lördag 31 oktober 2015

Lördagscitat #15 – 31 oktober





Citat: Man kan faktiskt ha skor på sig, vissa har det.
Källa: Ernst Kirchsteiger

Om man tar Drottninggatan hela vägen ner till city passerar man Venue 81, bland annat. Igår hade det ganska så exklusiva klädföretaget J.Lindeberg utförsäljning av modellkläder i Venues lokaler. Ni vet – ett plagg 300, tre plagg 700 kronor. Medan maken snabbt beslutade sig för att fly fältet i en halvtimme gick jag in och kollade. Halva Stockholm måste ha befunnit sig där kan jag säga, och alla klädhögar på borden påminde om flera allvarliga bombnedslag.
Det var med viss möda att jag lyckades gräva fram kameran i trängseln och ta bland annat dessa två bilder. Ja, jag fick klicka flera gånger för knuffar i ryggen resulterar i oskarpa foton – jag lovar. Vad gör man inte för bloggen…

Fler citat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugan.

PS1. Eftersom det stod minst 30 personer i kassakön avstod jag från inköp. DS1.

PS2. Är ingen fan av Ernst, men hans citat var det enda jag hittade som gick ihop med bilderna. Jag menar ”Morgonstund har guld i mund” är ju ett ordspråk, och även om det hade varit ett citat hade det inte kännts så passande om man säger så. PS2.

21 kommentarer:

Susanne ❤️ sa...

Åhhh hade gärnat stått i kö haha för dessa guldiga skor ;)
Jag hoppas att du mår bäst och att du får en underbar lördag med en massa godis och vin ;)
Kramisar
Sanna

Marie i Skrifvarstugan sa...

Det var nog många fina skor där, bara man orkar och har tålamod med allt folk runt omkring.
Din man gjorde nog rätt i som flydde fältet. Vi kvinnor är av ett segare släkte :) :)
Önskar dig en fin Allhelgonahelg !

Eva Trillian sa...

Ernst citat tyder ju på att han har lite självdistans ;) det är ju bra :) Det borde alla ha!
Bra val av citat till bilderna!

Comsi comsa sa...



Tänk att du utsatte dig för denna trängsel, förstår att mannen flydde fältet, hi hi hi.....
Men vad gör man inte för bloggen? =)))

Guldskorna stack ut och mina ögon blev stirrandes på dem ett bra tag. ☺

Trevlig kväll på dig ♥

Susanne sa...

Missade den pga av febern

Steve sa...

Jag har det inte sedan ett antal år.

KajsaLisa sa...

Klart man offrar sig för bloggen. Kul bilder.

FREEDOMtravel sa...

Haha, ditt citat passade definitivt bättre! Vad gör man inte för bloggen förresten? (I vår familj är det förresten Peter som helat tittar i klädaffärer. ;))

Anki sa...

Tur att du gick in... annars hade du ju inte fått dessa fantastiska skor på bild till citatet ;) Passar verkligen perfekt!

Kolonilotta sa...

Hahaha... skrattar gott åt ditt PS2!
Jag får panik när det är för mycket folk.
Därav gör jag sällan några reafynd.
För när jag vågar mig in är allt fint redan utplockat.

Ama de casa sa...

Jag hade nog gjort maken din sällskap och flytt fältet. Allt är inte guld som glimmar... ;-)

Ama de casa sa...

sv: Jag vig? Haha! Jag är MYCKET glad att Anders inte fotade när jag tog mig ner och upp från golvet där i hallen... ;-)

Andra året i Hjo sa...

Blir lite trött på Ernst kvistar och grenar, annars är han väl helt ok. Bra på mat bl a. Och barfotacitatet var ju roligt.

Stare Ström sa...

Efter min Afrikatur vet jag inte om det känns så nödvändigt att ha skor på sig!! :-)

svar: Bilderna är inte slut så det kommer säkert att dyka upp en och annan bild till, men inte i serie.

Maria sa...

♫ .....alla tittar på mig, där jag går i mina gyllene skor....♫

Sen jag började blogga för X antal år sedan ser jag blogginlägg i det mesta och jag har massa bilder som väntar på att få hamna i ett inlägg förr eller senare. Klart man offrar sig!!
Tack för fina ord och omtanke inne hos mig. Det är knappt att jag vågar skriva det men jag mår faktiskt lite bättre idag!!! (peppar, peppar, ta i trä osv osv...)

Anni sa...

Tycker att Ernst är befriande på många sätt och gillar att han går barfota. Det är ju trevligt med karlar som har snygga fötter! Önskar att fler vårdade sina fötter, om man säger så ...

Och guldsandaletter, det har jag aldrig kunnat ha. Fast de där blå till höger på första bilden, de kunde jag allt tänkt mig ...

Karin sa...

Någon skrev: Allt är inte guld som glimmar, och jag instämmer!
Beundrar din förmåga att hitta bilder till fina citat.
Önskar dig en fin vecka!
Kramis!
Karin

Marina sa...

Jag hade helt klart gjort som du - tagit mina bilder och gått ut!

Geddfish ♥ sa...

Superfräcka bilder, sticker ut!
Ånej, jag hade nog gått ut. Man MÅSTE inte alltid köpa köpa.
Ha det bäst!

anemonen sa...

Själv är Ernst K utan skor hihi. Först när jag såg bilden tänkte jag du var mig en baddare. Större skofresk än jag. Här har jag mött min överkvinna:-) Hrrrm jo jag har ett passionerat förhållande till just det skor, och jag har något för många men så länge jag inte behöver byta upp mig till större lägenhet för dem så är det ok.
Jag håller med dig angående den där boken du nämnde till mitt citat.

Husbilen-Ellen sa...

Vackert på bild, men inget för mina fötter. Elisabeth