onsdag 28 februari 2024

Onsdagens ”aktiviteter”


Under en snabbis i Täby Centrum idag upptäckte jag något riktigt coolt! Lite random upphängda ljusslingor som ser ut som vacker kabelspaghetti. Otroligt läckert tycker jag.
 

Den här bilden kunde jag ha tagit idag, men den är från i fredags. Två plusgrader och sol då, två iskalla grader även idag, fast utan sol. Samma deltagare då som nu. Andra gången i år som ”the hard core” spelar boule. 

Lekte lite mera med AI igår kväll och testade några frågor som handlade om mitt stamställe Startboxen i Täby Park. Fick bland annat upp olika menyer och upptäckte då att de hade en äggmacka med avokado, som jag inte hade testat än. Kan väl säga som så att den smakade betydligt bättre än vad den ser ut;-)

Nu ska jag ladda upp inför Sverige-Bosnien-Hercegovina på Tele2 Arena:-)

12 kommentarer:

Ditte sa...

Instämmer helt i att belysningen "kablarna" i Täby C är läckra- . Riktigt kreativa.
Ja, detta att se folk ute nu är roligt. På Söder har jag sett en del fik där kundena njutit av sitt fika vid en solvägg- Dock har jag inte sett några boulare.
Kul att du testade AI på "Startboxen". Och din din bild av äggmackan var helt ok-
Testade att AI:a mig själv- Riktigt roligt. Stämde hyfsat men en del fel fanns. Vad annat kan en vänta sig-
Jodå, fotboll på tv och vi ser ju nästan bort till Tele2. Och första målet var ju lite udda.
Trevlig kväll

Susjos sa...

Ja, coola kabelspagetti-ljusslingor! Nu var det ett tag sen jag var på MoS, dags att gå dit snart!

Ett tufft gäng som redan spelar boule!

Tycker din macka ser god ut, fint att den smakade bra också!
Aha, fotboll ikväll, är det tjejerna som spelar?
Ha en kul kväll!
Kram

LillaSyster sa...

Ägg och avokado ihop.....men säger du det så tror jag dig. Heja Sverige! Hoppas att du får en bra kväll =)

Äventyret framtiden sa...

Ägg och avokado känns lite som tårta på tårta men de kanske gifter sig hur bra som helst tillsammans. Jag tycker att det ser gott ut.

Ett vårtecken till är det naturligtvis när boule spelas igen. Ungefär som snödroppar och vintergäck.

nalta norrland sa...

Säger som övriga ägg och avocado?
Kanske gott… mackan ser okey ut.

Åke sa...

Boule deltagarna ser verkligen påklädda ut :) Deltar ingen ? Du den mackan gick inte av för hackor...

femfemman sa...

Ser jättegod ut. Men jag är ju matvrak.

christian sa...

Ja tänk att det är dags för boule igen, du ser det blev vår i år med, kanske inte så väntat efter den stränga vintern.....å andra sidan hinner det ju att vintra till sig fler ggr om innan du fullt ut kan njuta av vårväder!

P.S. Har aldrig förstått mig på Avocado... :(

Kina sa...

Så kul att se att mitt favoritgäng, dina boul-grannar, dykt upp igen!
Nu är det vår! 🙃

Hanneles bokparadis sa...

ska testa

Anni sa...

Kabelspaghettin var helt underbar! Mackan mindre vacker, men jag förstår att den var god.
Det var väldigt ont om p-platser i Globenområdet i torsdags när det både var fotboll och hockey samtidigt. Jag var på Hovet men kollade resultatet från fotbollen löpande.

Carita Liljendahl sa...

Ska bli härligt att få återse Täby Centrum den 22 mars.
Hoppas att jag kan gå någorlunda obehindrat då, eller inte drabbas av nån sjukdom som stoppar hela Sverigeresan.