torsdag 13 augusti 2020

Torsdag med förvåning och två svar




De var två stora flyttbilar med fyra killar som rullade in på innergården för att flytta möbler från en fyra till en... - ingen aning. Observera den unga killen i sista bilden som tar en ciggpaus och är aningen "overdressed i den 24-gradiga värmen.

KajsaLisas blogg är fortfarande semesterstängd, så jag skippar Tråktorsdag även idag.

Förvåning
Måste säga att jag blev aningen förvånad när jag läste era kommentarer till mitt inlägg igår. De flesta av er hade antingen inte ätit kräftor på år och dag eller ogillade kräftor. Några ansåg till och med att man inte kan ha en kräftskiva när man är ensam eller bara två, där den ena inte gillar kräftor. Helt otippat! Men så intressant att man alltid lär sig nåt nytt om sina bloggkompisar.

Hur jag var som barn
Ungefär som jag är nu skulle jag vilja säga;-) Öppet, pratsam, oblyg, men vissa lärare ansåg nog att jag kunde vara ”a pain in the arse” när jag ofta sa emot.

Favo snabbmatskedja
Det är inte ofta jag äter snabbmat, men när jag väl gör det är det Burger King som gäller. Konstigt nog inte för deras Whopper utan för de färskt friterade kycklingvingar som alltid är knapriga och krispiga.

Det är Orsakullan som håller i ”Augusti 31 dagar”.

PS. Bilderna har ingenting med inlägget att göra, men de är dagsfärska. DS.

12 kommentarer:

Paula sa...

Haha, jasså det flyttas i området mitt i månaden, här brukar man oftast se flyttlassen kring månadsskiftena. Jag klarar mig numera med ett släp...
Så du var oblyg redan då...själv var jag snäll flicka, gjorde inte en fluga förnär..det togs igen med råge lite längre fram i livet. Har aldrig ätit kycklingvingar. Är det någon mat på dem, är de inte bara ben o frityrsmet?

nalta norrland sa...

Ja Du man lär sig så länge man lever :)
Antagligen får Du en smärre chock ikväll då Du läser min blogg ;-) men som sagt alltid lär Du Dig något nytt om Dina bloggkompisar.

Flyttlass mitt i månaden... låter lite märkligt men vad vet jag... jag ar inte flyttat på många år.

Idag har jag å Elin tillbringat kvalitetstid på biblioteket.

LillaSyster sa...

Att inte han smälte bort idag i värmen.....
Svar: Jag vet inte vem som gjort skålarna på pinne, jag har ett lila exemplar också. Jag köpte dem för många år sedan på Ahlbackens trädgårdscafé.

Ditte sa...

Visst är det roligt att läsa svar på inläggen. Och så olika de kan bli. Kräftor ska det bli till helgen. Och rätt sort.
Fnittrar när jag läser hur du var som barn. Känner igen mig. Jag var dessutom extremt rymningsbenägen. Gick ärenden åt farmor som 4 åring, fick en peng och hyrde sedan kamraternas cyklar för pengarna. Så mamma köpte mig en ny "flickcykel" som femåring. Inte så vanligt 1954.Pappas kommentar var inte nådig. Men mamma menade att detta var bättre än att jag hyrde stora cyklar.

Alltid kul med spaning och rapporter från din innergård.

Balkonghäng här. Kanske hos dig också. En skön kväll.

Emma, Sol som sol? sa...

Ska man flytta gäller det att välja dag. Hjälpte storebror att flytta på det årets varmasta dag. Flyttade själv i kallaste och knastrigaste vintern.

Skiva, klart man kan väl ha det själv. Låter jättetrevligt med en härlig skiva på tu man hand. Men med bättre kräftor.

Geddfish ♥ sa...

På våra gårdar försiggår mycket. Intressant och jag brukar följa, om än inte alltid dokumentera.
Men flyttar, det gör man lite som hipp som happ, tycker jag. Här renoverar man mellan varven också, så.

Underbara kvällar nu! Balkonghäng till max!
Nej, ingen SPA-anläggning då vi var där på Hasseludden. Det var LO-ägt och medlemsförmån att få komma dit Väldigt fint och uppskattat av oss då.



Herr Nilssons Fru sa...

Jösses vad kläder han har på sig i värmen :) oh så bära tunga möbler till de. Pust.
Så du sa emot lärarna. Ja vi var också rätt tuffa kanske inte så mycket mot lärarna men annars var de en attityd man la sig till, efter skolan blev allt annorlunda o man växte till sig :) De var helt enkelt tufft att vara tuff i slutet på 70-talet. Vilken tid, man kan inte låta bli att le när man tänker tillbaka.
Nej som sagt jag äter inte heller kräftor. Tänkte smaka en häromkvällen när vi var hos en av grabbarna de serverade kräftor men tack o lov fanns räkor också så jag slapp.
Kramiz o go fredag

Anki sa...

DEt ser varmt ut att bära flyttkartonger och möbler i den munderingen ...
Hm ... ja, jag var ju en av det där konstiga som inte ätit kräftor på flera år och inte tycker det är kul att äta dem själv ... ja, tänk ... så konstig är jag - och det står jag för.

Ama de casa sa...

Överklädda människor i värmen ser man ofta här. Dock inte turisterna, där är det ofta tvärt om.

Jag var nog typ en pojkflicka när jag var liten. Lekte hellre med bilar än med dockor och klättrade i träd med grabbarna. När jag började skolan blev jag så småningom omskolad till att bli mer tjejig. Om man nu får generalisera mellan tjejers och killars sätt att vara nuförtiden :-)

Äventyret framtiden sa...

En god vän till mig som är från Iran, påstår att svarta kläder svalkar i värmen..jag har aldrig testat själv men de borde kanske veta de som kommer från heta länder. Jag kastar av mig nästan allt i min tur och har varmt ändå.
Fina bilder, intressanta, ja, till och med småspännande. Vad är det egentligen i den avlånga lådan? Jag läser förmodligen för många deckare tror jag ;)
Jag var en pojkflicka jag också, nästan alla mina vänner var pojkar och då gällde det att hänga med på alla deras upptåg och lekar. Fast en av dem gillade att leka med pappersdockor och dockor, t.om. med mera än vad jag gjorde.

femfemman sa...

Hur står man ut med då mycket kläder i värmen? Inte så många som "ciggar" längre. Slutade själv för dryga tio år sedan. Tycker dock att rökare blivit orättfärdigt "förföljda". Det finns ju plats för alla... fast det är klart, inomhus får man ju inte röka.
Men utomhus är det ok,tycker jag.
Som barn var jag nog inte riktigt enkel... heller. Min mamma hotade med uppfostringsanstalt.
Snabbmat, tack, så lite som möjligt.
Och tråktorsdag, den kan väl läggas ner... eller bojkottas. Glad måndag, det är ett bra tema och kan gott komma två dagar...även på torsdag...God helg på dej!

Anni sa...

Knepigt att du skulle svara just på snabbmatskedja och inte bara snabbmat!? Tänker att gillar man som jag sushi så kommer den inte alltid från en kedja utan oftare från egna restauranger. Eller är sushi ingen snabbmat, den tar ju tid att göra?