torsdag 17 augusti 2017

Sura listan ;-)


En levande hummer i fiskdisken hos den lokala ICA idag.


Nollning på G på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) igår.

Kunde inte låta bli att knycka "Sura listan" från Eva. Enjoy!

Obehagligaste jag vet:
När okända personer inte respekterar ”integritetsgränsen”, det vill säga håller ett ”säkerhetsavstånd" på minst 60 centimeter.

Absolut inte min killtyp:
Killar med bakåtslickat hår.

Äckligaste mat jag vet:
Tre ”röda”: rödbeta, rödspätta och blodpudding. Förresten också mat som är upplagd på ett ”oestetiskt” sätt.

Blir arg på:
Politiker och den katolska kyrkan.

Sämsta bok jag läst:
Martina Haags "Det är något som inte stämmer" samt två av Tomas Sjödins böcker som jag fick i present i all välmening, men...

Något som får mig att byta radiokanal:
Lyssnar nästan aldrig på radio – ooooops.

Sist jag ville ta till knytnävarna:
I mellanstadiet. Å jag lyfte knytnävarna och jag vann – mot en kille:-)

Sämsta serien jag nyligen sett:
Följer inte serier som jag inte gillar. Brukar ge upp efter efter max. 15 minuter.

Fulaste plagg jag vet:
Foppatofflor och flip-flops på stan. Dock helt okej på landet/stranden.

Äckligaste drycken:
Allt som är kolsyrat speciellt cava och champagne. Har dock aldrig druckit cava, så jag vet inte ens om den är kolsyrad, men tror det. Läskedrycker och saft ingår också i kategorin ”äckliga drycker”.

Sämsta karaktär i film eller TV-serie:
Arnold Schwarzenegger

Det skriker jag när jag blir arg:
F*n eller ”Jäklar”. Svor mycket mera när jag var yngre, men har lugnat ned mig;-)

PS. Bilderna har såklart ingenting med inlägget att göra, men jag hoppas att ni gillar dom ändå. Å om ni vill göra en ”Sur lista” själva – kör på;-) DS.

13 kommentarer:

Ditte sa...

Tyckte inte listan var så sur...I alla fall inte hummern och troligen var KTH-arna glada...

Kul läsninga var det och en hel del passar även in påmig. Dock gillar jag både cava och champagne.

Emma, Sol som sol? sa...

Har så himla svårt att se humrar och andra skaldjur som rör sig i slow motion på isen.

Ska fundera på den där sura listan. Kanske det blir någon! Jag menar som kontrast till mitt Lördagsgodis eller så. Kanske blir det sura bitar på lördag? :)

nalta norrland sa...

Funderade på detta... Sämsta karaktär i film eller TV-serie:
Thomas Schwarzenegger - den enda Schwarzenegger jag känner till är Arnold.

Susjos sa...

Vilken härlig nollningskavaj, eller vad man ska kalla det?!
Hm, tror ju att du skulle gilla cava...om du fick den som du vill...söt eller torr? Visst är det lite bubblor i... mer eller mindre!

Å rödbetor som är så gott, liksom blodpudding..däremot rödspätta kan jag som du, vara utan! Apropå det, när är det dags för surströmming i Sundbyberg?!

Å visst menar du Arnold Schwarzenegger?...inte världens bästa skådespelare, men han har muskler, hihi!! Kul lista, kanske man ska göra en sån...tack för tipset!

Susjos sa...

PS. Glömde....en av de sämsta böckerna jag läst är detsamma som du: Martina Haags senaste!

nalta norrland sa...

Fick inge svar angående Thomas Schwarzenegger - vem är det?

svar Jo Du jag har Frost i sängen, trots att han kanske har noskvalster ;-) däremot blev jag lite nojjig då han snorade ner mig på kinden å i örat... tänk om jag fått noskvalster i örat som ger sig på vandring in i hjärnan ;-)

KajsaLisa sa...

Tänkte köpa Martina Haags bok, tack för tipset. Däremot maten, rödbetor funkar till pytt i panna och kalops but thats it.
Stekt rödspätta gillar jag. Blodpudding med lingon funkar om du steker röd lök med äpple och bacon. Funderar på att pröva med kapris också. Jag fick just nu just här att testa och till och med barnen gillade det.

Steve sa...

"Sur lista"? När det finns så mycket att glädjas över. Men, jag kanske gör en lista nån dag jag med. Det finns ju trots allt sånt som jag inte gillar.

Susanne ❤️ sa...

Såg listan hos eva och kommer göra min sura lista också , en häxan surtant haha
Öl då ??? kolsyrat lika mycket som bubbel du vet ;)
KRAMISAR

Anni sa...

Anar att teknologen blir sur när han upptäcker att han tappat smurfmärket. Om du visste hur mycket tid jag lagt ner på att ge mina synpunkter på hur sonen skulle sy fast sina märken på frackskörten. Och det var HAN som ville att jag skulle tycka!

Olikt Eva att ha en surlista, bäst jag kollar varför hon blivit sådan ;-)

Svar; korgstolarna på stranden är bra om man inte vill bli brun eller har fått lite för mycket sol. Man sitter fint i dem med en bok eller ett glas gott ...

Anki sa...

Sura listan ... hm ... måste titta in till Eva och kolla - kanske skriver jag en egen någon gång :)

Eva Trillian sa...

:) Visst finns det sånt man hakar upp sig på :) Nickar igenkännande på fler ställen ;) Tack för länken!

FREEDOMtravel sa...

Haha, kul lista! Vet inte vad jag skulle ha svarat på alla frågorna, men den äckligaste drycken är absolut mjölk! Huh, ryser nästan när jag tänker på det, haha. (Har inte hunnit läsa bloggar på ett tag, det var fullt upp att vara reseledare och bloggare samtidigt... så nu läser jag lite i efterskott ;)