tisdag 22 augusti 2017

Weekly photo challenge: Vecka 34 – Dryck

Alltså till temat ”dryck” hade jag kunnat lägga upp hur många bilder som helst. Brukar ju vara ganska så duktig på att dokumentera våra ”dryckesvanor” under sommaren;-) Kunde dock konstatera att jag inte hade många passande foton från just den här sommaren, vilket ju inte förvånar med tanke på hur vädret har varit. Alltså bjuder jag er på en liten spansk dryckesrunda.


Här ser ni en hundbar med spanskt vatten. Den lilla hunden vägrade dricka vattnet trots värmen. Visst har vattnet på Costa Blanca blivit betydligt bättre under de senaste åren, men kan absolut inte mäta sig med exempelvis svenskt vatten.


Cortado är mitt favokaffe i Spanien. Perfekt styrka.


”Probably the best beer in the world”. Jag vet att denna slogan ägs av ett annat ölmärke, men en Cruzcampo öl i ett frostat glas är svårt att slå.


Dricker ytterst sällan Mojito i Sverige. Det blir liksom aldrig tillräckligt varmt här hemma. Men efter en 15 kilometers vandring i 25 grader finns det liksom ingen bättre dryck för ”nedkylning”.


Konjaksglasen på bilden är inte våra utan bordsgrannarnas. Zoomade in glasen, för jag tyckte speglingarna var så läckra. Å konjak är ju faktiskt en dryck som i Spanien ofta serveras med några isbitar i.


Sanna har uppfunnit Weekly photo challenge.

Fler dryckesbidrag hittar ni här.

PS. Det finns faktiskt en röd tråd i det här inlägget – vatten;-) DS.






21 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken läcker tolkning av dryckestemat. Väldigt trevligt och uppiggande med en spansk "touch" på det hela. Känns bra att börja vänka in mig så smått. Skyndar dit i långsam takt. Alltså inte ännu på ett tag. Alltför hett för mig.
Fina bilder och jag fastnade extra för konjaken. Inte som dryck dierkt, men bilden var så häftig med speglingarna.
Bra jobbat här!

KajsaLisa sa...

Konjaksglasen blev verkligen bra och ölen ser lättdrucken ut. Blev törstig av bilderna. Men hunden verkar opåverkad. Kul bild.

nalta norrland sa...

Gillar bilden på vovven - inte helt otippat va 😜
Denna sommar har inte direkt inbjudit till att dricka svalkande drycker,
har ju varit så pass kyligt att varm choklad har passat bäst 😜

Svar Jag är allergisk mot acetylsalicylsyra vilket ingår i Ipren,
jag slutar andas, kan dö om det vill sig illa ☠️

Jag vet att jag icke rår för sjukdom,
men jag blir ändå besviken då jag verkligen försöker, kämpar och gör mitt bästa för att må bättre

Steve sa...

Salud!

Helén sa...

Många fina bilder som passar perfekt till temat. Bilden på konjaktsglasen är läckra med speglingarna uppochner av palmer.

Anki sa...

Snygg tolkning av veckans ord! Härligt somrigt och den sista bilden är bara såå bra!

Geddfish ♥ sa...

Jättefin tolkning av temat dryck!
Läckra bilder allihop.
Mojito ser läckert ut, men jag har faktiskt aldrig smakat det Ska nog vara rejält varmt för att dricka det. En kall öl likaså.
Däremot konjak eller Cognac eller Weinbrand (kärt barn har många namn) kan vara helt OK, gärna med lite is i.
Solig kram

Musikanta sa...

Fina bilder. Mojito vet jag inte ens vad det är.
Kram

FREEDOMtravel sa...

Alla dryckerna i det här inlägget gillar jag! :) Men vill nog inte ha isbitar i min konjak ...

Anita Malta sa...

Snygga bilder allihop, som gjorda för temat! Den sista är väldigt bra med speglingarna i glasen. Konjak dricker jag aldrig men mojito är verkligen en sommardryck här på ön tillsammans med Aperol Spritz. Ja, inte samtidigt men när man ska välja. Här lockas det flitigt med Happy hour men det är inte som förr att man betalar halva priset. Istället får man två drinkar för en och det är ju bra så länge man är två som vill ha samma :-) Kanske är det likadant hemmma i Sverige.

Tack för din långa kommentar hos mig. Håller med om att Drömma inte är ett namn på en hund. Mammans registereringsnamn är Zahleka Sparkling Saphira. Hon som säljer tänker registrera valparna efter vattenväsen eller alver. Får se om det blir något jag fastnar för, fast det lutar ändå åt Fanny.

Stare Ström sa...

Vilka färggranna drycker du har hittat! Kanske jycken hade gillat vattnet om det också haft en glad färg.

Barbro sa...

Snygga inlägg, perfekt till temat denna vecka!

Anni sa...

Sista bilden har du visat förr, men den är så läcker att den kan visas hur ofta som helst!

Carita Liljendahl sa...

Många fina varianter på drycker här. Gillar hunden och dess skål :-)

Anneli - A'la Foto sa...

Mycket fina drycker i din tolkning! Ölen såg så god ut! Blev väldigt sugen! :)

Eva Trillian sa...

Tänk så mycket gott det finns att dricka - inte minst vårt kranvatten här i Sverige!

Beppan sa...

Läskande foton du bjuder på!
Mojiton har blivit en favorit hos mig.
Så gott!!! Har du testat Schweppes variant?
Gott även utan rom....

Annette sa...

Så snyggt foto på konjaksglasen, så snygga speglingar och jag gillar hur konjaken runnit sådär trögflytande på kanterna.

Byblixtra sa...

Konjaksglasen blev intressant, att man kan se omgivningen på två olika sätt och konjaken som rinner ner i glasen som förenar båda "vyerna". Läcker och ovanlig bild, bra fångat!

Klimakteriehäxan sa...

Men visst kan man dricka mojito i Sverige!!!!

Bevare mig väl sa...

Läckersmäckergottflott och helt underbart smakar dina drycker i såväl ögon som gom ..
Sista bilden som i mina ögon har konst i glasen blir utan tvekan min favorit! ... kan bli konst-igt att få i sig:-)