fredag 15 december 2017

PostNord överraskar positivt


Nästan tre plusgrader och isgator för med sig att även bilförarna bär broddar för att inte bryta lårbenshalsen på väg till/från fordonet. Och broddar lämnar till synes fossiler efter sig...


... eller en fågel.


Det kan hända att man tappar sin hjärna i den hysteriska julhandeln i Täby Centrum. Saknar ni den så vet ni var den finns;-)

Det var hysteriskt i Täby Centrum klockan 16:00 idag. Inte på den lokala ICA men väl i alla butiker som säljer kosmetika och inte minst vid PostNords utlämningsställe hos Hemköp. Nu frågar ni kanske varför jag var så korkad att åka dit just en fredag eftermiddag. Anledningen är att maken och jag hade fått tre paket från utlandet som vi visste innehöll mat och livsmedel.

PostNords utlämningsställe
PostNord har ju fått hur mycket (berättigad) kritik som helst sedan företaget tog över Postens verksamhet. Men idag blev jag faktiskt mycket positivt överraskad. Jag hade 35 personer framför mig och var beredd på en mycket lång väntetid. Men PostNord hade bemannat alla tre kassor, och det tog bara knappt tio minuter tills jag fick våra paket.

Julmust och eget wifi
Dessutom hade Hemköp varit mycket förutseende och bjöd PostNords kunder på Julmust och pepparkakor medan de väntade. Och inte nog med det. Utlämningsstället ligger i ”radioskugga”, då man förut inte hade någon täckning för sina mobiler. Nu har Hemköp installerat sitt eget wifi som fungerade utmärkt. 10 minuter går fort när man kan läsa bloggar och tidningar.

PS1. Bilderna är tagna idag och har alltså med inlägget att göra;-) DS1.

PS2. Inget inlägg imorgon, då jag är på vift. DS2.

19 kommentarer:

nalta norrland sa...

Postnord kan om dem bara vill ;-) har inget att klaga över denna vecka :) däremot så fick jag för ett tag sedan ett paket som typ var välanvänt och knappt höll ihop.

Gillar hjärnan :D

Ikväll har jag roat (!) mig med att klä om granen :)

Geddfish ♥ sa...

Hos oss här i stan så är det ICA-personal som sköter om PostNords grejer. Och det är inget fel på ICAs personal, de är snabba. Men brev kommer fel och paket har försvunnit. Brevbärarna är käcka. Nä, det är administrationen på högre nivå.

Men du är för härlig med dina avtryck och fantasier! Jodå, jag kan se det du ser. Hjärnan var bäst.

Ditte sa...

Är glad att jag slipper alla springand emännniskor och köer hemma. Men roligt att Post Nord had ealla kassor bemannade och ay´tt det flöt på bra. Trevligt också av Hemköp att bjuda på lite "trevligheter" i kön. Och att läsa bloggar och tidningar under tiden piggar ju upp. Tiden känns kortare i alla fall.
Läckra avtryck, men jag är glad jag slipper snö, kyla och broddar. Men fantasin från dina bilder tar jag med mig. Spännande formationer.

Anki sa...

Trilobit och en sprucken skalle blev min första tanke när jag såg dina dagsfärska bilder! Häftigt hur det kan bli :)
PostNords försändelser får vi hämta på ICA och de är alltid snabba och serviceinriktade.
Vilken trevlig gest så här i juletid att bjuda på julmust och pepparkakor ... och fri wifi!

Ama de casa sa...

Haha! Hjärnan såg jag direkt :-)

Så smart att fixa wiffi - har man tillgång till det så går tiden fort :-)

Ha ett trevligt viftande idag då :-)

nalta norrland sa...

svar Vit gran eftersom jag icke ville ha en grön under min ångestfyllda juletid ;-) hade jag hittat en rosa hade jag köpt den :)
Plastkulor ett måste med hund, katt och barn ;-)
Hellre fula plastkulor än kraschade glaskulor å glaskross överallt.

Du glömde bort att visa vad som fanns i paketet och Du berättade inte vad Du/Ni ska göra idag/kväll... cliffhangers :)

Steve sa...

Oj då, har t o m Postnord förstått att man måste öka bemanningen i jultider.
Fossiler och fågel. Glasklart.

Susjos sa...

Härligt med positiva överraskningar! Igår var det faktiskt en ganska okey dag att julhandla i stan, kanske berodde det på alla pitstops...hehe...

Kul med fågeln och hjärnan!!! ;-)
Och din favvokollega kan verkligen överraska!!! Ska du inte baka i alla fall, hihi!!!

Olga T sa...

Nu har jag ju inte varit i Täby och handlat. Annars hade hjärnan med stor sannolikhet kunnat vara min!!

Paula i pörtet sa...

Hej, läste en ny skräckhistoria om Postnord där det sägs att de anställda öppnar paket och snor innehållet, istället för att skicka tillbaka till avsändaren. Vad är det för bovar och banditer som jobbar där? Ja handeln har inte hängt med i svängarna att det blivit så populärt med e-handeln. Framför allt gäller det ju också alla beställningar från Asien. Har själv testat, inget fel på varan men det tog sina modiga åtta veckor så man ska inte handla säsongskläder direkt, "ler" Och i min storlek finns nog inga kläder att få tag på, det jag beställde var till min papillon, o hon fick storlek XXL....
Ha en fin lördagskväll, jag gläds åt att åter vara med i etern..

Maria sa...

Jag skulle kunna tänka mig hjärnan.....

Ama de casa sa...

Inget nytt här? Javisstja. Du viftade ju igår - hoppas det var trevligt! :-)

Marina sa...

Jag kan inte låta bli att fundera över hur vår lilla trånga ica-butik tänker lösa anstormningen inför den stundande julen...

Klimakteriehäxan sa...

Typiskt att när jag lyckats hitta ett lördagscitat tänker inte du komma med nåt! :-D
Hoppas du har en trevlig lördag hur som helst.
https://klimakteriehaxan.blogspot.se/2017/12/citat-om-mode.html

Åke sa...

Ja broddar är inte så tokigt. Vi fick ta ut ett par på jobbet i veckan för säkerheten.

Anni sa...

Underbara figurer du hittat! Hjärnan är verkligen helt klockren.
Sedan blir jag mycket imponerad över det du berättar om pakethämtningen, där kan man snacka om service från flera håll. Härligt! Så återkommer ju kunderna också.

Maria sa...

Roligt höra något positivt om detta företag. Mina erfarenheter lite både och. Tack för roliga och fina inlägg. Allt gott!

Eva Trillian sa...

En hjärna? Det måste finnas fler ;) träffar på en hel del som verkar ha tappat sina i julstressen ;)

Husbilen-Ellen sa...

Hemköp och även Post Nord fick positiv reklam här!