söndag 13 november 2016

Skyltsöndag #79

Idag kan jag för första gången någonsin bjuda er på en röd tråd i min skyltning. Den röda tråden är mässbesöket vi gjorde i veckan. Nu tycker ni kanske att jag borde ha skippat den första skylten från Fotomässan och hållit mig till skyltar på Food & Wine, men jag anser att Apples Notebook var så himla roligt moddad att den fick vara med ändå. Dessutom ingår ju äpplen i kategorien frukt, och den varan bjöds det faktiskt på i en av montrarna – om man ville betala 20 kronor för en fruktsallad vill säga. Lägger upp bildbeviset sist, och där finns också en skylt med. Helgardering från min sida alltså;-)


Den utvändigt moddade Notebooken. Den hittade jag lite undangömd på Aifos monter.


George Bernhard Shaw var onekligen en klok herre.


På Food & Drink mässan var även utomjordingar välkomna.


Den skyltningen gillade jag skarpt. Blossas monter var packad med folk. Där testade mässbesökarna Blossa 16 med smak av kråkbär ( å vad är kråkbär för nå’t?). Flaskan ser ni på ”vad det nu är för någots” huvud.


Barefoot Wine hade jag aldrig hört talas om, men vinet produceras i alla fall i Kalifornien på ”Gallo Winery”.


Miljöfiskbilens läckra väska i min favo färg måste bara få vara med i min Skyltsöndag. Det förstår ni väl;-
)


Ni ser väl äppelskivorna och skylten;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.




28 kommentarer:

Fjärde året i Hjo sa...

Blossas nya ko-glögg verkar fin. Åtminstone förpackningen!

Comsi comsa sa...


Rött, grönt och gult härliga färger, fint skyltning. :)

Kram ❤

Emma, Sol som sol? sa...

Kråkbär ser ut som blåbär men är inte blåbär. Väldigt nyttiga, säkert även i glöggform. Själv hade jag för en massa år sedan en väldig massa blåbär i frysen och av dem gjorde jag Dunderglögg. Jodå, det blev gott!

Fruktsalladen såg riktigt mumsig ut!

Anki sa...

Snyggt skyltat - gillar den första bilden på Notebooken - häftigt!

nalta norrland sa...

Kråkbär är små sura oätliga bär ;-)

Gillar första bilden på notebooken bäst och YES fin färg på fiskkassen :)

Fruktsallad var det länge sedan jag åt... tror inte jag ätit det under Elins livstid ;-)

Geddfish ♥ sa...

En mycket färgrik komposition!
Jag fastnade för Blossa-skylten och vad flaskan stod på för något skumt med ARMY på. Kom fram till att det måste vara någon gammal slags gasflaska. F.ö.ska jag dricka glögg ska det vara Blossa starkvinsglögg. Hellre då lite mindre av den.
Och visst är maten halva födan, liksom ♥
Fruktsalladen minner mig om den ljuva tiden då jag med storfamilj alltid gjorde grönsallader och fruktsallader. Som ensam, nä det är inte lönt. Jag skär upp det jag vill ha på tallriken bara.

KajsaLisa sa...

Ha ha, den första var kul. skall nog ta en tuschpenna och kladda lite på baksidan på min MAC
Blossas nya måste man ju testa
Dom kanske mnar att man ser Aliens om man dricker tillräckligt :)
http://kajsalisa.com/2016/11/13/stadsplanering/

Ama de casa sa...

Åh! Det var nog dom klokaste klokord jag någonsin läst :-D

Snyggt och rödtrådat här :-)

Meta sa...

Tänk vad mycket skyltar det finns den där salladen den var att god antar jag sånt gillar jag.Jag har ju mina egna tankar om skyltar hund den här gågen
Ha nu en fin och bra vecka
Kram Meta

Susanne ❤️ sa...

Som vanligt en härlig skyltning Tack !!!
Tycker att rymdgubbarna var fina och tur att dom fick vara med :)
Blossas nya vet jsg inte om det lät så gott :( jag gillar originalet bäst ;)
Jag har faktiskt druckit barefoot rött vin nu vet jag inte om dom har fler olika sorter eftersom dom fanns på mässan ???
Nu hoppas jag att du haft en underbar helg vännen
Kram

Carita Liljendahl sa...

Färgglatt, annorlunda, fräscht, roligt!
Utomjordingarna var bäst!

Ditte sa...

Gillade verkligen din skyltning. Färgsprakande och rolig med "det där lilla extra", som jag inte vet vad det är men jag går på känslan.
Vad gäller kråkbär eller kråkris så är det ett ris som hör till familjen ljungväxter. De påminner helt klart om blåbär- men kan vara större.
Och visst fanns det en röd tråd här. Men omöven om jag inte hittat den hade jag ändågilllat ditt inlägg och bilderna. Bara så att du vet.
Uppiggande!

Susjos sa...

Oj så fin årets glöggflaska är från Blossa, men om innehållet är lika gott, det vete tusan? Min favvoglögg är den som är spetsad med rom...sååå god!
Dina fina färger finns såklart med i dagens skyltskörd, så färgglatt och uppiggande, det tackar jag för..som är lite trött idag...efter öl och champagne...?!!

Å visst är det kul med blogglandia och alla sammanträffanden! Ska bli kul och höra om Yvonne vet vem Josefin är, men det tror jag! Är lite sugen att gå på Stjärnjul, Janne Åström och den duktiga sångaren Bruno från Jersey Boys ska vara med sa hon, och några fler kända sångare, vet dock inte om datumen passar mej, får kolla upp dem!

Marina sa...

Det ser ut att ha varit en trevlig tillställning! (Barefoot wine är rätt vanligt här och är helt ok, om än inte något som sticker ut speciellt på något vis)

Kolonilotta sa...

Härligt att få följa med på mässan genom dig eftersom jag av flera anledningar inte hade möjlighet att gå själv. Toppen skyltar allihopa!! :)
Nu hoppas jag att den här gråa sliten som ligger på alla gator regnar bort den här veckan...
För det är verkligen inte snyggt!
Kram! ❤

Eva Trillian sa...

Klurig tråd i inlägget :) Snyggt jobbat!
Den där glöggen lockar inte ... Kråkbär? NJaaae ...

Monica sa...

Kråkbär är det nog bara björnar som
uppskattar nu för tiden;-)
Stackars lilla äpple som en skräckfilm.
HAHA miljöfisk vad är det??
Finns bilder till dej hos oss.
Ha en bra dag;-)

cat sa...

Jag är faktiskt lite avundsjuk på din och makens hobby att gå på olika mässor. Ni har ju dessutom ett så mycket större utbud där ni bor.
Många härliga mässbilder från dig i helgen. Även de i det tidigare inlägget :-)
Så klart att du ska ha med en kasse i din favoritfärg!

Klimakteriehäxan sa...

Där hittade du många fina! Min skyltbild är denna gång dålig - men talande ...

Day by Johanna sa...

Det där vinet har jag hört talas om men vet inte varför och när. -bra koll här jaaa! Fruktsallden ser smarrig ut! och gött utomjordingar också är välkomna ;)

Haha ja det var många operfekta som ville var med, så det var sjukt kul! :)

Day by Johanna sa...

Japp i lördags var jag vaken sent och inatt vaken hela natten istort sätt, men av otrevliga anledningar :(

Fick en del bra bilder på konserterna, får se när jag orkar lägga upp dem :)

Steve sa...

Tack för ännu en sån där härligt salig röra.

Anita Malta sa...

Oj, vad många Skyltbilder i en härlig blandning och så mycket färg :-D
Gillar den röda tråden i alla sju, mässa som mässa.
Första är kul, undrar just hur den ska tolkas och utomjordingarna känner jag igen med vet inte från var. Förmodligen sett något liknande hos dig tid, det är ju så många inlägg och bilder du producerar.
Riktigt färgstarkt där i Blossas monter och visst ser jag äppelskivorna och minst två skyltar som skymtar långt därbakom :)

Beppan sa...

Vilken häftig bildserie!
Allra bäst gillar jag första bilden.
Kråkbärsglögg - näe. Inte riktigt min smak. Tror jag.

Anni sa...

Kråkbärsglögg låter lite krystat, men flaskan var snygg!

anemonen sa...

Wow vilken härlig skyltning och jag skall titta in lite senare när jag kommer tillbaka i tidig kväll. För här var mycket kul att läsa igenom Länkar hastigt in mitt bidrag.

anemonen sa...

https://karingafallan.blogspot.se/2016/11/en-gammal-affar.html

anemonen sa...

Jag blir så avis (nåja inge illa ment) på er i huvudstadsområdet som har tillgång till alla dessa härliga mässor. Jag har varit förr på många mässor när jag var aktiv i kvinnojouren för då sammanföll många utbildningar med mässor och ibland kunde vi besöka ändå. Numera blir det inget av alls. Jag gillar modifieringen av Macen. Tack för kommentar hos mig.