söndag 29 juli 2012

Marits ”Helgbilder (= BP:s helgtriss)

Man kan väl säga som så: Tack och lov för det Olympiska Spelen i London! Hade det inte varit för gårdagens damfotbollsmatcher och simning så hade den här helgen nog blivit en av de tråkigaste jag upplevt på länge;-)

Tanterna på innergården
Det har varit varmt här i Täby de senaste dagarna. En temperatur på 23 grader är helt okej. Hade det varit soligt också hade lyckan varit total (hos mig). Men man kan ju inte få allt. De väl påpälsade tanterna på bilden verkar i alla fall trivas på innergården, även utan sol.


Viskleken
Att sitta på balkongen med OS på i bakgrunden och läsa den här boken är inte helt fel. En måste bok helt enkelt som innehåller allt. Rekommenderas!

Linjelopp
Nej, jag tittade inte på damernas linjelopp. Det är lika upphetsande som att kolla golf – till exempel. Men eftersom loppet har pågått ända sedan jag gick upp ur sängen mitt på dagen och tvn har stått på så får fotot vara med. Förutom cyklisterna i det ihällande regnet ser ni vår fruktskål med en banan som har passerat bäst före datum, vårt (oputsade) fönster och de relativt nyinköpta gardinerna som de flesta av er troligen inte kommer att gilla på grund av färgvalet.

Roligare än så här blir det inte. Hade Viggbyholms Loppis inte flyttat till någonstans i Tumba den här helgen hade ni fått se lite roligare bilder. Åt andra sidan garderar jag mig här med att inte trötta ut er med mina återkommande loppisbilder;-)

Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

21 kommentarer:

Della sa...

Ha! Min helg var väl ungefär lika kul den, minus linjeloppet då. Varför skulle vi inte gilla dina gardiner förresten? Liknar mina köksgardiner. :)

Bildgatan sa...

Nummer ett - lite "påpälsade" var vi också under gårdagskvällen, som de äldre damerna.

Nummer två - lite obehagligt för jag stod och funderade över den pocketboken på ICA Maxi idag, nu ångrar jag att den inte hamnade i kundkorgen (mina händer).

Nummer tre - har inte sett mycket OS men har lyckats sitta och "se" delar av cykelloppet och sedan ... golf, fast i annan form, var en av våra aktiviteter under gårdagen. Lustigt att du skulle nämna det just idag när jag känner mig en aning slagen. =)

Du tröttar inte ut mig med dina bilder och texter, även om platserna upprepas gör ju inte bilderna det.

Nu ska jag själv fundera över min helg samtidigt som det pågår fotboll på TV, Brasilien kontra Vitryssland just nu 1-1.

Bildgatan sa...

Nu 2-1

Pumita sa...

OS kan jag vara utan och ska jag vara helt ärlig så är jag rätt nöjd med att inte göra ngt speciellt den här helgen. Har försökt skrapa ihop energi och positiva tankar till årets tråkigaste dag = måndagen efter semestern, dvs. imorgon. Inte så muntert men man vänjer sig väl. ;)

Heyyy, gardinen gillar jag skarpt! Den är ju orange ju! =)

Ama de casa sa...

Jag gillar gardinerna jag :-)

SoF sa...

Angående dagens bild till "Dagens Personliga", så ska du inte ha sett den förut...om du inte har hackat dig in i min dators bildarkiv vill säga. ;)

Men säkert blir det många bilder som liknar varandra, eftersom det oftast är människor avbildade i midjehöjd.

Cykelloppet har "stått på" här hemma också, till och från.
Inget man hoppar högt av precis.
Kan vi hoppas på en simmedalj ikväll tro...?

Bra böcker är - BRA!

Önskar dig en riktigt bra vecka!


PS. Mitt bidrag till helgbilden skulle också passa i BP:s helgtriss. ;) DS.

Freja sa...

Vi har röjt i garage och verkstad, inte heller så upphetsande... Kul att du gillade boken, det gör ju jag med!

Jane sa...

Bra med boktips :)och dina gardiner ser väldigt snygga ut! OS ... vad är det? :O Har noll intresse faktiskt, nu när det äntligen är lite värme på kvällarna så man kan sitta ute på balkongen och läsa. Igår blev det dock en tur och retur Stockholm - Gävle. Trots smörgåstårta och annan tårta så var vi hungriga, det blev vägen förbi den nattöppna korvkiosken när vi kom hem till Gävle igen ...

Olga T sa...

Arne Dahl ja!
Gardinerna var det första jag tänkte på när jag såg den bilden. Gillar :))
Vädret är minst sagt knepigt....varmt eller kallt eller mitt emellan?

Jane sa...

Det är näckrosor som spolats upp på land. Olivträdet blev mycket uppskattat :) Jag köpte ett litet olivträd och skrev ett kort om att de hade blivit adoptivföräldrar i väntan på att det lilla trädet skulle ge egen skörd :)

Stare Ström sa...

Verkar som att du har fixat den här helgen rätt bra ändå! Jag saknar kommentarer från OS, menar du att jag måste titta själv? Gardinerna gillar jag skarpt!

Chrisse sa...

Härliga gummor, gott att de tar sig ut.

LissenTo sa...

Igår hade vi ostadigt väder idag har det varit utomlandsvärme.

Såg faktsikt foboll idag Gif-Kalmar 1-1, tja bra första halvlek, men sedan puh åh tja ............

Känslan är viktig (tack och lov) Men lite mer teknik vill jag kunna, ska bara orka :-) hehe

Mona sa...

Inte heller jag har haft nån upphetsande helg och OS har jag inte kollat på, men jag gillar din cykelbild. Spännande speglingar och gardinerna tycker jag är häftiga. Själv läser jag just nu en spännande deckare "Det fördolda" av Hans Rosenfeldt och Michael Hjort. Jag fick den och nästa bok "Lärljungen" signerade av herr Rosenfeldt själv när han besökte Bokia i julas.

Monica o Jacob sa...

Tanterna på innergården ja snart är man där, undrar om man skulle bli ensam om man tog med tjejerna.
Inget större fel på köksgardinen;-)
Ha en bra måndag, skönt att det svalnat av;-)

Kicki sa...

Jag fastnade på sista bilden och kunde inte släppa den bananen...du är inte ett dugg bättre! Gardninerna ser fina ut, kul med färg, och oroa dig inte för fönstrena, jämför du med våra så är dina riktigt fina! Kanonbild!

Marit Johansson sa...

Här uppe hos mig måste man ha på sig långärmat som damerna på bilden men jag skulle inte ha det om det var 23 grader varmt... nu håller jag tummarna för att jag får en varm augusti!
Tack för boktipset, har letat reda på den hos storytel nu så jag ska ha den i öronen när jag photoshoppar, perfekt.. OS har jag ingen koll på eftersom vi bara lyckas få in 4:an på tv:n här i stugan.. haha..

cat sa...

Det tog en stund innan jag såg bananen. Gillar att få en utmaning ;)
Själv undviker jag att sätta på tv:n för att slippa råka få se någon sport.
Tanterna på gården ser ut att trivas ihop :)

Anonym sa...

Det är lite mycket sport nu.

Lennart sa...

Jag har ett par såna där bänkar vid mitt lilla torg. På en brukar det sitta några äldre herrar med varsin ölburk i händerna, nästan varje dag. De verkar inte bry sig om det är kallt eller varmt, ju kallare det blir desto mer klär de på sig. Fast snöiga dagar brukar bänken vara tom...

llhertz sa...

Jag måste säga att jag är helt förtjust i sista bilden, inklusive gardinen :)
Tack för boktipset förresten. någon gång ska jag ta mig an Arne Dahl (för att jag vet att jag måste, eller hur?)