torsdag 8 oktober 2015

Skylttorsdag

Ingen fara! Jag tänker inte börja med ett nytt fototema – trots rubriken;-) Men eftersom jag ”snubblade” över tre roliga skyltar idag kallar jag det uppvärmning inför den sedvanliga Skyltsöndagen.


Den här minst sagt annorlunda skylten hittade jag vid en ridstig i Danderyd. Man kan tolka ”pluppen” i mitten som en hov alternativt hästlort.


Ja inte är det lätt att stava, inte ens för ICA.


Vid hemkomsten idag stod den här bilen framför min port. I texten saknas visserligen också en punkt, men det bortser jag ifrån just nu. Att jag reagerade på flyttbilens rosa färg förstår ni nog. Men när den mycket trevliga flyttkillen frågade om han stod i vägen (dum fråga, klart han gjorde, men det sa jag inte) kunde jag inte låta bli att kommentera hans rosa byxor på mitt speciella BP-sätt.

Killen: Ja, chefen tycker att vi ska se lite trevliga ut.

BP: Genom att bära rosa byxor!!!???????? Alltså hade de inte varit smartare att ha limegröna eller orangea byxor.

Killen: Håller helt med dig. Men jag har inte varit anställd så länge för att han skulle lyssna på mig. Men sen lovar jag att övertyga chefen om att vi får byxor i en annan färg.

Det känns tryggt att det finns hopp för dagens ungdom. Han fick ett av mina charmigaste leenden;-)

PS. Troligen inget inlägg imorgon då jag är på vift på kvällen. DS.

23 kommentarer:

Kicki sa...

Haha kul med byxorna!
Det första förstod jag inte med pluppen?!
Ja det är ingen ordning på stavningen hos många idag! Trevlig kväll ikväll och imorgon kväll!

Marit Johansson sa...

Så roligt att du startar en ny utmaning :) jag hänger på direkt!!

Comsi comsa sa...



Ha så roligt på din "viftning" imorgon. =)))

Ama de casa sa...

Åååå... Får man ha skyltsöndag på vilken dag som helst? Bra!!! För mina förråd av skyltar håller på att svämma över, och dessutom kommer det nya hela tiden! Det finns ju skojiga skyltar överallt. :-)

KajsaLisa sa...

Kan man inte utvecklanden,. Du pekar vi plockar, sen kör vi bakluckeloppis.
Då kan man tjäna pengar en gång till när nästa tröttnar på skräpet :)

Anki sa...

Verkar vara en smart kille du träffade... tror han fixar annan färg på brallorna inom kort :)
Ha det så kul ikväll!

Kolonilotta sa...

Jag som ÄLSKAR rosa måste ju bara tacka extra mycket för gårdagens uppvärmning med skyltar.
Sen måste jag ju naturligtvis kolla upp på jobbet varför påsen med sallad stavas "sallat".
Men om jag inte missminner mig så kan det faktiskt stavas så.
Tack för din fina komplimang! :))
Och vi får väl hoppas att det var min IBS mage hon hade i åtanke med presenten och inte en pik på min matlagning! ;)
Ha nu en riktigt rolig kväll!
Stor varm kram! ❤

Susanne sa...

Klart att de ska ha rosa byxor, det blir jag iaf glad av ;)

Steve sa...

Det är nog en hel del skyltar som borde plockas ner, alternativt aldrig satts upp.
Jag är lite av en språkpolis, men stavningen sallat behöver inte vara helt fel: https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=sallat.
Hoppas att killen i de rosa byxorna får behålla jobbet så länge så att han lyckas få sin chef på bättre tankar. En kreativ lösning för att bli av med skräp ser det ändå ut att vara.
Ha de så trevligt på vift!

FREEDOMtravel sa...

Jag tycker att de rosa byxorna är fina! Fast orange eller limegrönt vore inte fel heller :) Fast då kanske de måste måla om bilen för att matcha...? ;)

cat sa...

Hm jag antar att ridstigen upphör där. Hoppas det var nära till stallet. Mina erfarenheter av matvarubutiker är att de ofta har bristfälliga språkkunskaper.
Rosa arbetsbyxor tyckte jag allt var lite skoj faktiskt :-)

Maria sa...

Jag tyckte det var piffigt med rosa byxor jag. Och dessutom är ju oktober en rosa månad - det var kanske så de tänkte?!
Bra att veta att man får skylta vilken dag som helst - upptäcker ju nya skyltar hela tiden men har å andra sidan så mycket annat att pladdra om så det blir kanske bara söndagar i alla fall....
Trevlig helg!
Kram ♥

Susjos sa...

Åh, tack för den rosa fina bilen, och byxorna!!! Det passar ju bra en fredag och allt! Tänk,lustigt nog har jag också en del skyltar som jag funderade på att lägga ut redan idag, hihi!!! Men jag väntar nog till söndag :-)

Ama de casa sa...

sv: Ja, vad skulle jag skriva om på fredagar om marknaden försvann? Jösses. Hemska tanke!

Å andra sidan skulle jag kanske bli lite lättad över att slippa försöka variera samma inlägg på typ 1000 vis? ;-)

Unknown sa...

Som älskare av rosa blir jag nyfiken över vad han skulle svarat mig om jag kommenterade de snygga brallorna?
Bra att förvärma lite inför söndagen!
/Kiki

Della sa...

Skyltning tycker jag man kan köra med hela veckan!

By the way: Jag skulle bli mycket förvånad om Stare dök upp på min resa till Armenien. Hen har nog helt andra saker att syssla med. ;)

cat sa...

Det finns galningar överallt även i en skogstjärn. Bilderna är tagna 3 oktober :-)

Ama de casa sa...

sv: Klart ni har råd med långsemester! Om ni äter ute ofta så har ni snart "tjänat" in dom pengarna det kostar att ta sig hit ;-)
Och visst är livet till för att levas! :-D

Eva Trillian sa...

Jo, men visst heter det sallat:
http://www.odla.nu/inspiration/sallad-eller-sallat
;) Sallat, sallat ... gott är det oavsett!

anemonen sa...

Det är ju utmärkt med uppvärmning. Vill bara säga att jag har lyckats med att få en björkstam att se ut som en betongklump hehe. Mitt fiskedrag satte jag upp på björken just för att ingen skulle trampa på det.

cissi sa...

Den första skylten verkar vara ett riktigt feltryck där förbudsstrecket glömts bort. Och är det då så med skyltar som med feltryckta frimärken skulle jag om jag var du genast gå ut och hämta skylten och hänga den på väggen hemma.
Och den där grabben....han kommer nog att gå långt!
Ha en din fortsättning på helgen!

Carita Liljendahl sa...

Jag trodde byxorna skulle matcha bakgrunden till "Du pekar, vi pockar" :-)

Anni sa...

Sallat är rättstavat även om vi oftast säger sallad även om sallat.

Och så tycker jag att det var urläckert med rosa brallor - rosa är inte för de fega!