söndag 30 september 2018

Skyltsöndag #177

Under den här första “riktiga” höstveckan som innehöll det mesta som hör årstiden till (storm, regn, kalla dagstemperaturer och som minst 1,1 grader under natten) har jag ändå lyckats skrapa ihop en ganska så bra skyltskörd om jag får saga så alldeles själv;-) Enjoy!


Tycker att den här prisskylten innehöll ett aaaaningen olyckligt stavfel, eller vad tycker ni!? Gapskrattade när jag såg skylten:-)


Ja, just det! MediaMarkt har ju gått med förlust i åratal. Men för första gången på åtta(!) år har företaget öppnat en ny butik. Såklart valde det Täby Centrum. Butiken öppnade i torsdags, och jag kan bara säga att tillströmningen av potentiella kunder var lika enorm då som idag söndag.


Det var modehelg i Täby Centrum igår och idag med catwalk, filminspelning, musik och allt som hör till alltså. En av dekorationerna ovanför catwalken var dessa ”höstparaplyer”. Skitcoolt tyckte jag. Maken ansåg att de såg ut som fladdermöss…


Veckans höjdare: Ja den här skylten förstår nog bara de som känner till Sci-fi serien Dr. Who är. Maken har följt tv-serien Dr. Who sedan han var 10 år. Själv har jag bara sett enstaka avsnitt, men brast ut i skratt ändå när jag såg skylten:-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

15 kommentarer:

Åke sa...

Jag håller med din make till fullo. Stavfelen finner jag inte... eller så är det meningen att man ska läsa flera gånger? Förstår inte hur man kan driva en butik med förlust i flera år... jag handlar då inte där. Trevlig vecka på dig nu :)

Emma, Sol som sol? sa...

Oavsett om jag sett Dr Who eller inte så vet jag just inte om jag skulle gå till Dr Hu. Det låter lite hemskt, ja hu så hemskt det låter! Kanske har de ätit det där brödet ...?
Försäkte kolla vad moxaterpi var men hittade typ "Murah Portabel Kotak Kotak Moksibusi Moxa Moxa Terapi Akupunktur ..." som uttömmande svar. Jahah ja.

Paraplyerna är ju hur läckra som helst och att de ser ut som fladdermöss är ju bara bonuspoäng!

Geddfish ♥ sa...

Såg några stavfel på ciabattan.
Paraplyerna var coola, hade gärna köpt ett, fast jag har två hemma, som jag aldrig använder. Kör med huva (kapuschong) då jag cyklar så mycket.
MediaMarkt är jag hjärtligt besviken på så jag handlar bestämt ALDRIG där mer.
Och Dr Hu, vem det nu än är, nehej!
Dock, finemang skyltning!

nalta norrland sa...

I akupunkturbehandlingen används ofta kombinationen av akupunktur och moxa. Moxa är en torkad ört vars glöd leder ned värme djupt i kroppen.

Fitness är väl det stavfel jag förstod...

Ditte sa...

Här blev det också skratt när jag såg första skylten! Undrar hur det går till på ett Ciabatta bb. Kanske är det små bröd där. Och ser man till skylten ovan så är det inte omöjligt.
MediaMarkt handlar jag inte på men roligt om de kan får det lönsamt i Täby C. Paraplyerna var jättehäftiga och fint med saker man kan ha fri tolkning till. Låter som om sista skylten var en kines och då uttalas ju namnet som serien din man ser. Och kineser är bra på akupunktur. Vad gäller moxaterapi vet jag att den också är kinesisk. Moxa är en torkad ört som används vid värme och akupunkturens nålstick. Har testat i Peking. Har för mig att det heter tui na massage har också testats i Peking och är en sorts kombinerad massage och akupressure som kan hjälpa till vid olika sorters värk. Kanske dags för mig med ett besök just hos doktor HU.
Tack för en toppenskyltning.

Ullie webersköld sa...

hoppas ni haft en jätte härlig och vilsam helg kram

KajsaLisa sa...

Om man köper det där brödet, slipper man gymkort då :)
Paraplyerna har jag sett i en butik på Västerlånggatan. Sen Media Markt förvånad över att alla sådana kedjor överlever, hur många kylskåp och TV apparater behöver folk ?

Anki sa...

Dr Hu & Moxa ... hu, nej dit går jag nog inte! Häftigt med paraplyerna där i taket!
Snyggt skyltat som alltid!

Ama de casa sa...

Haha! Fittness eller fitness, det är frågan... :-D

Tittar så gott som aldrig på sci-fi, och dr Who vet jag ingenting om, men dr Hu skulle jag nog passa mig för. Namnet låter lite läskigt ;-)

Paraplyerna är skitläckra!

Biggeros sa...

Ja, fittness eller fitness ciabatta må ju vara men frågan är om man finner dessa bullar på BB....
Kul att läsa vissa reklam och prisskyltar och finna stavfel som bli hur som helst.
Gillar paraplytaket och MediaMarkt använder vi oss av väldigt ofta i Spanien. Så här funkar det bra=)

Anni sa...

Inte många rätt på den ciabattan, men man kanske behöver ett bb efter fittness? Eller en Dr HU!?!

Susjos sa...

Haha! Tack för det glädjeinspirerande skyltningen! Visst såg jag stavfelet, kanske vi ska börja servera sådana bröd hos oss?! Paraplyerna var läckra, och visst såg de ut som fladdermöss!
Dr Who vet jag ingenting om, inte heller Dr Hu, men lite akupunktur kan jag minsann sätta på kvinnor med smärta i förlossningsarbetet !
Tack för ett skratt så här på måndagmorgonen! (sov lite länge idag med!)

Christian Lehmann Gisler sa...

Snacka om att ha öga för detaljer....tog ett tag innan jag såg stavfelet... :)

Klimakteriehäxan sa...

Jag har gjort slut med Media Markt sedan dom visade sig inte vara billiga alls, utan dyrare än andra! Gillar paraplyerna skarpt.

trollet sa...

177 skyltdagar, kanske dags att vara med=))