Klimakteriehäxan vill gärna fortsätta plussa på med många trevliga företeelser i vår vardag. Och det fortsätter jag gärna med. Det är det ABC+ går ut på. Tre exempel per bokstav, en ny varje onsdag, vi har hunnit fram till E+! Om du vill vara med är det bara att säga till i Klimakteriehäxans kommentarsfält här.
England
Det är många av oss som älskar England, engelsmännens mentalitet, Londons
puls, den makalöst vackra landsbygden, fish ’n chips, ölen med mera, med mera.
Å visst är vi ett antal fotbollssupportrar som faktiskt unnar England en vinst i
årets fotbolls-VM. Denna önskan satte Ghana temporärt stopp för igår kväll.
0-0. Har aldrig sett ett afrikanskt lag spela så strukturerat och organiserat
som Ghana. Nu går båda lagen vidare, men det hela är mera ovisst. Än så länge i alla fall...
Entusiastiskt
Kan inte låta bli att ha med ”entusiastiskt” också. För om någon är entusiastisk
vad gäller fotboll, så är det jag. Får man skryta om sig själv??? Usch;-)
Energiskt
Visst kan man vara aningen energisk om man vill att någonting man brinner
för genomförs.
PS. Bilderna jag lägger upp är ”Emil på grönbete”. Han har varit med förr, bland annat här. Vet inte om någon har döpt honom än, men nu har jag gjort det. Emil. Om HSB vill ändra namnet, er det bara att höra av sig;-) DS.




8 kommentarer:
Ja, man får skryta med sig själv när man besitter kunskapen.
Emil var ett bra namn.
Bra E ord du valt. Ha en trevlig kväll!
Du lyckades få in fotboll i två av dina E. Inte illa! Karm
Entusiasm kan väl aldrig vara fel, oavsett vad detgäller så känns det ordentligt positivt.
Englund tycker jag också var kul som E+, jag inser att jag sett på tok för lite av landet - har bara varit uppåt Norfolk bortsett från London och i många tv-serier vi matas med ser man hur vackra vyer det finns.
Tycker att Emil är ett passande namn på er gräsrobot. Absolut!
Vad gäller England så tror jag tyvärr inte att deras chanser är optimala i detta VM- Vem som vinner VM? Tja... inte Sverige men det finns ju flera andra som kan ta titeln.
Vad gäller entusiasm så har du verkligen det. och en hel del kunskap. Och det gäller en hel del annat än fotboll.
Snyggt jobbat med bokstaven E, jag ligger efter och har nu både D och E att ta igen. Japp, man får skryta om sig själv, du är underbar med ditt fotbollsintresse!
KRAM!
Tycker helt klart man får framhäva sig själv! Jag är tvärtom, hejar inte på England. Jag tycker att det vore kul om någon av blåbärsnationerna får gå långt.
Håller helt med vad gäller England å Ghana, unnar britterna en vinst (mest för att jag inte gillar de andra favoriterna) å Ghanas försvarsspel var italienskt kliniskt! Hoppas på nya fräscha idag <3
När jag skriver detta är jag nästan på väg till sängs för att orka upp till 01:00 i natt. Puh och suck.
Jag gillar din entusiasm för fotboll. Jag delar den med dig och vad roligt är att frugan börjar göra det.
Skicka en kommentar