onsdag 14 februari 2024

Happy Valentine’s Day med Smash Frames




Lagom till Alla Hjärtans Dag kom den äntligen hem till mig - ”Blossa-tavlan”. Som ni förstår är jag extremt nöjd med den:-) Den är ju orange:-) Konstnärerna heter Arvid och Liam. De presenterades för oss bloggkompisar hos Åke här och här. Killarna som bor i Sundsvallstrakten slår helt enkelt sönder flaskor och gör tavlor av skärvorna. Genialiskt! Återvinning när den är som bäst enligt mig. Smash Frames var namnet. De finns också på FB här.

Arvid och Liam
Fick som sagt kontakt med Arvid och Liam via Åke. Mejlade i timmar med Liam, där vi ”pratade om” allt möjligt. Han är en väldigt driftig kille - har hoppat av skolan och gör inte ”bara” konst utan har många järn i elden. Liam driver bland annat ett klockföretag, är musikmanager för ett eget band som släppt en låt, har en podd på G, hjälper företag med marknadsföring och driften av sociala medier. Arvid pluggar. 

Solskenshistoria
En riktig solskenshistoria. När jag var 17 pluggade jag fortfarande, men jag var absolut inte lika smart och driftig som Arvid och Liam. Och om jag tänker tillbaka – vad har jag egentligen använt/haft nytta av det jag lärde mig i skolan? Förutom språken ingenting om jag ska vara ärlig. Hoppas att det finns flera Arvids och Liams därute! 

Kör hårt grabbar! Lycka till!

Visst är det ett perfekt inlägg till Alla Hjärtans Dag!!! Happy Valentine's Day:-)

PS. Vet att LillaSyster har skickat upp en flaska till Arvid och Liam i Sundsvall. Det ska bli skoj att se resultatet av hennes tavla. DS.

12 kommentarer:

LillaSyster sa...

Den är så fin och kommer att passa perfekt hos dig! Min flaska är nog framme imorgon.
Jag har inte haft en lika ingående konversation med killarna- nu fick jag veta lite mer. Kram

Äventyret framtiden sa...

Se där, du tog tillfället i akt. Jag blev också imponerad av Arvid och Liam som gör konst på det där sättet.
Nu har du ditt konstverk hemmavid, snabbt gick det också, för det är ju inte så längesen som Åke visade killarna i Skyltsöndag.
Jadå, inlägget är perfekt för Valentine´s Day!😊

nalta norrland sa...

Kul inlägg 👍
Funderade oxå på en sån tavla ☺️
Har Du ätit upp vispgrädden nu?

Ditte sa...

Vilket härligt inlägg! Och superläcker tavla. Har helt missat dessa killar. Men måste också tillstå att jag tittar in till Åke ett par gånger i veckan och alltså missat dem- Men nu så är jag på-
Visst är det roligt med driftiga unga människor. Och visst är det så att skolan ger en del men mycket lär en sig utanför den och genom upplevelser och erfarenheter i livet.
För egen del fick jag med mig en hel del från skolan och kunskaper jag haft och har glädje och nytta av. Och inte minst så kunde jag efter gymnasiet välja vilken utbildning jag ville gå- För plugga vidare ville jag ju och gjorde det också.
Men språkkunskaperna och intresset för att resa kom till i skolan på språkresor jag själv ordnade som 15 åring för mig och min kompis Då till Schweiz och senare till Frankrike, GB, öÖterrike och Spanien. Kul minnen.
Å andra sodan är jag ju tämligen opraktisk så studier blev bra.

Stefan sa...

Såg detta med smashed frames hos Åke. Grabbarna är värda uppmärksamhet.
Jag har två driftiga och yngre grabbar i min bekantskapskrets som startade detta som ett sidoprojekt till sina riktiga jobb för några år sedan.
https://corkframes.se/

Susjos sa...

Oj, så häftigt! Skickade du upp den flaskan och fick tillbaka den som en tavla? Otroligt! Har helt missat detta hos Åke!
Jättekul ju!
Ha en fin torsdag! Dock passar vädret in som "tråktorsdag"!
Kram

christian sa...

Har fascinerats av tavlorna å lovordat det hela hos Åke å måste säga än en gång att det är fantastiskt, bara att komma på idén.....
Skolan är en subkultur å även jag har ju inte mkt nytta av det jag läste i skolan å dessa grabbar är ju inget undantag vad gäller mak som misslyckats i skolan men lyckas IRL.
Men den dag som idag är måste jag ändå säga att: Grisarna är ju bara BÄST, så underbart gulliga....en riktig "villhöver" sak!

Klimakteriehäxan sa...

Kul idé med "smash frames", absolut! Om man har en egen flaska med nån sorts extra betydelse kan det ju vara ett roligt sätt att bevara den. Affektionsvärde slår ju det mesta!
Hoppas du hade en angenäm hjärtedag.

Åke sa...

Men så trevligt att den dök upp på denna dag :) Den passar dig precis i nyanserna. Hoppas den pryder fint på någon vägg nu. Jag vart lite oroligt när den ställdes ut, men du fick ju tag i Smash Frames. Hade det gått åt pipsvängen så hade jag fått tag på en likadan flaska som reserv till dig ;) Jag vet inte vart min kommentar tog vägen igår? Men det är ju alltid personen som sitter mellan tangentbordet och ryggstödet det beror på ;)

Annika sa...

Smash frames. Helt nytt för mig. Kul att få ta del av detta.
Vilken KUL ide.
Och den lär ju passa som hand i handske hemma hos dig, den tavlan!

Anki sa...

WOW - riktigt läckert blev det! Kul att du lät de duktiga grabbarna fixa konst i rätt färg till dig!

Anni sa...

Vilken superbra idé och snyggt utförande! Kul med driftiga killar som tänker nytt!