lördag 11 maj 2019

Bokmärken #13




Dags för bokmärken igen. Som jag berättade förra veckan är mina ”riktiga” märken slut, men Mun- och Fotmålarnas avlånga kort duger dom också. Då de flesta är fruktansvärt tråkiga lägger jag upp ett litet mera färgglatt bokmärke så att ni inte somnar när ni läser inlägget.

Fler som ansluter sig till temat
Riktigt roligt är att nu även Gerd och Emma har grävt fram bokmärken som de lagt upp. Båda har valt att visa märken som har många år på nacken. Kika gärna in hos dom, deras bidrag kanske väcker några nostalgikänslor hos er;-)

Jag har hittat temat hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Hannele visar också bokmärken.

11 kommentarer:

Ditte sa...

Lite färg är alltid trevligt och piggar upp. Nu har jag det bokmärke jag fick av dig i bruk och det fungerar fint i en bok och i den andra har jag ett kinesiskt bokmärke jag gillar. Färgglatt det också. I övrigt har jag några från olika länder som jag fått och köpt och ytterligare några jag ärvt och som min mormor knypplat eller broderat. Ren nostalgi.

Hanneles bokparadis sa...

jag har lite annorlunda denna vecka:
http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/05/sa-liten-sa-stark.html

Geddfish ♥ sa...

Jo, nog har bokmärken sin historia, allt.
Jag har ett bokmärke kvar sen Mun o fotmålarna. Min Sigge fick alltid brev därifrån och stöttade med bidrag, men till mig har det aldrig kommit något.

Jo, men de där gamla, visst väcker de minnen! Och de var flitigt använda.
I bloggen fick jag svar från en vars morfar varit pastor och hade haft såna märken och i instagram fick jag svar från en som broderat såna själv. Intressant.

nalta norrland sa...

Bokmärken är ju inte alltid bokmärken...

Emma, Sol som sol? sa...

Det övre tycker jag är jättefint! Önskar jag kunde måla så!

Susjos sa...

Kände direkt igen mun och fotmålarnas bokmärken, brukar också få dem i brevlådan! De brukar inte vara så roliga,men färgglada i alla fall! ;-D

Ama de casa sa...

Jag gillade det sista bokmärket - du fortsatte på det röda temat veckan ut :-D

Klimakteriehäxan sa...

Snygga, tror bestämt jag har något sånt liggande nånstans också ... kanske tar de aldrig slut, bokmärkena??? :-D

Anni sa...

De där känner jag igen. De är lite gammaldags och ganska fula men jisses så imponerad jag är att de kan måla dessa med fötter och mun! Jag kan inte åstadkomma något sådant ens med händerna ...
Undrar om du är medveten om att vi är ganska många nu som tänker på dig så snart vi ser ett bokmärke i affären?

Monica sa...

En sommar som förra året längtar jag inte
efter, sönderbränd trädgård och svettigt
och jävligt nä lagom är bäst.
Springer gör jag på mitt löpband som jag
till Jacobs stora förvåning använder varje dag.
Svårt med objekt i rörelse då krävs en systemkamera
med bra seriebildstagning för att det ska bli riktigt
bra bilder.
Älskar min synd bara att den är så stor och otymplig
att ha med sej ut på promenaderna.
Rött är ju inte min färg heller inte ens i trädgården
har mest gula och rosa rosor, du fick ihop en bra serie
i badrummet.
Snygg bild på sothönan:-)
Ha det bra

Husbilen-Ellen sa...

En riktig färgklick att glädjas åt!