kollade böckerna som stod där, och de var ”moderna” och olästa. Gissar att man samlat ihop dom hos bokhandlare. Eloge!!! Å japp, jag donerade två böcker och tog med mig två.

Veckans höjdare 1: Kommentar överflödigt! Läckert, eller hur:-)

Veckans höjdare 2: Är uppenbarligen inte bara svag för läckra bildekaler utan också för bilmärket Peugeot. Förra Skyltsöndagen fastnade jag för en läcker skylt på en Peugeot Expert. Idag får det bli en Peugeot Partner. Drivias logotyp är riktigt rolig och står ut.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

19 kommentarer:

LillaSyster sa...

Smart det där med att lämna och ta en bok 👍 Det är väl bara att gratulera karolinska till 7e platsen. Vilket väder vi haft idag, fick ju plocka fram linne igen =)

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Älskar konceptet ta en och nya en bok. Säg i någon blogg för flera år sedan om ett ställe på Söder som hade så med, gillar saken att kunna lämna och hämta. BP-skylten var så klart bäst 😃. Fast log åt yla med. Kan erkänna att jag alltid läser på nummerplåtarna. 😅

Geddfish ♥ sa...

Jag hittade t.o.m. konceptet ta en lämna en ute i bushen i Taizé nära glass- och lantgårdsförsäljningen! En bra grej, som jag dock inte längre kan utnyttja för min syns skull.
Jag är också den som alltid läst på bilskyltar och fantiserat ihop namn. Jag hade en MFS 740 (mammas fina sarah) och Sigge hade en CCD 740 ja, det var ju vi ;)

Snyggt skyltat!

femfemman sa...

Bokbytesplats! Föredömligt! Borde finnas i alla orter! Bibliotek är inget för mig... klarar inte att hålla tiden. Vore superbra med en plats att byta pocketböcker på!

Guldkryckan sa...

Tycker det har blivit tyst om det där sjukhuset i media, inte för att jag ser alla nyheter eller läser alla nättidningar men tyst har det blivit tycker jag mig ana.
Världens sjunde bästa?
Det var ju inte nådigt heller.

SV: Jo, många kaffemaskiner är det ju, de förtjänar nästan ett blogginlägg till..haha.

Ha det fint Bp.

Ditte sa...

Riktigt bra och rolig skyltning.
Märkligt med NKS. Men jag vet att en en utländska patienter tas emot här mot rejäl betalning och det är nog de som får enkelrummen. Undrar vem som röstat fram detta resultat.
Jag var imponerad av loungen i Täby C och jättebra initiativ detta med att där också byta böcker. Här på Söder finns detta lite här och var på en del caféer och restauranger. Förr fanns det också på båten till Sjöstan.
Skrattade gott åt din egen skylt.
Och har man YLA som regskylt får man kanske leva upp till detta.


Susjos sa...

Snyggt skyltat BP, gillar din BP skylt!
Jodå, vår sjukhusdirektör skickar fina mail om att vi ligger i världstoppen, och faktiskt beskriver han mycket om vad vi gör för att komma dit, och det är imponerande! Sen att vi på min klinik sliter hund med för lite personal och för många patienter är ju inte så kul.

Bra med bokbytar- bibliotek!
Nu ska jag vidare till just NKS!
Ha det gott!

Paula Merio sa...

Har just ingen erfarenhet av lasaretten i huvudstaden. Men attan vad de var snabba att slå på stora trumman angående rankingen!
Så du var olydig och följde inte uppmaningen om ta EN lämna EN, hihi
Nej självklart är ju det viktiga att antalet böcker är konstant...
Tänk för att jag har en liknande skylt som du i min lilla samling idag...

Geddfish ♥ sa...

Vad är det för fel på namnet Vischan??? De säljer slut på varorna i ett nafs, strykande åtgång!

Klimakteriehäxan sa...

Såna där bokbytarställena är jättesympatiska!
Om NKS: visst har man hört väldigt mycket skit om stället, ovh visst kostade det ohyggligt mycket, men folk som fått vård där har varit väldigt nöjda. Finns mycket kompetens samlad bakom fasaden.

byblixtra sa...

Ja, visst var vi synkade med var sin BP-skylt idag. :-)
Gillar registreringsskylten.
Där ser man, världens sjunde bästa sjukhus.
Det är bra med såna bokhyllor där man kan byta till sig böcker.
Snygg logga!

Emma, Sol som sol? sa...

Om sjukhuset, jag undrar vem som gar fått rösta, under vilka kriterier... Men stort grattis till dem!

Åke sa...

Jag tycker 333 är ett mycket lyckad tal. Respekt på hög nivå. Trodde du på detta? Tänk att du tittar och ser bilskyltar fortfarande fast det är så många år sedan dom kom till. Tänk att du har egna skyltar runt om i detta långa land. Undra hur många skyltar på BP det finns i varje stad… Det var ju kul med att Karolinska ligger så bra till världsligt. Stort grattis till 333:e skyltsöndagen.

KajsaLisa sa...

Vi börjar med 444 sen kör vi vidare. Man kanske borde köra bilen till verkstan och påpeka att den ylar. Undrar om KS rankat sig själva. Men det är ju tur att dom är så bra,då slipper man ju flytta dörrar vilket kostar flera hundra tusen enligt kontraktet med Skanska.
Det där har jag sett på ett lokalt Bibliotek, riktigt kul.
Titta du har fått en egen skylt. Avståndet till närmaste Brandpost. 1,3 blir 130 meter tror jag.
Visst var det en snygg logotyp.
Länkar upp dig nu.

Anki sa...

Snyggt skyltat som alltid!
Såklart ser vi fram emot inlägg 444 - och kanske ända till ... oj 555 - undrar om man fortfarande lever då.
Bra med såna platser där man kan byta böcker! Finns här också, men jag har ännu inte nyttjat någon av dem.
Önskar dig en fin ny vecka!

Ama de casa sa...

Haha! Jag tänkte genast på bilens mätarställning när jag såg rubriken - roligt sammanträffande :-) Ja ser fram emot 444, kanske borde jag fota den mätarställningen också som en förberedelse alltså?

Kul idé med bokbyteriet, fast den är ju nästan snodd från dig :-)

Snyggt skyltat!

christian sa...

Grattis till blandningen, jag är inte heller så bra på röda trådar så . . .
Tror inte nåt svenskt sjukhus står sig så vidare värst bra i internationell konkurrens, kanske på vissa punkter men knappast som helhet. . .
Mkt bra idé det där med bokbyten, har set det på flera ställen, men aldrig nyttjat.
Tänk att du fick en egen skylt, men 1,3 . . . är det promillehalten eller ? :)
(pardon me det plumpa skämtet)
Att fota Peugeot är alltid bra!

Ha en fin vecka!

Monica sa...

KS är väl i klass med Danderyd ett
ställe som jag drar mej för att åka till.
Vilken härlig ö ser ut som den kantrat :)
Underbara nallar som verkar ha ett givande samtal.
Undrar om dom öppnar upp Danderyd igen på onsdag
eller om det fortfarande ska vara dödens tråkigt
där för evig nu.
Ha det bra :)

Carita Liljendahl sa...

YLA var kul :-)
Och de där bokbytarhyllorna är så praktiska!