lördag 18 september 2021

Bokmärken



Kan bara konstatera att temat ”Bokmärke” är lika beroendeframkallande som min egen Skyltsöndag. Det går bara inte att gå förbi bokhandeln, kika in och kolla om det kommit in nya bokmärken. Egentligen behöver jag inte ens göra det, då jag fortfarande har bokmärken på lager som jag fått av Anki och LillaSyster. Men även idag sticker jag emellan med två av Efva Attlings eleganta kreationer i läder – ”Travel green – read a book”. Märkena finns hos Akademibokhandeln.

Nygammal bokmärkesentusiast
Idag eller rättare sagt igår la en nygammal bokmärkesentusiast Emma upp ett bokmärke igen. Det första på år och dag. Jättekul! Sedan blir det lite manfall idag, då Åsa pausat sin blogg och Gerd är aningen ”barnbarnsbakis” idag. Tror dock att båda kommer lägga upp bokmärken även i framtiden.

Jag har hittat temat hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar åtminstone Hannele upp bokmärken idag. Emma gjorde det som sagt igår.

14 kommentarer:

LillaSyster sa...

Perfekt att ha lite på lager =) Ha en bra kväll.

femfemman sa...

Ett läderbokmärke...ja, det skulle nog t.l.m jag kunna tänka mig använda. Lite styrelsen i det och lite mer än en papperslapp, som oftast blir slängd som skräp. Sen må den vara hur fin som helst! Kunde vara trevligt med nåt annat än taxöron.... Ha en fin lördagskväll!

Klimakteriehäxan sa...

Hallå där, är det inte LITE fuskigt att bara plåta andras bokmärken? Ska det inte vara såna man har och använder? VA?
Äsch, kör på du.
Att jag i princip slutat med bokmärken beror på att jag omöjligen kan använda fler.

Hanneles bokparadis sa...

bokmärken tar aldrig slut, för mig blev det anknytning till Nobelpristagare

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

De där var väldigt fina och stilrena. Får medge att det är sådana jag skulle köpa. På tal om det slog det mig att jag köpte några bokmärken för några år sedan, undrar vart de tog vägen.

Geddfish ♥ sa...

Väldigt tjusiga bokmärken, må jag säga! Haha, barnbarnsbakis, ja det är skillnad med att gå här själv. Vi var som mest sju personer i onsdags kväll.

Det är Thomas som har Lowe och Sally och som fått en bebis. Peter, det är han som cyklar och hans son Wictor är 21 år, de bor i boråstrakten. Inte lätt att veta.

Ditte sa...

Efwa Attlings bokmärken har jag köpt ett par av. Gillar dem och även mycket annat hon designat.
Ja, ni är några tappra bokmärkesentusiaster. Tror inte Klimakteriehäxan längre visar några bokmärken. Men jag har kanske missat dem.
Såg att Emma hängde på igen- Kul!

Emma, Sol som sol? sa...

Vad ska man göra när man liksom hittar ett gäng hos svärmor! De måste ju visas!

De är snygga de där i läder, lite extra med det lilla silverhänget. Inget man kastar direkt.

Vad gulligt att du länkar till mig!

Susjos sa...

Efva Attling hon kan hon, supersnygga bokmärken. Vet att en av hennes parfymer heter two some, troligen finns Eden som parfym också. Idag har jag varit i dina trakter igen, borde nog sova nu!
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Jättefina! Och den som spar hon har bokmärken kvar att visa :-)

Klimakteriehäxan sa...

PS "Travel green - read a book" är ju riktigt fyndigt!

Guldkryckan sa...

Bokmärken i läder är ju lite exklusivt och riktigt fint tycker jag.
Står i begrepp här att sätta upp mina böcker igen, det var ju inte igår jag hade dem uppe så de syntes om man säger så.
I källaren står fem resväskor fulla med böcker, ska bli kul att återse dem efter 17 år.
Kanske jag också fixar några fina bokmärken snart jag också ;)

Ha nu en fin söndag Bp.

byblixtra sa...

Det är så snygga bokmärken! Gillar texten.

Carita Liljendahl sa...

Lyxiga och läckra!