tisdag 25 april 2017

Vocación España – Del 7: Ett matigt inlägg

Nu har vi varit i Benidorm i nästan en vecka. Vädret har absolut inte varit en höjdare med tanke på att det är snart maj. Men med tanke på hur det ser ut i större delar av Sverige just nu ska jag absolut inte klaga. I stället delar jag med mig lite sol, några värmande grader och lite god mat till er. Omtänksamt av mig eller hur;-)

Klockan 15 hände det
Det har varit kallt och blåsigt hela veckan och temperaturen har stannat vid 20 grader. Men idag klockan 15:00 hände det. Helt plötsligt skingrades alla moln, enstaka regndroppar slutade falla, blåsten upphörde och solen kom fråm på några minuter. Å idag orkade den masa upp sig över 20-strecket och nådde 21 grader- yiipphhiieeee:-)

Matiga bilder

Makens förrätt - en "minestrone" på sepia.


Mitt val idag - ångkokta musslor. Båda rätterna serverades hos vår favorestaurang Paquillo.


Konstverk på tapasbuffén i baren på Hotel Villa del Mar, som jag har rekommenderat massvis med gånger. Stället blir bara bättre och bättre. Å här får man leka med maten:-)


Lite annorlunda tapas gjorda med kärlek.


Då Mojiton innehåller bland annat mynta så räknas de absolut till mat;-)


Den enda spiralliknande saken jag hittade. Sorry.

På en hel vecka har jag inte visat er ett enda matigt inlägg från Spanien. Men nu är det dags. Lägger även upp det enda spiralliknade jag hittade här i Benidorm till Sannas fototema. Japp, jag kunde ha lagt upp en korkskruv också, men den gick sönder igår kväll;-)

Sanna
är uppfinnaren av detta roliga fototema.

Flera spiraler hittar ni här.

Det här inlägget är mitt 56:e bidrag till Blogg 100. 56 down, 44 to go.


25 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Låter onekligen som du har bättre väder än oss... vi längtar till maaaaj :)

Mat man får leka med är alltid kul :) Och mojitos är alltid mat, mynta är ju nyttigt :) :)

Mias Mix sa...

Inte ett dugg synd om er!! Jo kanske eftersom korkskruven gick sönder... Det där är ju en jättebra spiral! Och leka med maten är alltid roligt :)

Ditte sa...

Matiga inlägg gilla verkligen och roligt med tips på restauranger. Vi lyckades ju trots försök inte få äta tapasbuffén på Hotell Villa del Mar för de sa då att det bara var för gäster med kort och ville se våra "all inclusive card" och det hade vi inga. Men jag gör gärna ett nytt försök där. Verkligen! Tapasbuffén ser utsökt ut. Och dryck beställde vi, men det hjälptes inte. Dock är vi ju inte stamgäster...
Mojito är en favorit hos mig och min egen är inte heller tokig.
Tycker du lyckades få till en bra spiral och i en pigg färg.

Comsi comsa sa...



Färgglad mat - njut fullt ut.

Kram ❤

Amanda Jona [SPONTAN] sa...

Alltså åh vad hungrig jag blev av alla dessa matbilder, haha!

nalta norrland sa...

Helt okey att Du har bättre väder än mig med tanke på att Du faktiskt är i ett helt annat land :) Här har ju vintern börjat bråka med våren och den där vårvintern har liksom kommit i kläm ;-

Maten är ju fantastisk :)
Att leka med maten kan ibland betyda att det blir roligare :)

Spiralen... förstod först inte utan funderade på om Ni verkligen hade varit på lekplatsen och åkt rutschbana :D

Lite badbilder å strandhäng väntar jag på... allt för bloggen ;-)

Geddfish ♥ sa...

Vilken mumsig mat, jag norpar alltihop! Ögat vill ha!
Spiral, ja. Jag går nog bet, det är svårt att hitta. Men, vi får se.
Ha det så fint i värmen, jag är inte ett dug avis, näärå.......

Anki sa...

Skönt att se att ni har det bra! God mat och dryck ... och en kul lekplats - härligt! Lillkillen ska heta Charlie ... så nu vet du :)

Carita Liljendahl sa...

Det var ett färgglatt inlägg! Jag gillar de där konstverken, sådant ser man ju massor av i Thailand också, fantastiska skulpturer av frukter och grönsaker.

Btw. Visste inte var jag skulle berätta det här för dig men jag har hittat en flitig söndagsskyltare som inte finns på din lista.
https://lantlivsbilder.wordpress.com/2017/04/23/sondag/

Ama de casa sa...

GAAAHHH!!! Korkskruven gick sönder??? Hur ska ni nu klara resten av semestern? ;-)

Ser ut som jag verkligen måste följa din tips på tapasställe där i Benidorm nån gång :-D

Hoppas solen fortsätter att skina på er och att temperaturen ökar lite mer där i norr också.

KaJsaLisa sa...

Det kan inte vara lätt att leta spiraler på semestern, men du hittade en kul variant. Tapasen såg god ut.

cat sa...

Underbart färgstarka foton och tack för strand med blå himmel! Just nu har vi fantastiskt solsken även i västra Sverige. Får se hur länge det varar.

Marina sa...

Vilka häftiga paprikasvanar! Sen när det gäller motion så är det ju rena grönsalladen, så det kan absolut räknas som mat ;)

Susanne sa...

Ett riktigt mumsigt inlägg, gillar Mojito-bilden bäst :)

Steve sa...

Tapasbuffén skulle jag gärna testa.

Stare Ström sa...

Det behövs all sol och värme du kan undvara! Snygg spiral!

Susanne ❤️ sa...

här snöregnar det blandat med sol och iskallt så njut av härlig sol och god mat.
En perfekt SPIRAL som gör barnen glada :) provade du ;)?
Underbara somriga bilder TACK för att du även prickade in Temat.
Stor Kram

FREEDOMtravel sa...

Roligt när man får leka med maten :) Musslor skulle jag ju också välja alla gånger! Längesen nu ...

Husbilen-Ellen sa...

Matiagt och lockande. Tur att vi ätit.

Eva Trillian sa...

Något av det bästa med att vara iväg på semester är att få äta på restaurang, ofta, och få god mat SAMT slippa laga den eller diska :)
Tror aldrig jag druckit en mojito - men det är ju en klassiker så det får jag råda bot på!

Anni sa...

Kan inte låta bli att jämföra tapas-mackorna med danska smörrebröd där brödet inte alls syns under allt som östs ovanpå. Lite intressant skillnad, faktiskt.
Gillar paprikafåglarna!

Bevare mig väl sa...

Vilket härligt inlägg inlägg, smakrik ögonfröjd, glatt uppigande vackert - och din spiral är lysande. Att spara den till slut gav spänning :-)
Ha det fortsatt fint!

Barbro sa...

Smaskigt gott! Känner suget - måste nog äta lunch nu.
Riktigt larvliknande spiraler du hittade.

Carita Liljendahl sa...

Ja, men det var inget dåligt bidrag.
Semestrar man får man ju ta det lite mer easy :-)

Helen sa...

Vilka härliga matbilder! Jag blir riktigt hungrig när jag ser allt gott. Du hittade en bra spiral till slut :).