Idag börjar jag med en skylt. Anledningen är att mina tre resterande bilder inte har några skyltar i sig, även om de skyltar om både det ena och det andra;-) Enjoy!
Jamie Olivers nya bok ”BBQ” har kommit ut precis i rätt tid. Jag råkar följa Jamies Instagram så jag var lite förberedd. Han är en av få kockar som imponerar på mig. Bland annat lyckades han lära mig laga mat vid 54-årsålder. Bara en sådan sak;-)
Hundar och katter ser jag ofta på min innergård. Idag var det dags för en
kanin(?).
Det är ofta att jag knäpper ett foto utan att se vad jag egentligen får med på
bild. Som det här till exempel. Måste säga att jag gillar det misslyckade fotot –
skarpt:-)
I några dagar har vi haft besök av en shejk på innergården. Det svarta ”grejen”
på marken kan absolut ha varit delar av shejkens kamel;-)
Det är Åke som håller i Veckans foto.
Christian har uppfunnit ”Skyltsöndag – trots allt”.


8 kommentarer:
Jaime har många bra recept, gillar honom också.
Stackars kanin att bo i lägenhet och vara kopplad ute.
Har sett mycket med honom under åren och han är verkligen bra på det han gör, många tips man fått där.
Här springer kaniner och harar om vartannat fritt ibland, undrar om någon äger dem?
Ha de gott Bp.
Följer också Jamie Oliver på Instagram och visste att en ny bok var på väg. Ska absolut ta mig en titt på den i bokhandeln.
Kul med en kanian på innergården. Sällskapsdjur som sällskapsdjur...
Bilden på personen under trädet/busken är riktigt bra. Sätter i gång fantasin.
Vad gäller shejkbesöket verkar det spännande.
Önskar dig en bra start på den nya veckan.
Köpt den italienska kokboken, trevlig läsning. Vi besökte Jamie Olivers restaurang på någon flygplats, fick intrycket att servitörer hade svältlön...
Grattis till shejkbilden, riktigt bra! Det tycker jag också att den "misslyckade" bilden är!
Ja hmm laga mat ja... jag har en fru jag ;) Kaniner kan nog var mer sällsynta ja, på min gård också ;) BBQ sås vet jag vad det är... och BBQ hamburgare :) Trevligt att du bidrager och såklart bugar en för länken :)
Deckare å kokböcker är tydligen det man ska ägna sin skrivkreativitet åt... själv anser jag att det har gått överstyr för länge sen...
Härliga mammarazzibilder igen, inte minst de små liven med kaninen, så gulligt!
Ha en fin vecka <3
Maträtten Grillad kyckling med chili- och citronsås ser läckert ut.
Jag har aldrig bläddrat i hans kokböcker men får kanske göra det.
Söt kanin på äventyr med lillmatte.
Ja, det blev en läcker bild! Jag gillar dina ovanifrånbilder och du skulle ställa ut dem och göra en fotobok med dem. Jag tror att fler skulle uppskatta dina foton.
Skicka en kommentar