söndag 23 april 2017

Vocación España – Del 5: Skyltsöndag #102

Det är Skyltsöndag trots att jag befinner mig i Benidorm just nu. Har alltid tyckt att skyltar är roligare utomlands. Nu har jag ju visat er många skojiga skyltar härifrån redan ifjol, men jag har gjort mitt bästa att hitta några till. Här kommer veckans skyltskörd från Spanien.


Det finns hur många träbänkar som helst i Benidorm. Just nu håller kommunen som bäst på att måla om dom inför högsäsongen. Då de är ”wet painted” undrar jag om det är ”dry paint” som gäller i vanliga fall.


Det må så vara, men de befinner sig då inte på vår Poniente strand utan på Levante, där alla engelsmän och holländare bor.


Som jag har visat några gånger förut så är spanjorerna mästare på överskådliga och solklara gatumålningar och –skyltar.


Idag gick en Triathlontävling av stapeln på Poniente (mer om det gigantiska evenemanget imorgon). Igår låg dessa skyltdockor vid start och målgången. Då jag inte såg dom idag undrar jag vad dom gjorde där.


Det här huvudet har varit med på bloggen förut, men inte med just den här huvudbonaden.


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

Det här inlägget är mitt 54:e bidrag till Blogg 100. 54 down, 46 to go.

22 kommentarer:

anemonen sa...

Kanonfina skyltar som alltid hos dig����Själv hoppar jag idag men kommer igen nästa helg. Hoppas du mår prima och har fint väder så gotta dig för mig med.

Ama de casa sa...

Åh... Dom där stränderna - jag kommer ALDRIG att lära mig vilken som är vilken. Inte så att det sitter i alla fall, och det är väldigt jobbigt att tänka! :-)

Haha! Så himla bra för fotgängarna att veta PRECIS när det är dags att hoppa upp på cykeln :-D

Idag har vi haft det både soligt och tämligen vindstilla. Men då åkte vi en bit inåt landet också :-)

Susanne ❤️ sa...

Helt underbara skyltar som sagt det finns en del annorlunda intressanta utomlands ;)
Hmm varför skulle ngn köpa den där huvudbonaden ?? vart tog alla snygga hattar vägen ?
Stor kram till dig finaste

Geddfish ♥ sa...

Den sista hatten på skylten, där - skulle väl kunna vara till min f.d. chef, hon med alla femtioelva hattar, men - tror det inte, haha. Häftig.

Jovisst, får man ett annat urval av skyltar utomlands. Mer eller mindre tydliga.

Jag skyltar idag, dock lite sent, men inte försent. 💙

Åke sa...

Du tar ju seden med dig ;) Så kul att du inte gör uppehåll :) Lär nu spanjorerna hur man Svedala :) Tröjan för dig fastnar jag ju för såklart:)

Emma, Sol som sol? sa...

Den där typen av huvudbonad brukar strandförsäljarna ha här när de försöker kränga handväskor och solglasögon.

Nog för att det finns en teknik som heter dry brush painting men jag tror inte riktigt att det är det som de avser här. Och vilken engelskspråkig person skulle inte förstå recien pintado?

anemonen sa...

Haha ja det blev en skylt trots allt i sista minuten, men bättre sent än aldrig, eller hur?
Det där plagget med good girls var så bra annars brukar där stå hur långt som helst men här är det till Benidorm och ja det verkar vara ett härligt ställe.

Comsi comsa sa...


Din humor tillsammans med dina skyltar är
det då rakt inget fel på. :)

Solig kram ♥

Days by Johanna sa...

Köpte du huvudbonaden? :)

Ja det gäller passa på när vädret tillåter och vara ute utan frysa halft ihjäl :) Nästa helg blir det nog inget direkt jobb i trädgården, 70årsfest och valborgskoj :)

kan vara bra med en paus, helgen efter får jag väl lägga marksten så det står härliga till :)

Susjos sa...

Haha! Underbara skyltar som vanligt! Jag gillade skarpt det rosa linnet med den härliga texten!!!!
Har värmen och solen kommit till er nu? Vi har sol,men väntar fortfarande på värmen!
Kram och ha det fortsatt underbart!!!

Days by Johanna sa...

Glömde, ja Hugo tycker om när han får vara med i våra projket, och varför inte liksom, då lär han sig med. Min moster sa han skulle bli trädgårdsmästare när han var bebis för jag var noll intresserad. Men mitt börjar komma mer och mer nu när vi har hus och man själv kan bestämma lite hur man vill ha det.

nalta norrland sa...

Det rosa linnet var ju klart bäst :)
visst köper Du med ett sådant hem till vardagen i Täby?

De där bänkarna... tur de har varningsskylt på dem :)

Jag hoppas Ni har sommarvärme där Ni befinner Er.

Ditte sa...

Tack för uppfriskande och pigga skyltar från Benidorm. Kommer att närma mig dessa tarketer i morgon, men inte ända fram...
Och detta rosa linne har du säkert redan införskaffat och om du inte har det ute så funkar det ju bra på balkongen. Häftigt! (Min favorit idag)
Huvudet och dess prydnad gillas starkt. Undrar om dett aär något för mig...Hmmm- får tänka på saken.

Unknown sa...

Sådärja, nu är jag uppdaterad på BP liv och leverne. Bäst lät det där med att sitta på balkongen på natten efter en lång resa , dela på vin och lyssna till havet. Ååååå vad jag längtar.
Hoppas på fina dagar för er framöver.
/Kiki

KaJsaLisa sa...

Peruken skulle göra sig bra med den röda tröjan :) Sen är det ju lättare med markeringarna i gatan, det faller ju ingen snö i Benidorm.

Susjos sa...

Svar: Hinnsprängaren tar inte hål på några mödomshinnor, utan på fosterhinnan som omger barnet,alltså när vi ska hjälpa till så att "vattnet går"- då använder vi den helt enkelt så att vattnet går, och kvinnan får mer kraftfulla värkar!

Var rädd om solbrännan nu! Kram ;-)

Anki sa...

Tänkte att du skulle hitta en massa roliga skyltar där du är ... och jag blev inte besviken! Härlig skyltning som alltid!

cat sa...

Jag tackar för de spanska skyltarna. De är annorlunda från svenska helt klart. Ha det fortsatt skönt i Benidorm.

Marina sa...

Frågan är om de är lika ordentliga att följe den tydliga skyltningen hos er som de är hos mig ;)

Anni sa...

Tittar på palmskuggor och solbadare, på elinstallatörer och flamencoklänningar, dockor och skyltdockor (tänk att fylla dem med betong - så läckert det kunde bli!) samtidigt som jag hör hur vinden tar i där ute och hotet om snöblandat regn kommer allt närmare.
Njut, BP, njut!!!

Anita Malta sa...

Ingen dålig blandning av skyltar den här veckan heller :) Gillar den där rosaröda, både text och färg plus den läckra huvudbonaden, för färgernas skull.
Du har det bra du där i värmen för varmt har du om man jämför med hemma i Stockholm. Är kvar på Malta, samma värme här som där men har insett att det är vinterkläder som gäller när vi reser på torsdag. Hoppas bara slippa snöyra under dem veckolånga vistelsen men ska tänka på dig då som genomlidit det hela långa vintern.

Tack för fin kommentar förresten fast det får jag ju alltid av dig men inte är de värda mindre för det, tvärtom :-D Kram och njut nu allt vad du kan där i Benidorm !

Carita Liljendahl sa...

Fin överskådlig skyltning på gatan - gillas!
Det där med wet- eller drypainting vill man ju inte testa genom att sitta :-)