söndag 28 maj 2023

Skyltsöndag #420

Här har jag ju redan berättat för er om mitt besök på osteoporosmottagningen på Sollentuna Sjukhus. Men innan jag infann mig där klockan 13 i fredags anade jag absolut inte att mottagningen skulle stå för min bästa, roligaste och mest udda Skyltsöndag någonsin. Och då har jag ändå hållit på med temat sedan mer än åtta(!!!) år. 

Receptionen
Man kommer in på mottagningen, går till receptionen, ”checkar in” med leg och ombeds att ”följa benen”.

BP: Va??? Vad sa du?

Receptionist: Följ benen till väntrummet!

BP: Vad menar du?

Receptionist: Kolla på golvet!

Har aldrig sett en så rolig och klockren hänvisning till ett väntrum på ett sjukhus. Helt underbart! Om man har min ”sjuka” humor vill säga. Jag skrattade hela vägen till (och från) väntrummet! Eloge Capio!

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här. 

PS. Mig vetande är denna osteoporosmottagning för ”gamlingar” som drivs av Capio den enda som finns i stor-Stockholm. Väntetiden var cirka två veckor. Tack min underbara husläkare för den remissen. Dit får han gärna remittera mig flera gånger:-) DS.

15 kommentarer:

LillaSyster sa...

Guidad av bästa Benjamin till väntrummet =)Eller om det är Mickes kapten Blåtand?
Bra att de livar upp stämningen på sjukhuset =)

femfemman sa...

Förstår att det blev uppdragna mungipor. Det fick jag också av att se och läsa! Godbkväll!

Geddfish ♥ sa...

Haha! Vilken rolig hänvisning! Den livade upp. Man får olika vibbar, för mig kom ordet Ben-Hur till mig.
Bra att kolla upp sitt skelett.
Trevlig söndagskväll.

nalta norrland sa...

Sådan ledsagare har jag aldrig sett nångång, det brukar ju möjligen vara fotspår men oftast prickar eller streck.
Skojigare så här 😁
Om Du gjorde typ samma lika bentäthetsmätningar som jag gjorde i Skellefteå på sjukhuset i höstas så hörs den även på Umeå Universitets Sjukhus- det är kortare väntetid i Skellefteå. Men gamlingar vet jag inte 🤷‍♀️
Kanske utför samma avdelning på sjukhuset olika undersökningar?
🤗

Guldkryckan sa...

Absolut bästa hänvisning jag sett någonsin, och roligast...hahaha. :)
Brukar ju mest bestå av markeringar i olika färger, helt klart något för andra att ta efter.

Ha nu en fin kväll Bp.

byblixtra sa...

Hahaha, så rolig och överraskande skyltning. :-)
Veckans bästa Skyltsöndagsinlägg!

Susjos sa...

Så härligt för en receptionist att få säga : "följ benen", haha! Underbara skyltar ju!
Tack för att du kämpar på med skyltsöndag!
Kram!

Ditte sa...

Så roligt! Ett föredöme vad gäller skyltar på en läkarmottagning och här en osteoporosmottagning. Här är ju just ben en viktig ingrediens. Här humor jag gillar.
Tänkte som Susjos när receptionisten säger "följ benen". Hade nog fnittrat jag också-
Har tyvärr inte sett dessa roliga skyltar på min mottagning. Men ska lämna ett förslag.

Äventyret framtiden sa...

Veckans härligaste skyltning! Att följa benen, så underbart fiffigt. Man kan ju bara inte låta bli att skratta, le och vara glad.
Ja, så härligt, härligt, tack BP!

KajsaLisa sa...

Why follow the bone when you have leg. :)
Länkar upp dig nu.

Paula sa...

Vilken underbar humor, förstår mycket väl att du blev överlycklig, både av figurerna och av tanken på att få dela detta med oss i bloggosfären! Någon sådan mottagning vet jag inte om vi har i Dalarna, när jag gjorde bentäthetsmätningen så låg jag på en brits och sen var det någon typ av röntgenstråle som mätte nånting, det tog typ en minut o sen var det klart!

Klimakteriehäxan sa...

Klart originellt! (Om min länk: jo eftersom den går till alla inlägg med etiketten "morsdag" dyker dagens stump upp överst. Men man får alltså scrolla, det finns rätt många bitar!)

christian sa...

Hahaha...jag hade också skrattat hela vägen å tänk om man har med sig barn å barnbarn vilken höjdare!!!

Ha en fin vecka!

Anki sa...

Helt enkelt en fantastisk skyltning!
Ha en fin måndagskväll och en bra fortsättning på veckan!

Carita Liljendahl sa...

Det här var ju en härlig vägvisning :-)