fredag 6 maj 2011

Oväntat himmelskt i blått och grönt

Det här inlägget kombinerar två fototeman – ”Oväntat” hos Sinneskatten och ”Himmelskt” hos Petunia. Kan liksom inte låta bli, vilket ni säkert förstår när ni tittar på bilderna.

Oväntat himmelskt i blått
Som ni ser hade vi oväntat fint väder i Stockholm idag. Klockan 16:00 stod jag vid ”min” busshållplats och tog bilden ovan. Vädret hade jag beställt då huvudstaden har VIP-besök just nu: Jess från Skåne, Petra från Göteborg och Malla från Piteå befinner sig här just nu och då vill man ju visa upp sig från sin bästa sida tycker jag. Nu blåste det i och för sig småspikar men det gör det ju i Skåne och på västkusten också och Malla lär inte gnälla heller då det ändå är varmare här än i Norrland. Hoppas ni har roligt på min hemmaplan!!

Oväntat himmelskt i grönt
Här ser ni ett par herrskor som det stod BP på när jag såg dom (damskor i den färgen fanns inte). Det faktum att dom var ett och ett halvt nummer för stora ignorerade jag totalt. Jag köpte dojorna, gick till närmaste skoaffär och inhandlade inläggningssulor. Smart, eller hur!!! Maken kommenterade ”köpet” så här:

You must be the only person in the world buying inner soles for shoes that are too big because they had the right colour.

Fler oväntade bidrag hittar ni här och
himmelska vyer finns här.

12 kommentarer:

Hörni sa...

Ibland står det ens namn på ett par skor och då finns inget annat att göra än att köpa ett par sulor och ta hem dem, så helt rätt tycker jag!

Härlig blå himmel! Man kunde sitta på balkongen idag! Skönt att värmen är tillbaka.:)

Jane sa...

Urläckra skor, förstår att du köpte dem! Tur att de inte var en och en halv storlek för små ... hur hade du gjort då? Fixat till dem till en mer luftig variant, eller? ;))

Bildgatan sa...

Ha ha ha ... Jag måste börja med skorna och makens kommentar -Han har lite rätt men samtidigt håller jag inte med honom för jag tror att det förekommer (förutom du) men då åt andra hållet. Kvinnor vill ju gärna ha små fötter och då försöker man tränga sig i ett par för små som man bara måste ha -men du är mycket smartare och gör som en del föräldrar. Köper för stora till barnen för att de ska växa i dem. Men du ska väl inte växa in i dem?

Att jag också skulle kunnat köpa dem ett nummer för stora är en annan sak, gillar verkligen färgen. Har faktiskt funderat på några sådana skor så jag får väl leta efter några riktigt färgglada.

Du fick verkligen till en himmelsk bild och underbart att det var liknande väder som här, men nu kommer det lite regn. Oväntat, nja - hade du tittat på väderkartan igår så hade du vetat och då hade det inte varit lika oväntat. =) Ni får toppenväder i helgen - allt är relativt men toppen mot för vad som har varit.

Idag har vi handlat delikatesser på vårmässan - när vi kommer hem så saknas en påse. Gissa vem som är frustrerad över sin egen tankspriddhet? Jag är så glad över att jag inte behöver skriva jag. =)

Trevlig helg och det kan vara läge för balkongen i helgen, själv åker vi till stugan en sväng.

Freja sa...

Skorna är ju skitsnygga! Hellre för stora än för små.... Jag var utklädd till Wonderwoman en gång i silverstövlar som var för små. Mina tår har aldrig riktigt återhämtat sig...

Viktkamp sa...

Du är underbar =) Tack för ett leende!

Susanne sa...

Vilken lacker farg.....
Skont att varmen ar tbx i Sverige. Har var det gratt pa formiddagen och dea shoppiloppade vi. Eftermiddagen tillbringades pa rygg i solen =)

4U2 sa...

Ha,ha ja, det var oväntat att du köpte de trots för stor storlek (har också köpt herrskor om de passat, de är bredare bl.a!) och himmelskt fin färg!
Jag velar fortfarande angående garnen men har kommit till "kassan" så i morgon måste jag bestämma mig ;)

Monica sa...

Det var blåare himmel över stan än över Båtstorp ser jag;-))), snygg bild.
Skofärgen var ju inte My cup of tea om man ska vara ärlig, men smaken och baken du vet;-))))

thejeanettishway sa...

oj, vilken himmel!
skofärgen i min smak oxå!
inte lär väl de samla damm inte...
å ja, himlen! azurblå är väl en underdrift...
har ru bloggträff i staden?
va lattjo!
ha en jättefin helg på dig ♥
hälsar tant köpstopp i dalsland//

Anonym sa...

Varför inte tänker jag. Det blir ändå bara trassel med bomull i tårna.

Ellis sa...

Haha jag köpte ett par sandaler ja var tokkär i, dock var de en strl för stora but i bought them anyway.

De första gången jag köpt skor i en strl för stora ba för de är snygga. Ja som är så noga med att de alltid skall stå 38 under mina skor haha

Pysselfarmor sa...

De där skorna kan jag absolut tänka mig att ha - läcker färg!
Nu ska jag spana efter de där skorna på gatorna i sta'n så hädanefter går jag med näsan neråt....för då kanske kanske det är du!