tisdag 21 april 2009

Vårtecken

Ellas inspiration (tack Lissten To för länken :-) har temporärt tagit över Fototriss och denna veckas tema är "Vårtecken". Som jag skrev i gårdagens inlägg så har jag förbannat svårt att se vårtecken. Temperaturen ligger på mellan två och fyra plusgrader på morgonen och vinden gör att man fryser som om det vore 10 minusgrader. Jag, vet: gnäll, gnäll gnäll;-)

Tycker att någon någonstans kan hoppa över våren helt och hållet och direkt satsa på sommar.




Någonting
Har dock hittat någonting som endast tillhör våren - oavsett temperatur, väder och vind. Det dyker aldrig upp under sommaren, hösten eller vintern - då man som bäst behövde det kanske - utan blir synligt i slutet av mars och försvinner senast vid midsommar.



Fönsterputs och städning
Detta någonting är lappar i olika former, färger och utföranden. De hänger på stolpar, utanför entrédörrar, är fastspikade på träd och staket: Riktiga vårtecken som erbjuder fönsterputs och städning. Nu är bara frågan vill jag se eländet ute? Nja... om en månad kanske ;-)

7 kommentarer:

Tesstamente sa...

Du är smart du!

Det är ett definitivt vårtecken (oönskat i mitt hushåll)!

Ulrica sa...

Fönsterputsning... hmm - det börjar bli dags. Men det blir till att göra det själv, så det får vänta ett tag till. Lite lat är jag nog:)

Joakim sa...

sv: det är minst sagt drygt, får seriöst något bryt.. gash!

Lennart sa...

Jag tvättade två av mina fönster i helgen, har ett kvar. Men inspirationen och energin försvann? Så kom jag på att det kan ju plötsligt regna någon dag så det är ju inte bråttom egentligen.

Ellas Inspiration sa...

Ja, det var verkligen ett riktigt vårtecken! Inser att mina fönster också behöver en rengöring nu när solen kikar fram...

Kul att du antog utmaningen!

Kram Karin

anne sa...

Ja, en fönsterputsare skulle vara mer än välkommen hemma hos mig! :) Oavsett årstid!

Daniel sa...

Ta det om en månad om vi ens orkar det!