torsdag 24 maj 2018

Krasch


Igår påstod jag ju att jag var ”back on track” i blogglandia. Kan lugnt säga att den är en sanning med en (liten) modifikation. Man skulle även kalla det för I-problem faktiskt. Alltså att routern fungerar igen och därmed även internet är ju en framgång som jag så väl förtjänar. Men att Photoshop nu lagt av/kraschat i stället är något jag absolut inte behövde. Jag menar vem läser bloggar utan bilder?! Eller rättare sagt vem är intresserad av inlägg på Konstellerkonstigt bloggen utan relevanta foton.
I-problem som sagt. Hoppas att kraschrapporten (den heter faktiskt så) som jag skickat till Adobe (företaget som utvecklat Photoshop) gör någon nytta. Å japp, ni får tycka synd om mig om ni känner för det;-)

Det här inlägget är ett perfekt exempel till KajsaLisas Tråktorsdag. Kunde liksom inte vara bättre om man säger så;-)

PS. Det enda jag inte kan klaga på just nu är det helt underbara vädret som hållit i sig i hela två veckor nu. DS.

13 kommentarer:

Ditte sa...

Visst ett I -landsbekummer, men ändå väldans trist. Och jag tycker inte det var detta du behövde just nu. Men jag läser givetvis din härliga blogg även utan bilder. Jag blundar och tänker mig bilder till detta inlägg. Uppsving för min fantasi.
Och jag tycker synd om dig. Absolut!
Bra att du har det fina vädret i alla fall. Alltid något!

Geddfish ♥ sa...

Jag tycker det är ett STORT problem om inte bilderna fungerar. Så jag tycker jättesynd om dig! Det är nästan som återgång till bloggstarten, då man ev. kunde få med något tecknat.
Jag läser din blogg ändå, för den är fyndig, men du har ju så härliga shots som får mig att le.
Vi har väl våra olika knep. Jag använder inte Photoshop, men redigerar redan i mobilen och kan i alla lägen få iväg ett par tre bilder från den om det kniper.
Håller tummarna för dig och bilderna!

ulla maria johanson sa...

Ha ha - ja, jag skrattar inte åt att Photoshop har kraschat utan hur väl ditt påstående om att ingen läser en blogg utan bilder stämmer. Jag läste "Back on track" inlägget från gårdagen och missade helt dagens inlägg. När jag sedan var på väg att lämna sidan upptäckte jag att dagens färska inlägg.
Hoppas du snart får ordning på Photoshop. :-)

Emma, Sol som sol? sa...

Jag läser bloggar utan bilder men visst är det trevligt om det finns någon bild också. Men som du säger, det beror ju på inriktningen.
Du får använda Paint så länge ... Själv skulle jag bli lätt hysterisk om Indesign och Illustrator kraschade.

Ama de casa sa...

Nej men??? Ska det aldrig ta slut? Man kan nästan säga att du har gett det där med att "en olycka kommer sällan ensam" ett ansikte. Utan att faktiskt visa ansiktet då ;-)

Hoppas det löser sig snabbt även detta!

PS: Kan du inte lägga in bilder utan att använda PS?

Ama de casa sa...

Och ja. Jag tycker synd om dig!

KajsaLisa sa...

Du borde kunna gå förbi photoshop och lägga upp bilderna med det bildbehandlingsprogram som sitter som standard i datorn. Annars kolla kameran, det kan vara så att du fick med en CD när du köpte den med ett instalationsprogram.

FREEDOMtravel sa...

Vad tråkigt med krångel! Teknik är kul när den funkar ... Jag har faktiskt valt bort betal-bildredigeringsprogram och använder en gratisvariant som heter XnView.

Steve sa...

Alltid lika tråkigt med dessa krascher. Sätt dig på balkongen och bara njut så ska du se att det löser sig.

Anki sa...

Tråkigt när det man är van att det fungerar plötsligt inte gör det - så JA - jag tycker mycket synd om dig!
Jag använder bara Photoshop när jag vill jobba i lager annars kör jag gratisprogrammet Photoscape ...
Hoppas du får bra hjälp av Adobe nu så du får ordning på bilderna :)

Stare Ström sa...

På gränsen till KATASTROF skulle jag säga!

Monica sa...

Ja du alltid är det något som trasslar.
Tror det är 4-G men vem bryr sej den är väl
redan antik med den här utvecklingen, visste
inte ens om att det fanns 5-G HAHA.
Man blir fundersam när man ser hundägare med
lös hund som har nada koll bara för dom har
klistrat fast mobilen vid örat och sedan
undrar dom varför hunden inte lyder eller
springer bort, svaret är stäng av mobilen och
öva på kontakten med vovven istället.
Ha en skön helg :-)

nalta norrland sa...

Katastrof, beklagar verkligen och tycker synd om Dig.
Utan bilder... stopp å belägg, inget kul alls.

Hur som helst har även vi haft toppenväder i fem dagar, ja vanligt folk klagade väl inte på vädret som var under helgen men jo jag frös å mådde skit å vädret var blääää.

Jag hoppas Du kommer igång med bilder snabbt.

Ha en fortsatt fin fredag.