söndag 27 maj 2018

Skyltsöndag #159





Ja, ni kommer inte att tro det, men idag fick jag faktiskt till en röd tråd med blågula inslag. För vet ni vad, det drar ju faktiskt ihop sig till fotbolls-VM 2018 i Ryssland som börjar den 14 juni. Jag vet ju att inte alla av mina läsare är fotbollsintresserade. För att vara ärlig så är nog de flesta av er inte ett dugg intresserade av mästerskapet. Men det struntar jag högaktningsfullt i, som vanligt alltså;-) Å det gör den lokala ICA uppenbarligen också. För ICA, Duni och Kalles Kaviar har redan laddat upp rejält.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

PS. Själv laddade jag upp med Champions League finalen mellan Real Madrid och Liverpool som spelades igår kväll i Kiev. Kan väl säga som så att även om Liverpools tyska tränare Jürgen Klopp vill gynna sina landsmän, så borde han kanske satsa på en ny målvakt. För tysken Loris Karius hade inte bara en dålig dag på jobbet, utan kanske den sämsta någonsin. La även märke till att det måste bo många spanjorer i mitt bostadsområde. Vrålen när Real gjorde mål var öronbedövande, love it:-) Höll visserligen på Liverpool, men ändå. DS.



17 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Åh, du får gärna skriva om fotboll om du vill! Det är bara för mig att strunta i att läsa (och kommentera)! Man behöver inte ha samma intressen för att ha kul ändå!

Eva på Seniorvinklat sa...

Ja nu börjar uppladdningen.Åh vad det ska bli kul. Karius hade inte sin bästa dag. Den kunde inte bli sämre. Synd om Liverpool och hemskt med Salah.

Geddfish ♥ sa...

Du hade gladeligen fått en fotboll på en nagel på var hand, av min nagelteraputta!
Mina barn har sparkat fotboll, någon har tom varit ledare, men ärftligheten har inte kommit från mig, snarare fadern deras.
Jag, jag är helt exalterad över vädret! Blir bortskämd!

Ditte sa...

Härlig och färgglad skyltning. Och lika bra att ladda i tid. Här är i alla fall ICA på hugget. Hoppas nu att Sverige får till det bra och har inställningen att vinna. Man kan ju inte nöja sig med att "bara" vara med.. (Hur skulle det sett ut om Sarah Sjöström och många andra på ett VM eller OS och liksom var glada för att de fick vara med.)
Fotboll gillar jag också, men är inte en liknande fantast som du är. Såg matchen igår och hejade på Madrid. Och de vann ganska klart. Fotboll är ju inte direkt en bedömningssport.

Klimakteriehäxan sa...

Hos mig har det varit skyltsöndag ända sen i morse! Fast inte iblågult utan mer åt det svartvita håller. Hoppas en fin vecka väntar dig!

Susjos sa...

Tjusiga bilder på det som komma skall, och ja, matchen igår får vi inte glömma! Aha, hade ingen koll på när Vm-fotbollen börjar, men nu vet jag! Min man är mer fotbollsfantast än jag, han gillar mästerskap!
Kram och sov gott!

KajsaLisa sa...

Just det, det är dags för det igen fina illustrationer. Själv är jag som du vet totalt ointresserad men jag håller tummarna och hoppas hon den där Kalla gör många mål :)
Länkar upp nu.

Anki sa...

Snygg skyltning som alltid! Jag är inte särskilt fotbollsintresserad, men så klart kommer jag att följa svenska laget i alla fall :)
Förresten ett tv- tips till dig - på söndag (3 juni) kommer det ett program på TV4 ... Fotboll, VM-silver 2003 Portland, USA.

Ama de casa sa...

Åhå! Det kan förklara alla smällar som kom här runt omkring igår kväll. Men inte alla, en del var definitivt åska, det avslöjades av blixtarna ;-)

Härligt gulblått rödtrådat inlägg! Funderade mycket på mittenbilden. Visselpipor va?

Ser Ankis tips här ovanför. Om du vill få en liten föraning om det programmet så kan du kolla på cmore på gårdagens program och Sveriges hockeyguld i OS 1994. Där hade dom lagt ut undertexten från tjejernas VM-silver... Haha! Mycket förvirrande, så den fick vi stänga av. Fast det har dom kanske åtgärdat tills nu :-D

Anni sa...

Alltså. Första målet. Tabben. Heeelt obeskrivligt!

Nåja, jag längtar till VM, en sann höjdpunkt som dessutom kommer så bra efter hockey-VM. Någon av Sveriges matcher kommer vi att vara i Holland - tror du vi törs vifta med svenska flaggan då? Hehehehe. Det kan inte vara lätt att vara holländare eller italienare nu :-)

Svar: Vad gäller solen så såg du nog på mina bilder att jag åt både frukost och middag ute samt stod och arbetade utanför ateljén i några timmar. Ja, ärligt talat är de flesta av bilderna utomhusbilder ... Men jag tog ingen på stolen där jag jäste. Tro mig, jag är väldigt bra på att bara vara och njuta av det. (Men det blir inte så intressanta foton ...)

Johanna sa...

Ja heja Sverige, spännande och se hur det går för herrarna blågult! :)

Christian Lehmann Gisler sa...

Ja det bara regnar supporterprylar över en från alla håll...
...jag nöjer mig med de sverigetröjor jag har .....:)

Eva Trillian sa...

Din skyltsöndag sätter stämningen för fotbolls-vm :) Det är ju till den här bloggen jag kommer för att få veta vad jag behöver när det väl är igång!

Paula sa...

Bollen är rund, det är min uppfattning om fotboll. Skulle varit och hejat på vårt bylag nu ikväll, men det blev inte så. Annat kom emellan. Annars brukar man ju gå man ur huse för att stötta vårt lag. Efter många inaktiva år så återupplivades föreningen för två år sedan när vi hade så många flyktingar som ville spela. Lagom till att man lyckades komma med i seriespelet så var alla flyktingar borta...
Men faktiskt så är det några stycken som fortsätter att spela för vårt lag och de hämtas hit med bilar från olika håll till träning och matcher.

Unknown sa...

Jag längtar till VM. Och vi kommer att se Sveriges två första matcher på Zakynthos! :)
Ingen midsommar på kollo i år. Jag tar ledigt från allt och alla som brukar vara här!

Åke sa...

Nu är hon igång!!! Fotbolls VM tilltalar väl sådär...tiden för TV:n finns väl egentligen inte i den fina försommaren... men så har jag inte kollat tiderna... så visst någon match ska jag givetvis försöka se... Härliga skyltbilder du bjuder på!

Husbilen-Ellen sa...

Fotboll kan engagera. Nu får jag börja bli engagerad, när barnbarnen tränar. En lagom nivå för mig.