söndag 20 augusti 2017

Skyltsöndag #119

Claes-Göran hade inte vaknat den här veckan heller. Tror hans anställda har tappat motivationen att uppdatera textskylten. Lite synd tycker jag, då hans butik var mitt stående inslag till Skyltsöndag.
Men det är ju bara att hålla ögonen öppna och kolla resterande ”omgivning” som ju faktiskt är ganska stor;-) Å det är precis vad jag har gjort den senaste veckan. Enjoy!


Visst känns det aningen tryggt att anlita det här företaget!!?


Den här flyttfirmans bilar ser man ofta här i huvudstaden.


Å den här roliga gubben hade jag då aldrig sett irl. Anki la upp en snarlik skylt för några veckor sedan och jag gillade den skarpt. Åsså fick jag syn på brorsan eller om det var kusinen till hennes gubbe i ett villaområde. Figuren är riktigt rolig tycker jag och får mig absolut att sänka farten.


Vi har en second hand butik i vårt bostadsområde. Där hittade jag den här skylten igår. Är glad att någon förekom mig med att rätta felen om man säger så;-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

17 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Han får ju vakna, saknar med de skyltarna....

och den slow gubben vill jag ha, den behövs på vår gata. tyvärr...

Ja jag gillar fontänen, den är så fin, gör sig perfekt där!

Tack rara du, det är riktigt kul med skyltarna, ser katten skyltar över allt nu haha :P Gäller bara å få upp ögonen!

anemonen sa...

Hahaha den sista tar priset men som alltid är det toppenskyltning hos dig Skall se om jag kan fiska ihop ett litet bidrag ikväll.

anemonen sa...

Japp då var det ett litet bidrag från mig. Ha en fin vecka önskar jag dig.

Maria sa...

Åh jag fick rysningar av sista skylten!!! Jag är språkpolis de luxe (som du kanske vet) och får krupp på sånt där.....
De andra gav bara rysningar av välbehag :-)
Kram

KajsaLisa sa...

Jag tror Claes Göran kommer igen,softar nog bara över sommaren och tankar kreativitet. Slowgubben gillar jag och är så himla typisk dig. Sen texten i sista skylten, rent underbar.

Susjos sa...

"Förlängda armen "ser man ofta här i stan ja. HIHI-kul att någon förekom dig och försökte ta bort c !
Skyltsöndagskram!

Anki sa...

Tänk att du hittade "brorsan" till min gubbe!
Härliga skyltar - haha inte så lätt att stava rätt :)

Emma, Sol som sol? sa...

Förlängda armen lästa jag länge som Förlängda Armén och fattade ingenting. Sedan läste jag lite närmare.

Apropå sista skylten, storebror var på "event" på Grönan i helgen och där hade någon på hans namnskylt missat det där med sammansatta ord. Storebror var glad för att han var både GRILL och KUNG! Jag hade vägrat ha på mig namnskylten alternativt tagit en stor fet penna och dragit ett bindestreck. Men storebror var nöjd som sagt, han fick vara kung för en dag!

nalta norrland sa...

Slow gubben, yes honom gillar jag :)

Felstavning är jobbigt,
jag själv skriver medvetet fel på vissa ord för att jag tycker det t ex ska vara ett extra j i skojjigt :)

Men baddräkt och cykel är två ord som ofta stavas fel av någon anledning, kommer ihåg då det utanför simhallen satt en stor skylt "Inga cycklar här"...

Steve sa...

Ingen fara om Claes-Göran gör ett uppehåll då du alltid hittar alternativ i dina trakter.

Monica sa...

Att matte låter hunden ligga i mittgången är ju
inte hundens fel och att hon torkade dreglet var
väl bara bra skulle tro att hunden var åksjuk då
dreglar dom.
Vad gäller förbud mot hund borde det även gälla kärringar
som stänkt på sej litervis med parfym och har medverkat
till att jag ett otal gånger gått av bussen.
Ha en bra dag :-) :-)

Anki sa...

Bara jag igen ...
Det häftiga med den franska husbilen var inte att den var i Lappland, utan resan som finns på skylten (bilden) på bakgaveln - Paris- Peking ... med husbil!

Carita Liljendahl sa...

Idel roliga skyltar hos dig igen.
Gillar då ni i Sverige har så många fyndiga namn på företag, ordlekar och sånt! Glömde själv i flytt"stressen" söndagsskylta men gör det i efterskott i dag!

Hanna sa...

Vilka roliga skyltar.

Ditte sa...

Jättebra skyltat! Och visst har vi många bra, roliga och tänkvärda skyltar om vi ser oss omkring. "Förlängda armen" såg jag idag vid Slussen så nog räcker den långt alltid.
Den gröna"kusinen" så jag hos Anki men jag har inte sett den i.r.l. Uppiggande och i bra färg.
Den sista bilden med korrigerandet - här hade du än mer ögonen med dig.
Favorit? Får bli gröna kusinen.

Åke sa...

Härliga skyltar som vanligt :) Förlängda armen är säkert värdefull!!! Jag tycker företagen blivit kreativare som skyltar sina bilar det ser vi tydligt multispack, bil nr 12 tydligen också... Men Claes-Göran får du ta ett snack med ju...

Eva Trillian sa...

Tycker det är jätteroligt att någon korrigerat stavningen på skylten i sista bild! Hurra för den personen! :)