onsdag 13 december 2017

Veckans rubrik – ”Utanför”




Klarade ju av förra veckans utmaning som var ”Rikedom”, så jag hänger även på Ankis andra tema den här månaden - ”utanför”. Å igår kväll hade jag tur! Samtidigt får ni ytterligare ett bevis på att jag är envis som synden och fortsätter fota i mörkret, trots att fotona inte blir bra – någonsin;-)

Snöröjning
Det hade ju snöat igår natt och under dagen. HSB är otroligt duktiga på att ordna med snöröjning här utanför på parkeringsplatsen. Röjningsbilen kom både under förmiddagen och igår kväll.

Dumpa snön - 1
Killen i trucken måste ha varit racerförare i sitt tidiga liv, för det gick undan. Sedan kan man förstås diskutera var han valde att dumpa snön. Om ni kollar noga så ser ni att en snöhög nu täcker två parkeringsplatser. Hoppas att ägarna inte har bil, för där lär de nog inte kunna parkera igen förrän i mars.

Dumpa snön – 2
Till höger ser ni en vit van som står legalt parkerad på besöksparkeringen. Bakom bilen finns ett en gräsplätt, där en snöhög brukade växa till sig under vintern. Men nu stod ju vanen i vägen... Men den uppfinningsrika killen i trucken hittade snabbt en ny plats för snömassorna – på den fint röjda och grusade gångvägen till bussen. Genialiskt – not!!!

Japp, här utanför hände det ofta något. Dessutom fick maken och jag oss ett gott skratt samt att jag fick ett perfekt inlägg till veckans rubrik:-)

Hos Anki hittar ni hennes bidrag till temat.

Mer information om vad som gäller för ”Veckans ”rubrik” hittar ni här.

16 kommentarer:

Ama de casa sa...

Utanför var väl ett perfekt tema just nu va? För vem sjutton vill gå ut i det där? ;-)

När jag bodde i Norrköping var jag oerhört fascinerad av snöröjningen där. Kom dit direkt ifrån Skellefteå, där den fungerade klanderfritt. I Norrköping hade dom en tendens att skotta upp snön på trottoarerna så det var typ omöjligt att komma fram. Speciellt för äldre. Och jag lovar - det var MÄNGDER med snö dom vintrarna jag bodde där i slutet på 70-talet.

Härliga bilder inifrån varma, sköna, snöfria lägenheten :-D

Geddfish ♥ sa...

Ja, du vet, haha! Jag skrattade gott också.
Snöröjarna, de bara kör, tänker nog inte så mycket.
Men där här är ju inget mot vad Lena i Wales kom hem till från vistelsen i Spanien. Wales, som aldrig har snö. Där kommer ingen snöröjning.

Temat gjorde du galant och jag gillar dina bilder från mörkret, de är liksom spännande.

Maria sa...

Han hade nog inte alla besticken i lådan om jag säger så.....
Men han såg ju till att du fick ett sjyst inlägg och det är ju inte fy skam! Här i Skåne är fortfarande snöfritt -däremot regnar det en himla massa!

Maria sa...

PS Tack för all omtanke och fina ord inne hos mig. Värmer gott i mitt skröpliga hjärta!

Ditte sa...

Verkligen ett toppenbidrag till Ankis rubrik "Utanför". Och vad du än skriver så tycker jag att du fick till mörkerbilden riktigt bra. Allt du beskriver hittas och en hel del dess förutom. Dessutonm händer allt detta utanför hos dig-
Skulle inte alls få till ett inlägg om det som här i den spanska sommarstugan hände utanför. Hemma i stan, kanske...
I varje fall sommartid då det är full fart i kanalen och på kajen.
Bra jobbat! Och tack för all humor i bidraget.

Susjos sa...

Tycker du får får till kvällsbilderna bra ju! Å så galet det kan bli med snöröjningen, usch för vintern och kylan...snön är okey i små VITA mängder då den lyser upp i mörkret, men den brungrå sörjan, och alla vallar,nejtack!

Men stort TACK till dig BP för fina ord i min blogg, det värmer! ♥

FREEDOMtravel sa...

Snön ger ju i alla fall lite arbetstillfällen ;)

Anki sa...

Kul att du är med den här veckan också! Hos dig händer det minsann saker utanför fönstret! Här är det lugnt och den enda som snöröjer är jag själv :)
Haha ... vilken smart typ i valet av snödumpningsplatser! inget fel alls på dina bilder - de är riktigt bra!
Mitt inlägg kommer nog i morgon eller på lördag - stort tack för länken!

nalta norrland sa...

Utanför Ditt fönster verkar det hända otroligt mycket och trots mörker fick Du till bilderna väldans bra.

Pratade med en äldre bekant om när vi var till Stockholm för så där en 25år sedan, första gången i mitt liv jag var med om ett snöoväder ;-)
Typ 1 dm snö å det var oplogat, kaos och otroligt svårt att ta sig fram i Stockholm.

Det är väl så att ju mer trafik och mindre fria ytor är snöröjningen ett större problem.

Susanne sa...

När jag blir pensionär ska jag oxå kolla in snöröjningen, en perfekt inneaktivitet när vädret är blääää ;)
Sv: Inget Luciatåg men Luciafika.

Biggeros sa...

Ja, der var mycket action utanför ditt fönster. Kanske inte den bösta parkeringen och bösta dumpning av snö. Visst är det ändå kul att se så skickliga de är dessa snöröjare😁

Stare Ström sa...

Haha! Den truckföraren ingår nog inte i begåvningsreserven. Han hade väl inte betalt för att tänka själv. Allt vårt vita försvann i regnet igen.

svar: Vet du inte att vinterbad är bra för hjärtat, och allt annat?!! Självklart en vanesak hur man uppfattar det kalla badet.

Marina sa...

Jaha ja, det ser ut som om ni för tillfället har betydligt mer snö än vi har!

Anders W sa...

Slask är aldrig kul! Mycket bättre med pepparkakor!!!

Eva Trillian sa...

Jo, det där med snöröjning - alla har verkligen inte gått samma kurs ;)

Husbilen-Ellen sa...

Han tänkte nog att du skulle få något att skriva om!!