söndag 19 september 2021

Skyltsöndag #332

Dagens skyltmix är en riktig BP-blandning där skyltarna har ingenting med varandra att göra, men de är inte mindre roliga för det;-) Enjoy!

Kan lugnt konstatera att jag helt enkelt inte hänger med längre. Vad är Puntobyxor? Såg skylten hos Lindex i Täby Centrum. Kunde inte låta bli att känna på de svarta byxorna. De var tillverkade i nåt plastigt elastiskt material. Ingenting för mig med andra ord.

Täby har ju en så kallad Food Court, men det låter ju onekligen finare med "Täby Deli" såklart. Kakelplattorna är handmålade. Dessutom finns det hur många skyltar som helst på fotot;-)

Fyndigt, roligt och inte minst väldigt billigt.

Veckans höjdare: En logotyp helt i min smak. Stilren och svårt att missa. Läckert!

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

22 kommentarer:

femfemman sa...

Skylten som annonserar om byxor, fick mig att tänka på haremsbyxor. Förskräckliga skapelser! Bilbaken var informativ och snygg. Och kul! Ha det fint!

Gunnel sa...

Jag har aldrig hört talas om Puntobyxor så jag var tvungen att kolla upp det på nätet. Där visades byxor med utsvängda ben i stil med de hemska V-jeansen som var populära på 70-talet. Alltså inget jag kommer att köpa. Ha en fin fortsättning på söndagen.

Åke sa...

Täby det är ju orten :) Där finns ju allt. Puntobyxan var ju spännande... tänk om man har sådana redan:) Du slår nog rekord idag med skyltar/bild på TÄBYdeli. OPENUP var ju suverän, svår att missa mot den oskuldsfulla vita nyansen. Nu får vi ha en trevlig vecka då :)

LillaSyster sa...

De byxorna går bort här också. Läckert målat kakel =) Ha en bra kväll

Guldkryckan sa...

Googlade jag med på de där byxorna, för säkerhets skull, var nog bland det knepigaste jag sett på ett tag.
Fast nu är ju mitt klädintresse lika med noll här, men ändå ;)
Jodå, den skylten på bilen där, klockren ju, går ej att missa.

Ha det fint Bp.

Guldkryckan sa...

PS: Kalla kriget var ju mer i min smak också till skillnad från idag, spioner och rena james bond fasonerna ju, precis som det ska vara ;)

Ditte sa...

Kul skyltning med variation. Nej, bevare mig väl för byxor i plast. Gräsligt. Svarta skinnbyxor till ett skinnställ för MC är ju något mer rejält. Men vem vill ha plast..
Gillar att det heter "Täby Deli" i alla fall mer svenskt. Roligt med alla skyltar här.
En flergångspåse kan ma ju absolut köpa för 10 kr.
Sista bilden är riktigt kul. Här har man lyckats.

byblixtra sa...

Har bara sett dessa byxor på bild, får nog gå in och kolla hur de ser ut i butik. :-)
Gillar Täbys logga med prickarna på sned.
Det är bra att ha med sig vikbara påsar i olika storlekar när man ska handla.
Dessvärre är det lätt att glömma dem hemma eller i bilen så står man där i butiken utan påse i alla fall. ;-)

Ja, det var veckans höjdare. Passande namn på företaget.

Paula Merio sa...

Klickade på rödmarkerade puntobyxor men kom ingenvart. Googlade också men blev inte klok på varken modell eller material...
You bake me crazy är ju toppen, vilken slogan!
Dörrlogon är stilig, dock inte så himla synlig i trafikvimlet!

Geddfish ♥ sa...

Puntobyxor får de behålla, inget intressant. Kul skyltning med lite av varje, precis som du brukar.
Flergångspåsar har jag i massor och även rygga och dramaten, så här betalas inget extra för påsar, har aldrig gjort på åratal.
Fin söndag!

Geddfish ♥ sa...

Svar: Att vid min ålder åka buss, buss, tåg, bil i 4,5 timmar för att komma till plats, sen att träffa 5 barn ena kvällen, 3 barn nästa kväll, där bebisen skrek ganska så mycket.... då blir man ganska bakis. Men roligt var det!!!

Susjos sa...

Puntobyxor var något nytt, som Paula googlade jag, och blev inte heller klok på vad puntobyxor är? Men de kan vara både utsvängda och stuprör, så det är väl materialet då?
Täby deli var snyggt målat. En flergångspåse är inte dum att ha!
Å "open up" dörrarna var ju lyckat!
Snyggt skyltat som vanligt!
Ha en fin kväll!

Klimakteriehäxan sa...

Punto-byxor var en nyhet för mig. Bilen från dörrfirman har en riktigt bra skylt! "You bake me crazy" gillar jag också, men kaklet må vara hur handmålat som helst - ser väldigt amatörmässigt ut ... lockar inte mig, men jag handlar ju aldrig i Täby så det spelar förstås ingen roll!

Hanneles bokparadis sa...

det kanske var puntobyxor jag köpte förra veckan, dock inte på lindex

KajsaLisa sa...

Googlade på puntobyxorna, fanns med utsvängda ben också. Nej namnet är för töntigt för att jag skall köpa några :)
Då blir man alltså tvungen att släpa runt på påsen i tid och otid.
Gillar också loggan i sista bilden, undrar just om den är monterad på bilen.

Emma, Sol som sol? sa...

Försökt kolla vad puntobyxor är och jag undrar om det inte är så enkelt som att det är stickat tyg, trikå helt enkelt! Hittade ursnygga på Karl Lagerfeldt nu när jag sökte, dem skulle jag definitivt inte tacka nej till.

Emma, Sol som sol? sa...

Punto betyder stickat på spanska, förresten.

Ama de casa sa...

Jag hänger inte heller med... Puntobyxor??? Men på din beskrivning av hur materialet kändes så är det nog inte nåt för mig heller. (Länken i inlägget pekar fel, du har klämt in dig själv där i början ;-) )

Läcker design där på Täby Deli!

Snyggt skyltat som vanligt :-)

Anki sa...

Hm ... aldrig hört talats om dessa byxor ... men jag nöjer mig med jeans när jag går ut - och mjukisbyxor när jag är hemma :)
Snyggt skyltat som alltid!

Svar: Tack så mycket BP! Jag är inte alls så duktig som du tror ... hur jag gör blir alldeles för långt att berätta här - men jag ör glad för dina ord!
Ja, du har rätt - N:en påminner om varandra :)

Susjos sa...

Hej igen!
Svar: jodå båda våra killar var med i lördags på festen, även flickvännen, de skymtar i bild på mitt lördagsinlägg faktiskt :-)
Ha en fin måndag!

christian sa...

Är det de där som ser ut som jättetunna skinnbrallor? Äckliga....
Täby deli suveränt!
Påsen var sannerligen billig!
Sista är verkligen en höjdare, klurigt/fiffigt namn, verkligen tydlig!

Carita Liljendahl sa...

Du får mig att längta till Täby Centrum... snart två år sedan jag var där!
Då jag var gift med Benny besökte vi ju Täby 2-5 gånger per år. Efter skilsmässan blev det kanske en gång per år men nu har coronaspöket gjort sitt.