onsdag 21 februari 2024

En höjdaronsdag





Det var det verkligen, en riktig höjdaronsdag – om man gillar lyftkranar vill säga. Och det gör jag ju, precis som Karin som kanske blir lite extra glad när hon ser den svenska varianten av en lyftkran:-)

Solceller på taket
Idag anlände dom – solpanelerna som ska sättas upp på taket på ”mitt hus” under våren. Flerfamiljshuset är dryga 100 meter långt och cirka 30 meter högt, så panelerna lyfts upp på olika ställen. Hade en himla tur att jag gick ut (i regnet) vid exakt rätt tidpunkt när mobilkranen plockade upp pallarna med solcellspaneler vid ”lyftstation 4”.

Varning
Där stod jag och njöt:-) Utgår ifrån att man fortsätter med den andra halvan av byggnaden senare. När det sker vet jag inte, men jag bara förvarnar er – då blir det  fler inlägg här;-)

8 kommentarer:

femfemman sa...

Imponerande maskiner .. det kan jag hålla med om

Susjos sa...

Är imponerad av din njutning av lyftkranar, haha! Vilken lycka för dej!
Tur att de inte kommer med helikopter som vi såg och hörde vid MoS! ;-)

Annars har ju den här dagen kunna kallas tråk-onsdag om man tänker på vädret!

Jag har varit till Hässelby idag och hälsat på syster, hon ville så gärna flytta från söderort, och tillbaka till västerort,hon har fått ett stödboende där, så hoppas det blir bra!
Ha en fin kväll!
Kram

LillaSyster sa...

Bra gjort av dig att gå ut och fota i det skitvädret som varit idag.

Ditte sa...

Vilka jättefina bilder du fick. Och ert hus är ju verkligen stort. Vi har 6-7 våningar på huset och det är inte alls så långt som ert, men vet att jag för ett par år sedan dokumenterade när våra solceller kom på plats.
Instämmer helt i att det är både roligt och intressant att se kranförarna sköta sina redskap med en lite yoy -stick.

Guldkryckan sa...

Lyftkranar i arbete är alltid intressant tycker jag, får jag chansen så fotar jag varje dag tills de är klara.
Solceller har vi inga här ännu, men en rejäl 5g antenn på taket har vi iallafall.
Har ugnsfolie i mössan när jag sover för säkerhets skull. 😉

Ha de gott.

Annika sa...

Jomen sånt där ÄR intressant att se, håller helt med dig där.
Och solceller, så smart!

christian sa...

Lilla julafton för dig kan jag tänka......vilka fantastiska perspektiv/vinklar du hittat!

Åke sa...

Läckert :) Jag hoppas ni kommer få en skylt/tavla där ni kan se vad som levereras under vissa timmar, dagar och så. Ja så ni kan få se hur mycket ni "håvar" in :) Kolla upp med dom som bestämmer ;)