måndag 24 april 2017

Vocación España – Del 6: Triwhite Cup

Som jag har förstått det är det många av er som inte har det så lätt i Svrige just nu med tanke på SMHI:s klass 2 varningar för flera decimeter snö. Det enda jag kan göra härifrån Benidorm att dela med mig av ”mina” 20 grader och strålande solsken både igår och idag. Till och med blåsten gav med sig idag.

Triathlon
Med andra ord så var det ideala förhållanden för Triathlon tävlingen som ägde rum här igår. Den heter Triwhitecup – Go for it och Benidorm var först ute bland fyra spanska städer som arrangerar tävlingen. Det finns visst olika klasser som de nästan 600 deltagarna i alla åldrar kunde ”samsas” om. Hade faktiskt aldrig sett en Triathlon irl förut och tyckte det var riktigt kul. Här kommer några bilder från tävlingen. Enjoy!


Simning är det första momentet. Här ser ni några simmare som gått iland. Satt på första parkett på balkongen och tog bilden. Efter simningen gäller det att ORCA – jag menar orka - med cykling och löpning också. Olika längder beroende på klass och deltagarnas ålder.


Här står en funktionär med en absolut solklar skylt och visar var cyklisterna ska ta vägen.


Målgången efter löpmomentet. Fantastiskt fin stämning och entusiastiska åskådare.


De unga tjejerna blev både fotograferade och intervjuade av pressen.


Inte en ledig massagebänk så långt ögat når, men en himla massa stönande och stånkande av dom som låg på bänkarna.


Sist men inte minst ett riktigt roligt foto med en mamma och pappa som stolt fotade sin son som hade fullföljt tävlingen. De höll på i sisådär 20 minuter. Otroligt fint att se!


Det här inlägget är mitt 55:e bidrag till Blogg 100. 55 down, 45 to go.

19 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Vilken dag ni fick, full aktion.. :)
Sista bilden fastnade min blick på, det ser ut som människorna där är inklippta efteråt, hihi - men det är de ju inte... :)

Kram på dig ♥

nalta norrland sa...

Kul att se och att sitta på balkong å njuta av andras ansträngning måste vara väl planerat 😶
Gillar sista bilden 🚴 Ert väder verkar bra mycket trevligare än vad de flesta i Sverige verkar ha
Aprilväder med allt från snö/regn till blåsigt å sol 💨
Jag såg på nyheterna att det skulle komma ett par tre dm snö under morgondagen i Gävleområdet ❄️

Ditte sa...

Vad roligt att sitta där på första parkett och se en del av tävlingarna. Antar att ni senare kom ut...
Och triathlon är ju verkligen en kraft-styrke-smidighets och uthållighets sport.
Vi var i dina trakter idag, uppe i bergen och där kryllade det av cyklister men det var npg en annan tävling för de cyklade långt.
Jättefina bilder och jag hade gärna sett detta men idag var det annat vi såg. Mycket natur...
Sista bilden är verkligen fin. Och stolt son med stolta föräldrar.

Susjos sa...

Vilken sport! Är imponerad av alla utövare! Vädret ser strålande ut, och så skönt att det blåser mindre nu. Den sista bilden med föräldrar och son är ju fantastisk, höll de på att fota i 20 minuter? Wow!

Anonym sa...

Förstår att du njuter i govärmen. Och det finns väl ingen risk för snö :-)

Steve sa...

Kände du nåt sug efter att delta eller var det tillfyllest att följa evenemanget från balkongen?
Vart tog cyklisterna vägen?









Susanne sa...

Hade förväntat mig att ni skulle ha deltagit. ;)

Anki sa...

Intressant att få se dem kämpa - de är verkligen duktiga!
Förstår att du njuter med det vädret - här snöar det just nu och det känns väl inte så kul...
Ha det fortsatt bra och njut av sol och värme!

Ama de casa sa...

Vad kul att dom fick så bra förutsättningar för tävlingen! Skoj att kolla in den :-) Fast att delta? Jag tror inte att jag ens skulle orca enklaste barnklassen... ;-)

cat sa...

Underbara och foton med härlig stämning i sig! Själv skulle jag också välja att fota och inte delta :-D

KaJsaLisa sa...

En rätt hård sport, tycker sista bilden blev roligare än om du tagit en på enbart cyklisten

Biggeros sa...

Härligt att få ta plats på första parkett!!
Härligt med full rörelse på cykel etc
Solblekt skylt som visade deltagarnas riktning var stark och tydlig=)
Inte nog med förevigande av sonen!! Vem hade inte varit stolt som förälder...

Anders W sa...

Då är det bara att du anmäler dig till nästa år ;-)

Geddfish ♥ sa...

Jättehäftiga bilder! Jag hade också fotat om jag suttit på första parkett, verkade spännande och intressant!
Och sista bilden, riktigt hjärteknipande stolthet 💖

Här är ett riktigt äkta skitväder. Försiktig sol i morse, sen kom snö och hagel, sen kom regnet, men det är grönt på backen ännu.

Inte alla avis på er, skulle jag?

Carita Liljendahl sa...

Härliga och lite extra bilder!
Plus att man får njuta av sol och värme på distans :-)
I södra Finland hade vi i dag snöblandat regn, max +4 grader.
Har utlovats +10 till fredag - rena sommaren! :-D

FREEDOMtravel sa...

Vädret i Sverige behöver du verkligen inte sakna!!!! Blötsnö på tvären säger väl det mesta ... Stormigt var det i natt också. Båten krängde och jag tänkte flera gånger att "ok, nu åker vi". Peter sov och märkte ingenting ...

Mias Mix sa...

Wow så härligt, och vilken folkfest. Hade gärna varit med, som åskådare :) Ja jag kände mig nog ganska stolt också när jag fotade sonen efter målgången i Tough Viking :) Men det blev inga 20 minuters fotande, kanske 5.

Eva Trillian sa...

Härligt med sol!

Anni sa...

Jag riktigt stönade och stånkade jag med när jag insåg hur skönt det skulle vara med massage även om jag inte sportat det minsta.