tisdag 11 september 2018

Weekly Photo Challenge: Vecka 37 – ”Vimmel”

Efter att jag hade valt ut bilderna till ”Vimmel” kollade jag med bästa kompisen synonymer.se som bekräftade att jag hade valt rätt passande bilder till temat.

Synonymer: ”myller, oordnad stor mängd, massa, hop, röra, trängsel, svärm, stim.”

Betydelse: stor, oordnad mängd, myller; i vimlet bland alla (festande) människor; vimlet

De första två fotona grävde jag fram i arkivet, de två andra är tagna på Täby Food Market i helgen. Enjoy!


En massa festande studenter på ett lastbilsflak och trängseln är ett faktum;-)


Säger bara Roslagsbanan i rusningstrafik.



Vimmel på Täby Food Market och trångt på bänkarna. Tjejen som sitter i soffan är en DJ som ordnade med cool musik. Kan tänka mig att det är ganska trångt i VW-bussen(1977) när soffan och musikanläggningen ska transporteras i bilen.

Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera bidrag till ”Vimmel” hittar ni här.

PS. Som om det inte räckte med valresultatet i söndags och den efterföljande soppan igår. Sveriges 2-3 mot Turkiet i UEFA Nations League var i och för sig inte ett dugg viktig i det politiska sammanhanget, men vad f*n hände i slutet av matchen? Suck och dubbelsuck. Inte att undra på att himlen fortsatte storgråta idag. DS.


22 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Fantastiske og morsomme bilder.
Jammen har du funne skikkeleg vimmel.
Flott tolkning igjen.
Ja, Sanna får oss til å vri hjernecellene, men artig utfordring.

Fin kveld

Geddfish ♥ sa...

Då vet jag vem som ordnade alla regnskurarna idag också, så att jag höll mig hemma och inomhus!
Strålande tolkning av vimmel!
Hos mig får du ingen mat idag ;) huvudet i resväskan ;)

Carita Liljendahl sa...

Fina tolkningar!
Vimmel på flaken är det ju alltid då studenterna firar.
Och vimmel i tunnelbanan har ni ofta.
Men på Döda Torget hittas sånt väl sällan :-D Hahaa.

nalta norrland sa...

Folkvagnsbussen <3 <3 jag gillar verkligen dem.. kanske inget att köra längre sträckor med men hur cool liksom :)

Vimmel på lastbilsflaket är ett faktum :)

svar Jag måste ha drabbats av dålig karma,
tro va faan jag gjort ;-

Elin har dock icke haft några "astmaanfall, känning av att det är jobbigt att andas" senaste fyra dagarna så det går framåt :D
Ikväll var hon på Stallet nästan två timmar å ingen reaktion.

Paula sa...

Oj sicket vimmel! Hur i hela friden ska jag fixa veckans tema??? går det att fota myggvimmel? Fast dom har ju dött nu...vimmel, ojoj, nu blev det svårt för folk i glesbygd!

Ditte sa...

Här var det vimmel! Studenter på ett flak och en fylld Roslagsbana. Och sen vimlar det för fullt på Täby Food Market. Kul att vi var inne på liknande tankar här vad gällde matmarknader. De verkar dra folk i storstadstrakten.
Log igenkännande bär jag så Volkabussen. Just en liknande korsade jag och döttrarnas pappa USA med 1979. Nästan kultminnen.
En toppentolkning! Och med talande bilder.
Vad gäller fotbollen så kan en ju undra vad som hände.

Steve sa...

Vimmel, en okänd företeelse här ute på landet. Förutom ett gäng kossor ibland. Så skönt det är.

Åke sa...

Härliga bilder till superhärlig text!!! WOW vilket tempo du har i dina läckra inlägg!!! Folkabilden med bruden i soffan tyckte jag först det var ett grillparty... men ack så fel jag hade... fotbollen har jag noll koll på (jobbade sent igår) du skulle bara få sett mitt vimmel med maskindelar ;)

Anki sa...

Härliga vimmelbilder! Här är det inte så mycket vimmel - får nog dyka ner i arkivet ... eller kanske kan svamp vimla också :)
Svar: Ja, det är såå kul att träffa andra med samma intresse :) Han med "specialboxen" är ny i klubben och en riktig svampexpert nere från Skåne - mycket kunnig och mycket trevlig :)
45 minuter är lite kort om tid, men eftersom det mörknar tidigt och vi inte startar förrän kl 18 så får det räcka. Det är ju inte alla som är pensionärer :)

Susjos sa...

Puh, vimmel på Roslagsbanan kan jag vara utan! Lite skönt är det allt att jobba natt och slippa vimmel i kollektivtrafiken! Å än så länge kan jag cykla, ska ju snart cykla iväg till NKS i arla morgonstund..suck! Men jag har fått sova hela natten, en bra början! Ha en bra dag! Kram

nalta norrland sa...

Go morgon, jag antar Du sover som bäst just nu :)

svar Jo jag hade ju tänkt med hjälp av sjukgymnasten få en remiss till sjukhuset i Umeå, neurologen, tänkte att eftersom hon verkade engagerad så... men efter måndagens besök gick ju det bort, kändes ju inte som läge att ta upp något ;-)
Alternativet är egen remiss, vilket inte är direkt enkelt.
Att få hjälp från Sjukstugan är ju inte det allra lättaste då läkaren här anser att jo jag är sjuk, men vi utreder inte då vi icke tänker åtgärda problemet ;-)

Annette sa...

Vilken fin Volkswagenbuss! Välskött och snygg färg dessutom. Jag läste i kommentarerna att Ditte rest genom USA med en sådan, vilken häftig upplevelse det måste ha varit :) Vimlet på Roslagsbanan har jag aldrig upplevt, det var alltid nästan helt tomt när jag åkte den, men jag åkte oftast buss i rusningstid. Roslagsbanan åkte jag ibland för att det var mysigt med den smalspåriga järnvägen. Att stå där hopträngd med en massa människor som kanske dessutom hostar är snuviga den här årstiden känns det skönt att slippa.

Ama de casa sa...

Himmel vilket vimmel! :-)

Mest impad är jag att du visste att den fina folkabussen var från 1977 ;-)

KajsaLisa sa...

Visst ja, studentflak hade jag också Rusningsbilden från tåget blev underbar. Om du inte är över två meter lång, misstänker jag att du höll upp kameran och sköt på känn. Det är jättesvårt men du fick till det.

Johanna sa...

Bra vimmelbilder, du skulle kunna bli vimmelfotograf :)

Haha i helgen tvätta jag Hugos namnskylt som de har för sätta upp vilka som är hemma vs förskolan, den hade han knipit med sig hem... så inte bara tuggummi som tvättas här haha...

Christian Lehmann Gisler sa...

Det enda mer behagliga vimlet är ju definitivt food market. Och en sån där VW-buss har jag velat ha nästan hela mitt liv. Vi hade en sådan på barnhemmet i Berlin där jag jobbade och så var vi alltid ute på semesterresor med våra grabbar, bl.a. i Sverige ett år.....det var tider :)

Herr Nilssons Fru sa...

Här var det gott om vimlade människor eller ett vimmel av människor.
Härliga bilder men har hon haft soffan i folkan? Ser inte redigt ut som den skulle gå in där, men kanske. Hur som smart att ta med sig vardagsrummet när man åker:)
Kramiz

byblixtra sa...

Haha...gillar sista bilden med tjejen i soffan. Tänk att orka dra den med sig men det ser ju bekvämt ut. Kul att det spelades musik under Täby Food Market och där var det ju gott om folk.

Stare Ström sa...

Där vimlar det, på alla bilderna!

Helén sa...

Här var det en massa vimmel men jag är tacksam att jag slipper vimlet i en tunnelbanevagn där jag bor. Marknaden ser betydligt trevligare ut och den där folkabussen skulle jag gärna lägga vantarna på.

Vilt og vakkert sa...

Heisann, ja, her var det trangt om plassen, som sild i en tønne som vi sier. Flott bidrag til ukas tema ;:OD)

Margareta sa...

Du har ju en härlig blandning av vimmel, känns verkligen som att det är länge sedan jag själv vimlade ut ur gymnasiet och det är det ju faktiskt då fanns inte ens tanken på att åka på några flak. I bild två känner jag mig verkligen lyckligt lottad att inte behöva vara i sådant vimmel alltför ofta. Däremot gillar jag den typ av vimmel som du har i dina två sista.