torsdag 1 oktober 2015

Något man inte ser varje dag

Som många av er vet så är orange en av mina absoluta favoritfärger. Med andra ord var jag inte ett dugg arg att denna sprillans nya Volvo med en inte så ny container hindrade mig från att komma ut med bilen. Snarare tvärtom. Jag tog fram kameran och fotade. Var väldigt impad över hur snabbt och smidigt det går att forsla bort byggavfall med dessa läckra BigBags. Till idag hade jag bara sett BigBags fulla med bråte ståendes på gatan. Inte visste jag att det tar mindre än fem minuter att forsla bort dom. Å ifall ni inte heller visste det, så vet ni det nu. Snacka om oviktigt vetande;-)


Det enda killen gjorde manuellt var att han drog ett band genom bagsens handtag. Sedan fällde han ut kranarmen med fjärrkontrollen.








På mindre än fem minuter var allt klart tack vare fjärrkontrollen som i och för sig hade aningen fel färg, men ändå;-)

16 kommentarer:

Olga T sa...

Orange is the new black

Della sa...

Jaha, flera lyftes på samma gång. Häftigt!

Comsi comsa sa...


Jag tycker det ser skrämmande ut, men så är jag ju också rädd för allt. ☺ Skulle inte velat få alla kassar i huvudet, fast å andra sidan så var det de sista kassarna som hamnade i huvudet på mig, ha ha ha... =))

Guldkryckan sa...

Lite dataspel över det där....ungarna på kneget har full utbildning på det...dataspel alltså ;)

Inte dumt alls det där...ska fan vara "grovis" på ett bygge när man kan sköta det med en sådan där mackapär istället.

Bravo :)

Trevlig afton på dig Bp.

Steve sa...

Jag har sagt det förut. Bloggvärlden är en outsinlig källa till vidgad bildning.

KajsaLisa sa...

Visst är dom effektiva, men visa inte bilderna på dom där kassarna för en shoppoholic dom kan få dumma idéer. :) Snygg beskärning i sista bilden.

Kolonilotta sa...

Dig kan man då alltid lita på när det gäller nyinlärnig! Ja.. inte bara det förståss!
Min första tanke blir då varför dessa stora säckar står kvar så förbaskat länge på gatorna när det är så lätt att forsla bort dom!
Men det beror väl på beställaren antar jag!
Hoppas ni får en jätte fin dag i solen! :)
Fredagskram till dig!
...och gud va roligt.
Nu när jag skulle verifiera att jag inte var en robot för att kommentera så fick jag klicka i alla arbetsfordon.
En massa kranar...
Snacka om komiskt! :)

Eva Trillian sa...

Vilket lyft! :)
Heja Brandgult! ;)

Ama de casa sa...

Coolt! :-)

På tal om oviktigt vetande så fick jag lära mig i en annan blogg idag att orange inte blev en egen färg förrän på 1500-talet. Innan dess ansågs den vara en nyans av rött. Inte konstigt att jag gillar orange - men du? ;-)

Susanne ❤️ sa...

Haha men allt detta oviktiga vetande är viktigt ändå tänk vilka bra saker vi lär oss på din blogg som vi inte annars hade vetat eller ens tagit reda på ;)
Orange kan vara sååå snyggt det är färgen på salongen där jag jobbar xtra hon som äger det älskar också orange :)
Hoppas du får en underbar fredag finaste
Kram Sanna

Marina sa...

Ytterligare något käckt att fylla ramminnet med alltså...

Anita Malta sa...

Effektivitet på hög nivå ! Snabbt och smidigt. Såna BigBags skulle vi behöva ha här på ön också och orange är ju faktiskt även min favofärg ;-)

Svar: Bloggar inte på fb utan gör bara ett tappert försök att finna vänner men det går trögt. Har visserligen lagt in några bilder av gammal vana då det ser lite tomt ut med bara text.
Finner dessvärre inget som är för mig givande med fb men nu har jag iallafall provat !! Saknar bloggvärlden och är tilllbaka inom kort. Måste bara få tillbaka min inspiration, vart den nu tog vägen ??
Ska kanske börja med att lägga in makens senaste verk. Den är ju färgstark och kan passa fredagstema Människoskapelse, så varför inte. Som sagt, facebook är inget för mig. Bloggen ger betydligt mer även om jag tror att vissa kan ha glädje av båda.
Kram, du är en riktigt detektiv du ;-)

cat sa...

Ja det var ju riktigt smidigt får jag säga. Har aldrig sett dylika bigbags ståendes någonstans och detta trots att jag passerar en byggarbetsplats varenda dag på väg till jobbet. Nu är jag i och för sig inte speciellt vaken så dags på morgonen, så det skulle nog krävas att jag gick in i en bag för att se den.
Intressant fotoreportage!

Du skulle kunna ta lille Billy under armen och promenera iväg än så länge ;-)

Unknown sa...

Allt sitter i fingrarna.
Två inlägg på rad nu där höstens röda och gula nyanser får tala, Läckert.
/Kiki

Carita sa...

Fiffigt på alla sätt, miljövänligt antar jag, snabbt, smidigt och snygga höstfärger! :-)

Anni sa...

Trodde i min enfald att de lyfte en säck i taget. Tur att de inte tappade allt på din bil.