söndag 19 maj 2019

Skyltsöndag #210

Efter gårdagens för Sveriges del ganska så snöpliga upplösning av ESC finalen är det dags för en vanlig, hederlig Skyltsöndag utan utdragna omröstningar;-)

Så här kommer mina bidrag. Enjoy!


Visst var det en rolig och glad skylt på en bil som levererar godis till bland annat ICA.


Samma bil. Nu är reklamen riktad till kidsen.


Den här skylten är en av anledningarna till att jag i år inte kommer att rösta i EU-parlamentsvalet.



Veckans höjdare: Ja, vad ska jag säga. Har föraren bara ett ben eller har h*n endast svart humor? Då bilen stod parkerad på en vanlig p-plats tror jag inte på den första gissningen. Hursomhelst en registreringsskylt som fick mig att haja till ordentligt.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

18 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Ja vilket antiklimax det blev där...93 poäng....tror alla som tittade tappade hakan i golvet med en duns.
Men så kan det gå.
Men han gjorde bra ifrån sig.

Make EU lagom?
Trams!!

Jag kommer väl att rösta...även om jag inte känner för det :(
Fast jag kanske bryter benet i morgon..då kan jag inte gå dit ju alls ;)
Då kan jag också skaffa en sådan där skylt.

Ha det bäst Bp

Emma, Sol som sol? sa...

One leg? Fattar absolut ingenting av det. Brukar man inte kalla en del av en resa för leg på engelska. Ska det vara typ ennkl resa? Jag bara spånar. Älskar att spåna särskilt som mannen min avskyr när jag gör det! :D

Åke sa...

Godis i toppklass verkar inte dåligt :) ESC ja... gick och lade mig, det var dags för stora ko utsläppet hos kompisens föräldragård. (kommer bilder) Det är tredje generationen som driver gården vidare :) ONE LEG skrattar jag gått åt :) Bilskyltar kan vara roliga helt klart :)

byblixtra sa...

Det var färgglada skyltar på "godisbilen". Intressant registreringsskylt på en Lexus. Borde det inte ha stått ONE LEX? ;-)

Geddfish ♥ sa...

Den bilen verkar farlig att åka med i, den med enbensskylten eller vad det nu ska betyda, men rolig var den, en höjdare!

Jag såg de där EU-skyltarna på Riksbron. Jag har inte röstat än och vet ärligt talat inte vad jag ska rösta på. Allting har blivit så konstigt i denna världen.
Tack för superskyltning!

nalta norrland sa...

Bilens regskylt får första kommentaren, jag blir nyfiken och undrar... kanske är det så att one leg helt enkelt betyder att körkortet är bilförarens enda legitimation :)

Godisbilen... ja eller nej ;-)

EU-valet, självklart bör vi alla rösta,
det är vår skyldighet, plikt och dessutom en rättighet.
Än har jag icke sett en enda EU-val skylt,
jag hade ju tänkt de skulle dyka upp så jag skulle kunna använda en sådan för dagens skyltning.

När det gäller hundkunskap eller fotboll/sport så ja vi är olika,
men vad spelar det för roll... lika är inte alltid bäst.

Ditte sa...

Kul och lite klurig skyltning Godisskyltarna piggade upp.
Undrar hur godis i toppklass smakar.

Jag har redan röstat men blir så trött på alla dessa skylta som alla olika partier har ute på stan. Skyltar som kostar så mycket pengar. Känns inte alls lagom.

Kopplingen "ONE LEG" och Lexus är rolig men inte direkt tydlig. "Leg" på resespråk betyder delsträcka. Och det kanske inte är så långt bilen kommer.Och visst hajar man till här.

Paula sa...

Dom godisskyltarna syntes på långt håll! Valreklam har vi inte så mycket i byn, de enda partier jag sett här är sossar och kommunister. Däremot hittade jag tack o lov valsedlar till alla partier på biblan när jag skulle rösta! Jag tycker man får välja sin hjärtefråga o sen kolla vilken kandidat som kämpar mest för just den!

KajsaLisa sa...

Trodde den skulle stå på handikapparkeringen. Håller med om att den affischen är hemsk, även om jag jobbar i EU-valet, dock inte åt det partiet.
Godisbilen gillade jag, länkar upp dig nu.

Ama de casa sa...

Det blev verkligen superspännande i omröstningen sen ett väldigt snöpligt upplopp när tittarna fick säga sitt...

Glada godisskyltar! Undrar om man kan få smågodis till frukost? ;-)

Har röstat allaredan och har således förlängt rätten att gnälla.

Jag har åkt ett ben flera gånger. På kryssningar, alltså, aldrig i en bil :-D

Ama de casa sa...

Ooops! Där for kommentaren iväg bara sådär, men det verkar som jag hann "säga" det jag hade på hjärtat :-)

Härlig skyltning igen :-)

Anki sa...

Nu såg jag inte den omtalade rösningen ... vi tittade på Speedway-GP istället :)
Snygg skyltning som alltid hos dig - färgglad godisreklam på den bilen :)

Svar: Den första skylten hos mig betyder att det inte är värt besväret att snatta - förpackningarna är tomma och innehållet finn i kassorna - och japp jag såg det konstiga m:et :)
Tack för dina kommentarer - gläder alltid!

Klimakteriehäxan sa...

Ebba BT-skylten borde vara en anledning att rösta. Även om du skulle råka välja nåt annat parti ...

Susanne sa...

Jag har varit och röstat idag, dock ej på Ebba

Karins ordöverflöd sa...

Jag hyrde ut min lägenhet till en enbent man från Nya Zeeland för länge sedan. Han hade bytt efternamn och hette nu Oneleg. Kanske är hans bil.

Susjos sa...

Ja, det var ett snöpligt slut för John Lundvik i lördags, men väldigt spännande blev det i alla fall..ett tag!

Skum reg. skylt...vad menar h*n?
EU valet ja....tror jag skippar det också?!
Tack för fina kommentarer i min blogg!
Borde ta maken med mig och åka tillbaka till Tel Aviv för att hinna se lite mer, en underbar stad!!!! ( dock lite dyr ja...)
Kram!

Monica sa...

Gillar inte öl i vanliga fall men Corona är gott.
Gillar Kajor dom är så sällskapliga brukade mata
dom vid donken på den tiden man tog en hambis.
Älskar nallen tyvärr försvann min när jag var så
där en sju år ett riktigt trauma.
Undrar varför fåglar älskar att skita på statyer
dom kissande gubbarna är helt i min smak.
Ha en skön vecka :-)
Kommentaren hamnade på den femtonde först för att
du säkert ska läsa den flyttade jag upp den:-)

Christian sa...

Hur kan en skylt få dig att inte rösta?!?
Nummerskylten var suverän, vilket fynd!