söndag 20 juni 2021

Skyltsöndag #319

Behöver nog inte skylta med 29 grader och strålande sol, det har ni säkert sett på väderkartan;-) Idag ska ni också slippa fotbollssnack, som vissa av er säkert är glada för;-) Tre av mina bilder har absolut en röd tråd då de är tagna på Systembolaget. Jag bara älskar fota där, eftersom det är förbjudet:-) Enjoy! 

Vilket passande namn för ett vin. Man är väl alltid ”in the mood” för vin enligt mig;-)

Visst, hopp finns det alltid. Efter ett och ett halvt år med en pandemi är namnet kanske inte helt fel valt heller.

Eins, zwei, zero. Redan namnet får mig att se rött, eller rättare sagt rosa. Å ni vet ju vad jag tycker om den färgen;-) Ett alkoholfritt kolsyrat rosévin i burk – ja, vad ska jag säga.

Veckans höjdare: Som sagt – hade jag nöjt mig med tre bilder hade min Skyltsöndag varit en ”äkta” röda tråd. Men jag tycker att den här hårsprayen är så vass att jag bara måste ta med den – hahaha:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

21 kommentarer:

byblixtra sa...

Snygga vindunkar! Märker att det var länge sedan jag var in på systembolaget...några år sedan tror jag, för de där skyltarna med klimatpåverkan har jag inte sett tidigare. Även om du inte gillar rosa så var lite kul med rosa burkar till alkoholfria rosévinet.
Alltså, sprayflaskan är ju en höjdare! Den var också ny för mig.

Nu verkar blogg.se krångla igen så jag vet inte om jag får upp ett inlägg idag men jag testar lite då och då.

Guldkryckan sa...

Ingen rapport? Ok, får väl vänta till imorgon då ;)

Fotar också på bolaget i smyg, bara för att man inte får, naturligtvis måste man fota om det är förbjudet ;)

Hårsprayen där, haha, den måste vara riktigt bra, synd att jag inte har hår att prova det på, får kolla om frugan vill ha.

Vin är ju gott, fattas bara...ha en fin kväll nu Bp.

Åke sa...

Ja det sista var riktigt vass. Du kanske är nyfrissad nu då? Nu använder jag dock inte hårspray av naturliga orsaker... Namnet för vinerna vart ju riktigt fyndigt BP! Nu föredrar jag dock viner från det stövelformade landet :) Men smaken är ju som ...

LillaSyster sa...

Sista bilden är ju bara bäst! Den skulle jag haft i håret när jag åkte till Anki, då hade inte håret stått åt alla håll och kanter efter att jag hängt på sommardörrarna på bilen. Ha det gott på balkongen!Jag ska gå in och duscha kallt nu och packa ihop jobbgrejerna för morgondagen.

Geddfish ♥ sa...

Hårsprayen, haha, men jag använder inte sånt.
Inte använder jag klimatanpassade viner heller. Haha, vad tråkig jag är, nej jag går på smaken.
Söndagsfeelings!

nalta norrland sa...

Hårsprayen 🤩🤩🤩🤩🤩🤩
Hope vinet är riktigt gott 🍷 det drack jag förra helgen, rekommenderas 👍
Vad sägs om +10 grader varmt och gråmulet… lite höst ☺️
🤗

Hanneles bokparadis sa...

många böcker här
(har du spelat fotboll själv…?

KulTur i Natur sa...

Visst är det mycket fina flasketiketter och boxar. Särskilt på ölavdelningen där kan man se mycket snyggt.

Paula sa...

Haha, garvar åt den sista "skylten", jag beställde nämligen hem hårsalt idag, det funkar bäst för att få lite volym o fluff i håret. Skulle kanske valt denna istället???
Jag tar första vinet, chenin blanc, trots att jag sällan är i mood för vin.
Tänk om du hade åkt fast för tjyvfotande, undrar vad påföljden skulle bli??

Emma, Sol som sol? sa...

Haha, den sprayen önskar man ju ibland att man haft tillgång till!

Rosevin på burk? Urk!

femfemman sa...

Hade inte en aning om bolagets fotoförbud.Skulle vilja veta varför.... för får jag ingen bra förklaring, så gör jag som jag vill. Vilket du gjorde! Bra!

Ditte sa...

Kul skyltning! Mycket humor här.
Intressant att det är fotoförbud på ditt bolag. Inte alla hemma hos oss på Söder. Tar ofta bilder där. Kul namn på viner. Skulle nästan köpa bara för att testa Lite hopp vekar finnas.
Dock skulle jag välja bort den här rosa skapelsen. Kolsyrat rosévin???? Puh! Inget för mig.
Hårsprayen är ju riktigt rolig. Men är tveksam till om mitt hår skulle få attityd med den. Kan dock vara värt ett försök.

Susjos sa...

Haha, underbar skyltning av dej! Älskar de klockrena vindunkarnas namn! Nåt jag däremot inte dricker är rosévin, troligen inte det alkoholfria heller, hihi!
Hårsprayen är ju också klockren, den sprayen vill jag ha, mitt nordiska tunna hår kräver en hel del spray för att ha frisyren på plats.
Så snygg skyltning idag, tack för att vi får hänga med på den.
Idag tror jag t.o.m att jag lyckades länka till dej via min IPad, är riktigt imponerad själv,haha!
Må så gott!

Anki sa...

Att fota där det är fotoförbud är alltid roligt - inte så svårt numer när man har mobilen - svårare med vanlig kamera - snygg jobbat BP! Haha ... den sista med hårsprayen var kul - den skulle nog många varit glada över på den tiden tuperade hårdsprayade frisyrer var modernt när jag var ung :)
Läste din kommentar hos Åsa - och vill bara berätta att i Norrköping kan man gå på Deckarvandring i Emelie Schepps fotspår: https://visit.norrkoping.se/se-och-gora/storre-evenemang/kulturnatten/evenemang-kulturnatten/deckarvandring-i-emelie-schepps-fotspar

Ama de casa sa...

Ingen fotboll? Har du fått solsting i det fina vädret? ;-)
Fotoförbud är väldigt triggande :-D

Snygg röd tråd och snyggt skyltat!

christian sa...

Hahaha...vilka skyltar! Namnen på vinerna är okej, men burkvin?!? Usch usch usch...men btw vad är det för fel på rosa?
Hårspray behöver inte jag .....längre...

Ha det gött!

Monica sa...

Är ingen BIB tant tycker vin ska vara på flaska :)
Hårspray har jag inte använt på nåra år nu annat var det när man jobbade.
Här har vi mer problem med hästbajs på gångvägarna och människobajs i skogen "tror inte hundarna använder papper när dom gjort sitt"
Hundägarna däremot är riktigt duktiga :-) smart lösning tanten har.
Värmen är inget för mej persienner nere och luftvärmepumpen på gäller här för att jag ska stå ut.
Ha det bra och njut av värmen och fotboll :-)

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Nu fick jag lära mig någonting nytt. Hade inte den blekaste aning om att det var förbjudet att fotografera på systemet men bra att veta :D.

Däremot fotboll får du så klart skriva om, samt värmen. VI fick sol igår eftermiddag igen så då var jag glad. Dock på kvällen mellan 19-00 hade vi världens åsk och blixtväder. Men det gjorde mig inget, så länge det är sol på dagen ;D .

Klimakteriehäxan sa...

Klart oväntat namn på en hårspray!

Lena sa...

Hahaha det är verkligen stor tur att jag har dig, mitt nyhetsankare! Hur skulle jag annars veta att det finns alkoholfritt kolsyrat rosevin? Nu är jag i chock - tre big nono i ett typ.

Carita Liljendahl sa...

Visst är man alltid in mood for white wine. Läskande i värmen också.