söndag 20 maj 2018

Skyltsöndag #158



Under rådande omstänigheter med en pajad router är jag otroligt glad för mitt sjätte sinne när jag tog ovan "dubbelskyltar" (i dubbel bemärkelse;-) ) med både kameran och mobilen. Bilderna är riktiga höjdarbidrag till temat tycker jag:-)

Vallentuna
Maken och jag åkte till grannkommunen Vallentuna igår. Parkerade bilen på utomhusparkeringen. På väg upp till centrum studsade jag till direkt. Ser ni!? Alltså Vallentuna har två parkeringsrutor för handikappade motorcyklister. Det kan inte finnas så många, och det måste vara unikt i hela Sverige! Att ni inte ser MC-rutan till höger beror på att den lilla bilen har tagit båda rutor i anspråk. Gud vad vi skrattade:-)

Tror att Ama hämtar en papperspåse nu. Vet inte hur man länkar från mobilen, varken till hennes blogg eller till alla skyltare. Hoppas ni har överseende. Kram till alla er som är med i Skyltsöndag:-)

22 kommentarer:

Steve sa...

Den lilla röda bilen måste vara ett sånt där modernt förarlöst fordon. Dom har begränsningar har jag förstått.

Geddfish ♥ sa...

Ja, här kan man skratta! Bilföraren hade uppenbarligen svårt med ögonmåttet eller så tyckte hen att MC är så smalt fordon, så det räcker med mindre ruta??

Tack för tappert bidrag med röd bil. Jag har också rött, men det är tråden, som är röd. Mest.
Ha en fin och solig pingstdag!

Ama de casa sa...

Har papperspåsen över huvudet nu, så alla ebentuella stavfel sjyller jag på att jag inget ser... ;-)

Vilket härligt fynd till skyltsöndagen :-D

Hoppas att du kommer på banan fullt ut snart!

Emma, Sol som sol? sa...

Eller så har de gått och blivit lite internationella:
M för Minusválido som det heter på spanska, vilket låter hemskt i mina öron och är ett ord som tydligen inte rekommenderas utan persona con discapacidad.
C för Crippled som man kan säga på engelska men det är väl inte PK.-ordet, kan jag tänka mig.

nalta norrland sa...

Blir förvirrad och road... konstigt och märkligt men fantastiskt :)

1. Finns det funktionshindrade personer som kör mc?
2. verkligen skoj ifall en funktionshindrad fortfarande kan åka ut med sin hoj, det gillas *tummen upp*

3. den där lilla bilen, är det en sån där mopedbil/elbil som får gå typ 30km?
4. kanske räknas den som mc och personen som kör är funktionshindrad?

Denna gång BP har Du verkligen fått till det :D

Klimakteriehäxan sa...

Synnerligen välskyltat ... ;-D

Ditte sa...

Tack för ett extra gott skyltsöndagsskratt! Kanske är det så att just Vallentuna kommun är unika i detta med att ha platser för rörelsehindrade motrocyklister. Kanske då med sidovagn. Perfekt bidrag! Ama har säkert hämtat en hel papperskasse. För detta är ju unikt. Men för min del ser jag det som krattivt. Av Vallentuna kommun alltså.
Hoppas att routern snart är igång men jag tycker du lyckats bra ändå.
PS Vet du att det går att använda mobilen så att du kan dela internet med datorn. I alla fall vad gäller en laptop. (Sätt mobilen på internetdelning och se sedan på din ev. laptop där din mobils närverk kommer upp om du trycker på "solfjädern" som anger nätverket.)
Ha det bra! trevlig kväll!

Åke sa...

Denna person bör lämna tillbaka körkortet med flingpaketet. Bör inte få vistas ute efter gatorna. Jag hade ringt polisen meddetsamma.

ulla maria johanson sa...

Tack för detta suveräna söndagsskratt.

Paula sa...

Haha, ja vad säger man???Fanns det ingen rullatorparkering också?

KajsaLisa sa...

Kul att du är tillbaka, kanske bilföraren lider av dåligt sinne för avstånd men jag tvivlar på att man får p tillstånd för det.
Eller så resonerar han så att en MC har två hjul och jag fyra alltså parkerar jag två hjul i varje ruta. En idiot helt enkelt vilket inte heller brukar ge p-tillstånd.
Länkar upp dig nu.

Eva Trillian sa...

Visserligen är det en liten bil .. men den är väl inte mc.klassad ;)
Skämt åsido ... vilken ärkenöt!

Johanna sa...

haha ja det måste verkligen vara unikt! :)

Jag lovar det kommer bilder och en liten update kring Hugo! :)

Susanne ❤️ sa...

Jag tycker man ser dessa parkeringar överallt just nu framför allt dom med stora bilar som . inte inte har en aning om hur stor deras bil egentligen är haha.
Kram

Carita Liljendahl sa...

Märklig parkering :-D
Kunde ha stått CM i stället och pekat på de centimetrar som blev fel.

nalta norrland sa...

svar Tyvärr är det icke mina krav och måsten eller jo dem är ju mina på det viset att nån måste verkställa å då är jag närmast... jag måste fixa detta med intyg på att vapnet är förstört och jag måste fixa papper etc till bouppteckningsfirman, alternativet är att jag skjutsar min mor å då måste jag ju ändå typ närvara.
Dessa måsten som rör min fars bortgång måste göras vare sig jag vill eller inte.
Då min mor inte klarar av t ex byte av telefonoperatör så föll det på min lott, när hon behöver skjuts så är det jag som ska skjutsa.
Det är ju enkelt när det bara finns jag och så min mor... min mor har alltid haft min far som gjort det som ska göras, nu är hon handlingsförlamad å ja jag måste ju ro detta i land.
Efter allt praktiskt och juridiskt som gäller min far, begravning och bouppteckning kan jag möjligtvis krascha lite stillsamt ;-)

Susjos sa...

Härligt att se ett inlägg här inne hos dig! Och ja, man slutar aldrig förvånas vad gäller parkeringar!
Kram och trevlig kväll!

Mias Mix sa...

Haha han/hon kanske drömmer sig bort i bilen och tror de kör motorcykel:) Åh vad jobbigt med trasig router. Hoppas det blev bra med nya fönsterna i alla fall!

Susanne sa...

Hahahaha, bästa skylten ever ;)

Christian Lehmann Gisler sa...

Hahaha.....ja du har då tur med dina bilder :)

Annette sa...

Ha ha, vilken galet kul bild :)) Handikappade mc-förare? Och var bilföraren handikappad? I vilket fall som helst verkade funktionen för att parkera i en ruta vara nedsatt. Jösses... jag hade gärna velat veta dels hur kommunen tänkte, dels vad bilföraren tänkte.

Anni sa...

Så diskret du är som inte visar bilens registreringsnummer. Hur tänkte bilföraren? Hur tänkte den handikapps/mc-parkeringsplaneraren? Nej just det, de glömde visst att tänka ...

Mycket välfångat motiv, minsann!