söndag 2 augusti 2020

Skyltsöndag #273

Det är så otroligt kul att så många engagerar sig i Skyltsöndag. Då menar jag inte bara ni som bidrar med toppen inlägg till temat utan även ”utomstående” som min bästis Yvonne till exempel. Åsså har vi då härliga Ruth i Virginia som mejlade en skylt till mig som hennes dotter har fotat. Nu vet jag inte om dottern läser min blogg, men Ruth gör det definitivt:-) Tusen tack Yvonne och Ruth.


Har faktiskt också fotat en skylt den här veckan, och det var inte skylten i första hand som pockade på min uppmärksamhet här utan rörsamlingen. Skylten blev en bonus. Tänk att ha ett företag som heter Spol & Sug…


Här ser ni skylten som Ruths dotter har fotat. Dotterns kommentar är klockren: ”Kind of funny to folks from here.”




Pride vecka här i Stockholm! Det har uppmärksammats av Gatukontoret, som ändrat de gröna och röda gubbarna på trafikljusen. Skyltarna diskriminerar inte det manliga könet, för de fanns även med killar. Det är Yvonne som fotade skyltarna i måndags på väg till jobbet.

Ja, vad skulle jag göra utan mina eminenta leverantörer av bloggfoder:-)

http://pumansdotter.blogspot.se/ har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.
Alla skyltare hittar ni här.

15 kommentarer:

nalta norrland sa...

OMG älskar de nya "trafikljusfigurerna", de borde få vara med jämt inte bara under Pride.

Bra Du har dem som fotar åt Dig så Du har aktuella skyltar trots Du själv håller Dig hemma :)

byblixtra sa...

Härlig skyltblandning!
Det var en intressant samling av rör. Det får en att fundera över vad de har för funktioner särskilt den till vänster. Den efter väggen är väl ett stuprör och den med en öppningsanordning är nog för att kunna tömma brunnen.

Kul att du får skyltar från Virginia också. :-)

Fina symboler på trafikljusen.

Ditte sa...

Härlig skyltning! Ja, det brukar det ju vara.
Perfekt att flera engagerar sig. Ger extra knorr! Hur kul som helst att Ruth skickar dig en skylt och med ett klockrent budskap. Jag skulle nog ta på mig stövlar här.
Dina rör var också bra. Och firmanamnet inte minst.
Lite "Pride" hos dig också. Gillar figurerna på trafikljusen. Har missat dem, men får titta bättre i veckan.

Geddfish ♥ sa...

Ruth är ju förträfflig! Ibland får jag också något slags bloggfoder av henne.
Rören är imponerande. Jag är inte den som är den, utan har självmant rensat avlopp när vi bott i villa.
Min pappa var en handyman. Han var egen företagare och då elektriker, rörmokare, snickare mm.
Trafikljusen gillas och därmed som stadigvarande, tycker jag!

LillaSyster sa...

Vilka vänner du har =)
Coola röda och grönagubben - ja, jag säger fortfarande som Televinken, Röda och grönagubben
Ha en ny fin vecka!

tanthuset.blogg.se sa...

Jamen dom skyltarna på övergångsställena borde ju alltid finnas!!?? Toppen!
Spol&Sug...tja vad säger man?? Rätt talande förstås :D
Ormar och skorpioner, ska man leta efter dom??? Titta?? Inte se upp?? Ja, den var bra :D
Ha en toppenkväll, det som är kvar av den ;)

Klimakteriehäxan sa...

Röda gubbar eller gummor, det går bra vilket som för min del! Den där skylten om ormar och skorpioner - jag skulle aldrig sätta en fot utanför bilen, däremot gasa på för fullt!

Emma, Sol som sol? sa...

Ja, tänk att det finns skyltar på de mest oväntade ställena.

Tacksam över att inte se den där varningsskylten. Här hos oss har jag sett varning för påfågel, däremot.

Paula sa...

Trafikgummorna o gubbarna är ju för söta, mera såna åt folket. Ja i städer förstås, vi har fem mil minst åt alla väderstreck utan endaste trafikljus! Skorpionskylten är något exotisk, men säger man inte watch out for? Om det är en varning alltså som jag tolkar den.
Skulle inte vilja sitta i telefonväxeln till företaget Spol & Sug, tror man ganska lätt skulle tröttna på kommentarerna, "ler"
Finfina skyltar

Susjos sa...

Så kul att du får bloggfoder från både Yvonne och Ruth! Jättefina trafikljus som jag inte tänkt på i stan?
Skylten från Ruths dotter är man glad över att vi inte har i Sverige!
Lustigt namn "Spol & Sug", haha!

Svar: Jo, visst är min man lång (185cm) , men inte så mycket längre än sönerna, på bilden står han på ett trappsteg högre upp, så det ser ut som han är längre.

Ha det gott!

Paula sa...

Du, som ville se min tatuering, den syns ju jättebra på fotot på mig från dagens skyltinlägg!

Anki sa...

Riktigt häftig skyltning - och tänk att den blivit internationell tack vare fina Ruth och hennes dotter!
De där trafikljusen borde få vara så året om, inte bara under Pride- veckan.

Svar: Dio var visst jättekänd på 80- talet … och Mio min Mio var en saga av Astrid Lindgren :)
Leksakerna är ärvda, men inte från barnbarnen utan från Frodo, Olle och Björn + massor med nya – han har en stor leksakslåda :)

Herr Nilssons Fru sa...

Haha ja de var ett fint namn. Spol o Sug.
Inte så svårt att räkna ut vad de gör.
Där hade inte jag gått ut = bild 2 ...hua
Trafikljusen så fina, de borde de byta ut överallt.
Kramiz

Ama de casa sa...

Vilka perfekta skyltleverantörer du har :-) Ormar och skorpioner... Där känner man verkligen för att ta en promenad. Eller kanske inte... :-)
Såna där pride-trafikljus har jag sett i lite olika utföranden, väldigt bra tycker jag. Kan gott få sitta uppe året om :-)

Christian sa...

En internationell blandning, vad mer kan en "skyltsöndagare" önskar...
Gillar också rören (rörigt värre LoL) å varning för ormar å spindlar är sannerligen inget för infödda förstås. Vad gäller trafikljusen tycker jag de kan varierar även när det inte är "pride"...... det skulle nog pigga upp vardagen i trafiken.

Ha en bra vecka :)