måndag 26 oktober 2015

Fototriss och Helgbilden – Så här ser det ut där jag är

1 000 tack
Idag har jag återigen tur då jag kan kombinera två fototeman i ett och samma inlägg. Det gjorde jag ju förra helgen också, vilket resulterade i en fantastisk andraplats i tävlingen hos Fototriss. Vill härmed tacka alla som har lagt sin röst på mina skyltar så jättemycket. Ni är helt underbara. Ett extra varmt tack till AMA som inte bara röstade på mitt bidrag utan även gjorde reklam på sin blogg för både Fototriss och speciellt ”min” Skyltsöndag. Det var riktigt stort och otroligt fint gjort! Respekt:-) Å att en av mina ”bloggbästisar” – Mia – vann tävlingen gjorde mig extra glad.

Helgen som varit
Den gångna helgen har varit helt fantastisk här i stor-Stockholm. Jag menar när hände det senast att man kunde sitta ute på balkongen med endast en t-shirt på så sent på året. Kan inte minnas att jag gjort det någon gång faktiskt. Här kommer några bildbevis:

Det finns faktiskt förvånansvärt många blommor som inte har ruttnat än kvar på vår fina innergård. Här är ett exempel.


Det var gårdsrensing på innergården igår. Antalet deltagare kunde man räkna på en hand. Å dom som var med stod mest och drack kaffe.


Fem kilometer österut i Täby Kommun är det fortfarande riktigt grönt.


Bonusbild. Kan inte låta bli att lägga upp det här fotot också. Fotade nämligen utan att kunna urskilja på displayen vad jag egentligen siktade på. Det visade sig vara en liten pojke på sin fyrhjuling som jag tycker är så roligt "inramad" med skuggan och träden.

Fler bilder om hur det såg ut i vårt avlånga land hittar ni hos Fototriss.
Fler Helgbilder finns hos Marit.

PS. Här är bloggkompisarna som jag vet har röstat på mitt bidrag under förra veckan (hoppas jag inte glömt någon). Tycker faktiskt att de är värda en länk och en titt-in på deras bloggar:-) DS.
Anki, Gerd, Kiki, AMA, Steve, Marita, Susjos, Rantamor, Sanna, Carita, Comsi Comsa.
Gärdsmygen

32 kommentarer:

Comsi comsa sa...



*Grattis* till din andra plats i fototriss, så kul att komma så långt. =)
Tusen-tack för länken.
Vi har så fina dagar att man nästan blir tårögd, vackra färger och torrt och soligt väder, fantastiskt. Har faktiskt sett folk i shorts, men det är kanske lite väl avklätt denna tiden. =))))

Steve sa...

Grattis till pallplatsen! Du ger mig oförtjänt credit för att ha röstat på dig. Jag avsåg rösta på dig, men hittade inte platsen där jag skulle lägga rösten trots idogt klickande. Jag hoppas att någon av dina bloggkompisar ändå tittar in på min blogg.
T-shirt i oktober låter häftigt.
Och de som inte var med i gårdsrensningen satt på balkongen och tittade på eller......

Anki sa...

Stort Grattis till en välförtjänt andraplats!
Härligt oktoberväder... bara att njuta så länge det bara går!

Carita Liljendahl sa...

Superfina höstbilder! Och du vet, jag älskar att se vyer från Täby :-)

Eva Trillian sa...

Vilka blommor du har hos dig! Höstblommor :) Snyggt trissat!
Grattis till andraplatsen - helt ok att komma på andra plats när första plats ä r Mia och hennes fina triss, kan jag tänka :)

Stare Ström sa...

Grattis säger jag, utan ha följt det hela!
Snygga färger i din triss, rött, gult och grönt.

Eva Trillian sa...

Sv: Trodde nog det :)

Olga T sa...

Läckrs höstbilder i varierande färger. Grattis till andraplatsen! Jag vet att det finns fler som röstat på ditt bidrag ;)

Olga T sa...

PS. Men det ska inte nämnas .

Beppan sa...

Grattis till välförtjänt pris i Fototrissen!
Så skoj!!
Vilken höst - t-shirt i sena oktober.
Ingen snö.
Kanske lite bot för en usel sommar.....

Geddfish ♥ sa...

Grattis igen!
Jättefina höstbilder. Jo, det är tacksamt nu. Har själv varit ute och fotograferat idag.
Detta med helgbilden ska jag fundera över då. Får undersöka lite mer hur det går till osv.
Snart godnatt, trött efter den roliga körövningen!

Geddfish ♥ sa...

PS. Tusen tack för länken!!!

Per-Anders sa...

Trevligt att kunna sitta ute sommarklädd i oktober. Den tiden är förbi här norrut. Fina bilder!

Susjos sa...

Hurra Hurra! Så kul att du kom tvåa, och roligt att Mia vann! Om jag ska vara ärlig la jag en röst på henne också, fast du fick två röster :-)
Undebara höstbilder, det gäller att njuta,snart är träden kala...och kylan blir värre

Susjos sa...

Glömde!!! Tusen Tack för länken!!!! ♥

KajsaLisa sa...

Appropå gårdsstädning, ett gammalt inlägg från metrobloggstiden.
http://kajsalisa.com/2010/10/29/kajsalisa-traffar-normala-manniskor/

Stare Ström sa...

Svar: Jag svarade dig på dina undringar om Zimbabwe på min blogg. Kul att slå sönder lite fördomar!! :-)

Anita Malta sa...

Gillar färgerna rosa, gult och grönt. I övrigt skriver jag helst inget mer här för att undvika tokiga missförstånd.

Ama de casa sa...

Vad skoj! Stort grattis till dig, och grattis också till skyltsöndagen - som sagt, både du och den är värd all "reklam" i världen :-)

Underbart med en sån helg såhär sent på året :-)

Fast du... Den där trehjulingen? Inte för att jag vill vara petig, men jag ser fyra hjul... ;-)

Ama de casa sa...

Och dubbel-länk och allt - man tackar! :-D

Ama de casa sa...

sv: Jag gillar inte heller morötter... Synd, för dom SER goda ut och har sån vacker färg. Fast kokta/ugnsbakade har dom tappat det mesta av sin morotssmak och går an. I gratängen hade vi dock så stora bitar så det var busenkelt att ge (byta ;-) ) bort dom :-)

Morotssoppa och morotskaka är däremot väldigt gott :-)

cat sa...

Tänk där kom ännu en bild på blommor från dig ;-)
Härliga höstbilder, fast jag tycker mig urskilja fyra hjul på sista bilden.
Jag hade också föredragit att stå och dricka kaffe om jag varit deltagare i gårdsrensningen.

Husbilen-Ellen sa...

En vacker helg och fina rosor! Så trist att endast ett fåtal ställer upp på städdag i föreningen. Då finns det förstås risk att de också tröttnar. Elisabeth

Husbilen-Ellen sa...

Glömde gratta dig, så det blir en kommentar till. Stort grattis!! Elisabeth

Ama de casa sa...

sv: Mäh! Du rättade? Nu ser min förra kommentar bara dum ut... ;-)

Vi åt i och för sig ganska mycket igår - mer än vi brukar. Men det som är kvar är tänkt att räcka till två middagar för två personer. Alltså räckte gratängen och såsen till sex portioner. Vi försöker hålla ner mängden vi äter. Försöker. Inte lätt när man är ute och äter en hel del... :-)

Nu har tempen i och för sig stigit till 22, men vintrarna här kan verkligen vara råkalla. Januari/februari kan vi ha knappt 5 grader på mornarna. Men det brukar stiga och bli behagligt under dagarna. I alla fall när solen skiner, och det gör den allt som oftast :-)

Olga T sa...

SV: Skrev ju att det inte skulle nämnas!

Monica sa...

GRATTIS till andraplatsen;-)
Här blommar det i blomlådor och
rabatter, riktigt mysigt;-)
HAHA ja gårdsstädning då såg man
till att hålla sej undan:-)
Ha det bra

anemonen sa...

Åh så synd att jag missade Fototriss. Det var ett tag sedan jag var med där. Så kan det bli när jag inte är hemma vid min vanliga dator. Är jag borta blir det att jag väljer helgbilden och skyltsöndagen. Nåväl jag får ge dig ETT STORT GRATTIS för det är du värd om jag tänker på alla trevliga inlägg du gör.

Guldkryckan sa...

Grattis till den hedervärda andraplaceringen....härligt :)

Gårdsrensning har inte vi här tyvärr...är ju en social grej det där...blir inte mycket gjort av själva rensningen men en jäkel på att dricka kaffe blir man;)

Här har kylan slagit till ordentligt idag...riktigt ruggigt ute...barnen på kneget, de få som är på fritids, trodde att jag rökte på skolgården...det skulle jag ju aldrig göra....paranoida ungar va? ;)

Tillönskar dig en trevlig afton Bp.

Mias Mix sa...

Vilka härliga bilder från din helg! Vilket underbart väder vi har!! Och tusen tack för grattis o länk!! Så himla kul att både du o jag vann :) Och nu vann Svenska damerna!!!

Unknown sa...

Grattis 2:a plats, låååångt ifrån sista placering.
Appråpå det så har jag äntligen passerat din favvoskylt, Yes, jag har sett den med egna ögon. Fast jag gillar din dokumentation så jag tänker inte smygfota den själv.
/Kiki

Lottisen sa...

Stort grattis till 2a platsen! Härligt med sa mycket grönska sa här sent pa hösten! Fin triss!