söndag 9 september 2018

Skyltsöndag #174

Även om det är valdag idag är det också Skyltsöndag, vilket jag tycker är så mycket roligare än att rösta på ett parti som man redan på förhand vet att det måste alliera sig med fler andra partier. Självklart drog maken och jag våra strån till stacken och röstade idag. Hoppas ni också gjorde det!

Här kommer min skyltskörd jag tagit under veckan. Å om jag ska vara ärlig så är det betydligt roligare att ”rösta” på era skyltar än att följa valvakor.


Jo ni. Det är livsfarligt att vara fotgängare i Stockholms innerstad. Tillhör inte en viss ”grupp” på skylten (än), men hänsyn tar de fartälskande cyklisterna då inte kan jag säga.



Tyvärr är anrika Cliff Barnes på Norrtullsgatan inte längre det den en gång varit, men humorn har gänget i behåll. Grabbarna textar till och med ganska så snyggt, men det är sämre med stavningen. Men i det här fallet förlåter jag dom faktiskt.


Hittade den här skylten utanför en pub på Rörstrandsgatan. Ganska coolt tyckte jag. Fick dock googla Wonderwall. Oooops, det var visst Oasis som sjöng den låten.


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

15 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Cyklister får man se upp för :) o de borde se upp mer till oss andra på vägarna som går o som kör bil. Cykelmoralen är dålig. ja ja inte alla naturligtvis, de finns ju bra cyklister också. Jag till exempel :)

Bra bilder, men hur kom det sig att O¨boy tog slut. Jag har, funderade på att sälja dyrt :) näää naturligtvis inte, kunde gett bort den om någon velat har, dricker inte själv.

Trevlig skyltar utanför pubar och annat.
Go söndags afton o så får vi se vilka som vann i morgon.
Kramiz

Ditte sa...


Här bjöds set på en fin skyltkavalkad! Och min favorit blir den första. Men gillade även de humorfyllda textade skyltarna hos C.B. Vad gäller cyklister så borde det finnas bommar lite varstans i innerstan. De flesta cyklister tar ingen eller lite hänsyn. Men undantag finns. Och fler liknande skyltar mitt på cykelbanan skulle kanske göra nytta. Åbroskylten tittade jag också till extra på. Bra att du googlat på "Wonderwall". Jag mindes inte..

Röstat har jag gjort i förtid, vist inte om jag skulle vara hemma denna dag så jag ville vara säker att få det gjort. Spännande blir det att se hur det slutar.
Ska kombinera att titta på skyltar med valvakor.

Susjos sa...

Haha! Cliff Barnes skyltar var ju underbara! Är uteserveringen öppen där fortfarande tro?
Wonderwall har ja ginte hört talas om, men Oasis vet jag vilka det är!
Nu mot jobbet....

Geddfish ♥ sa...

Roliga skyltar med budskap!
Cykelskylten behövs säkert. Jag tar inte åt mig, för jag är försiktig, men det finns fartdårar. Sen finns det också bildårar som kör på försiktiga cyklister ;)

Textade skyltar väcker uppmärksamhet. Och jag undrar också, varför O´boy tog slut i affärerna?? Jag har då inte köpt detta sen barnen var små.

Valet är spännande och väldigt konstigt. Inte som förr, att det var ett parti som vann, utan hela tiden sammanslaget med några andra, svårt att begripa, tur jag slipper.

Åke sa...

Valvaka får vänta, dina skyltar med Skyltsöndagsdeltagare har högre prioritering ;)
Ja det här med cykling: Jag tycker vissa visar mycket dålig hänsyn till andra trafikanter. Jag har många som trampar runt på ön som är 4,2 mil runt. De snackar bara om medelhastighet så jag förstår att det måste gå fort. Jag har varit ovänner med en del då mina hundar reagerar kraftigt på när de fartvidunder dyker upp från ingenstans om de kommer bakifrån. Här på landet har de flesta hundar och de har också problem. Att de kommer i klunga gör många av oss förbannande då de inte lyder trafikregler... Jag hörde en person tala inför cykeltruppen: Såna där ska man köra över!!! Men då gjorde jag mig hörd, en granne kom upprusandes när han hörde mig skrika. Vad beträffande chokladdrycken tar jag nog Oboy! Blanda kakao rätt är en gåta... Åbro går föresten också bort... Carola som... HMMM!!!

nalta norrland sa...

Valvakan pågår och jag är förbryllad om ej förvånad över att så många röstar på Sverigedemokraterna jag har svårt att förstå denna Jimmie Åkesson effekt
Blev lite berörd då jag såg på nyheterna att Frank Andersson är död
Gillar vägskylten och cyklister är farliga
Kram

Paula sa...

Kul gatupratare! Men tjejen kan inte stava till whisky, fast vad gör det om hundra år! Jag begriper ändå...
Cliff Barnes ja, från Dallas var det väl? Undrar om han lever än. Blev lite förskräckt över att även Frank Andersson lagt näsan i vädret. På tok för ung...Cykelskylten var så gullig, aldrig sett den förut.
Ja då får vi ser vilket Sverige man vaknar till imorgon bitti...

KajsaLisa sa...

Tycker Wonderwall är är rätt hemsk låt så jag förstår henne :) Hoppas den första skylten är rätt stor så inte lyckramännen missar den i farten.
Phu nu är valrörelsen över, länkar upp dig nu.

Anki sa...

Vilka härliga skyltar du hittat ... igen! Valvakan fick vara - orkade bara till 22 ungefär. Självklart har vi röstat, men vi får nog vänta ytterligare några dagar på det slutgiltiga resultatet.

Ama de casa sa...

Haha! Ja, nog har dom humorn kvar där på Cliff Barnes :-) Synd att stället i sig har blivit sämre då, gillade det jättemycket då jag jobbade i krokarna.

Cyklister är totalt livsfarliga. En kollega till mig blev illa skadad när han blev nedmejad av en cyklist på ett övergångsställe vid Vanadisplan. Totalt hänsynslösa många av dom!

Ha en härlig start på veckan - och tack för Skyltsöndagen!
PS: Ser roligt ut med huvudet som sticker upp på första CB-skylten :-D

Klimakteriehäxan sa...

Har varit på Cliff B men det var väldigt länge sen, den finns tydligen kvar i alla fall! Tja, posten som staDsminister är väl ledig både nu och framöver. Vi skyltar på!

FREEDOMtravel sa...

Vi förtidsröstade på en vallokal vid ICA i fredags. Skönt att ha det gjort! :)

Biggeros sa...

Ja, där fanns onekligen olika alternativ till fotgängare som man bör ta hänsyn till÷)Oasis är ju en bra grupp men kommer dessvärre inte ihåg Wunderball...
Roligt med dagens rubrik skyltar även om stavningen är lite sådär.....Det gör alltid någon glad!

Christian Lehmann Gisler sa...

Bild 1: Jasså, du tänker inte skaffa hund.... :) LoL
Bild 2: Ja det hade nog inte varit mindre kaos i så fall....

Carita Liljendahl sa...

Den där "Du som cyklar"-skylten var den piggaste och mest färgglada, naivistiska jag sett på länge!