onsdag 26 april 2017

Vocación España – Del 8: ”Strandhäng"

Det är Åsa som önskade sig lite badbilder och strandhäng här på bloggen. Nu hänger vi aldrig på stranden, då vi inte är så förtjusta i att få sand mellan tårna, men vad gör man inte för sina trogna läsare;-) Är inte ett dugg säker på att ni eller Åsa kommer att gilla mina smygfotade bilder, men jag kunde liksom inte bli. De flesta som turistar här just nu är engelsmän, holländare och förvånansvärt många fransmän.

”Motiven”
De första tre ”motiven” på mina foton är av engelsk ursprung, men det hade ni nog kunnat räkna ut själva, nationaliteten på resterande personer är okänd;-) De sista två fotona är främst till mina manliga läsare. Vill ju inte avskräcka er från att titta in hos mig även i framtiden;-)

Enjoy!


Den här bilden gör mig riktigt glad faktiskt.


Det här fotot gör mig mera ledsen. Kvinnan beställde en medelhavssallad. Hon åt allt utom just allt det gröna. Portionen var enorm och kyparen i bakgrunden väldigt snygg;-)


Här ser ni en anledning varför vi inte är så förtjusta i sand. Å vem vill likna en strandad val...


Okej, 21 grader och lite vind. Bäst att gardera sig mot sandstorm.


Den där orangea luftmadrassen och den färgglada kudden syntes väl från långt håll. Tackar min "Sonny" för världens bästa zoom.


Om ni inte gillade föregående bilder, så hoppas jag att ni åtminstone tycker om det här fotot;-)

Det här inlägget är mitt 57:e bidrag till Blogg 100. 57 down, 43 to go.

PS. Lufttemperatur 21 grader, vattentemperatur 17, sol hela dagen:-) DS.

19 kommentarer:

nalta norrland sa...

Tack för länk och bad/strand - sand - bilder 🏖 Temperaturen är ju inget att klaga över 🍷

Comsi comsa sa...


Jag tycker att det var fina talande bilder.

Kram på dig ♥

Geddfish ♥ sa...

Du har då verkligen fångat pricken över i´na.
Finns mycket att titta på, beundra och förskräckas över.
Vågat fotat, men det är ju så det ser ut på stranden!

Jag är lycklig över lite sol idag, även om graderna var få.
Kram

Ditte sa...

Härligt! Och jag gillade alla bilder.
Men lite svalt har ni, här har vi haft +25 idag och +20 i vattnet. Spelar ju ingen roll...Fina dagar har vi i alla fall.
Jag är inte heller på stranden och badar gör jag bara om det är +25 och helst i Thailand. Men jag har badat här i Torrevieja, på La Matastranden (inte trångt och det har bara gällt bad) och även inne i stan någon kväll i i solnedgången.
Sitter nu ute och det är fortfarande +22, helt ok.
Sammanfattar mentalt resan i dina bergstrakter och byarna runt om. Riktigt trevligt det också.

Mias Mix sa...

Huu så kallt i vattnet. Där skulle jag inte bada. Härliga bilder och visst är det bra med zoom.

Husbilen-Ellen sa...

Visst var det härliga bilder. Jag skulle inte heller bada, men kanske promenera i vattenbrynet. Ha dé!

Susjos sa...

Härliga badbilder, och jag ligger ju gärna på stranden, trots all sand! Gillar första bilden med den glada damen i blå baddräkt, en underbar bild! Tack för lite sol och värme...det kan vi behöva...värmen väntar på sig här....suck!

Rantamor sa...

Blir lite lessen när du verkligen försöker få överviktiga att fastna på din kameralins....
och att sedan se vad dom äter och inte bör äta.
Trodde inte att du såg människan så,
Rantafar och jag väger säkert också mer än vi borde,
och jag skulle absolut inte vilja se bilder av oss i en blogg där vi kände oss förnedrade...
Trodde att det som räknas är det som finns inuti människan.
Lovar att tänka på vad vi äter....
Ha en trevlig semester !!!

cat sa...

Härliga smygfotografier! Är inte mycket till strand- och badmänniska jag heller. Det är verkligen inte roligt att drabbas av sand överallt.
Måste ju bara undra vad hon på sista bilden egentligen tittar på. Hennes min är någon sorts blandning av avsky och förvåning tycker jag.

Ama de casa sa...

Vi gillar inte heller att få sand mellan tårna, men jag gillar att titta på strandlivet :-)

Bara 17 grader i vattnet? Jag trodde nog att det skulle vara mer. Då på den tiden när jag tog mitt traditionella nyårsdopp (en tradition som tydligen INTE var till för att hållas) så låg tempen på 14 - 15 grader redan då. Men det har de facto varit en tämligen usel vår i år.

Hoppas att ni har det soligare än vad vi har idag :-)

KaJsaLisa sa...

Helt vanliga människor på en strand som ser ut som folk gör mest Klart dom skall få synas.

Anni sa...

Att bli sådär som mannen som tycks ha rullat i sanden, nej hu! Jag som tycker det är jobbigt med den sand som hamnar innanför bikinin när jag badar. Vilket dock inte hindrar mig från att bada.
För övrigt ser det alldeles underbart ut att få njuta av solen och maten. Vi får väl en dos med hagel igen nu i eftermiddag ...

Marina sa...

Tycker absolut bäst om första bilden!

Days by Johanna sa...

Älskar när du smygfotograferar. Härligt med lite strand och hav... även om jag skrev vad, var ju en del vader med :)

haha visste att du skulle gillar humorn, du brukar gilla det jag lägger upp inom den kategorin :) Men tråkigt med en trist kommentar dock :(

Anonym sa...

Ja, jag vet inte, vad jag ska säja om smygfoton.
Första bilden är ju jättetrevlig, men sen blir det
lite för mycket (och jag menar inte vikt) av det icke så goda.

Ruth i Virginia
(som avskyr sandstränder)

Anki sa...

Du är bra på smygfotografering! Kul med lite strandbilder - även om jag själv inte är så mycket för strandlivet... varierande och bra jobbat!

Steve sa...

Jaha, så ser alltså strandlivet i Benidorm ut vid den här tiden. Inte många glada miner där inte.

Annette sa...

Så härligt med sol och värme! Jag är en stor badkruka, så vattnet måste vara minst 25 grader om jag ens skall överväga att doppa mig. Hur varmt är egentligen vattnet hos er? Jag gissar att de infödda inte badar än?

Och den där bilden på mannen i sanden... den visar tydligt varför jag är helt enig med dig om sandstränder! Jag gillar inte att få med mig sand i allt, och inte heller känslan av sand mot kroppen.

Hoppas ni har det bra!

Carita Liljendahl sa...

Skojigt att se kroppar i alla former här. Jag är själv inte mager men känner mig någorlunda smal när jag ser en del av personerna här.
Jag vill inte kommentera andras utseende eftersom jag själv har övervikt, men det är kul att se strandbilder där det inte bara vimlar av fotomodeller, så tack :-)