tisdag 12 april 2022

Selfie #15 - På ´n igen!



Om ni kan tänka er bild ett till tre som panoramavy, så har ni utsikten från bland annat vårt kök.


Klimakteriehäxan ställer 12 frågor som vi ska svara på. Man får helst inte använda Google. Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Tillägg inom parentes är tillåtna. Glöm inte att lägga in länken till ditt bidrag i Klimakteriehäxans kommentarsfält så att alla kan hitta och läsa!

Tusen tack för att jag även den här veckan fick en trevlig hjärngympa när jag klurade på svar på dina frågor:-)

1. Min utsikt hemifrån: Skogen. (Innergården har ni ju sett så många gånger, så jag tänkte visa er min utsikt från hobbyrummet, köket och gästrummet istället. Föga upphetsande, jag vet, men observera att jag fick med minst en mänsklig varelse på två av bilderna;-) ) 

2. Älskad LP: NeilYoung’s ”Rust never sleeps”. 

3. Husmanskost: Stekt strömming. (Inte nåt jag äter, men maken älskar denna rätt.) 

4. Stilikon: Gabbana (& Dolce). (Den enda stilikonen jag kunde komma på vars namn börjar på "G".) 

5. Tidigt eller sent: Alltid sent. (Har alltid varit och är fortfarande en nattuggla.) 

6. Smycke: T-bokstavssmycke. 

7. Favoritgodis: Emmentaler osttärningar. (Är ju ingen sötis så…) 

8. Aldrig på min tallrik: Rödbeta. (Inte morötter och blodpudding heller.) 

9. Där har jag faktiskt varit: Amerika. 

10. Konstnär: Albrecht Dürer. 

11. Hörvärt: Radiosporten. (Där satt den - igen;-) )

12. Efterrätt: Nektarinsmoothie.

Det är Klimateriehäxan som uppfunnit denna roliga utmaning:-)

16 kommentarer:

Gunnel sa...

Utsikten har vi gemensamt idag precis som nattugglandet. Radiosporten???Vad är det? Inget som jag hört tals om.Ha det bra.

nalta norrland sa...

Bra gjort 👍 kluriga frågor men Du fixade det galant 👏
Stekt strömming vet jag inte om jag äter 🤔 ugnsbakad rödbeta eller rättare sagt polkabeta (släkting till rödbetor) är gott 😋 rödbetor på burk typ inlagda äter jag dock icke 👎

Gillar bilderna av Din utsikt mot skogen 😃

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Åh Neil Young en favorit för mig. Jag gillar sån musik, blir varm inombords.

Paula Merio sa...

Vi skulle kunna ha en trevlig kväll med ostbricka du och jag...
Vad har den stackars rödbetan gjort dig för illa? Gäller det både färsk och inlagd? Du och Ama är de enda människor jag vet som inte äter morötter, haha, blodpudding är numera hundmat i min hjärna, har torkat minst hundra kilo blodpudding i ugn för att göra hundgodis. TIll min lilla tandlösa gubbe är det ingen mening dock...
Jasså du är en sån som kollar på etsningar, hehe
Kände inte till konstnären, han var visst lite ålderstigen, men kul att lära sig vem som hittade på etsningskonsten! Kul fläta med variation!

Äventyret framtiden sa...

Toppenkul selfie idag igen!
Jag säger som Paula, vad har rödbetan gjort dig för illa? ;).Vet, vet, smaken är delad som baken.
Gjorde en selfie för mig själv och det var ju lite klurigt och inte alls så enkelt.

LillaSyster sa...

Strömningar som är så gott, gärna inlagd på en knäckemacka. Blodpudding äts också och morötter i alla dess former =) Just nu äter vi ostkuber fast jag skar dem från morfars brännvinsost. Snygg Selfie! Ha en bra kväll +

Geddfish ♥ sa...

Ja, vi är lite olika och ibland lika.
Men det vet vi ju och flätan är så DU.
Så skoj att kolla allas svar! Många klurigheter blev det!

LillaSyster sa...

Jäkla tfn....Strömming

femfemman sa...

Strömming! Helt ok!
Så imponerad av alla som har en Stilikon. Hörde ordet för första gången för bara några månader sedan. Jag har ju min egen stil...och den är inte ett dugg märkvärdig. Men kläder är kul...
Rödbeta och chevreost... riktig gott !

Susjos sa...

En härlig selfie som du flätat ihop! Strömming är okey, och rödbetor är ju så gott, liksom blodpudding ;-)
Kul att du fick med radiosporten, passar ju dej som hand i handsken!
Vi är nattugglor båda två, och jag äter gärna osttärningar och sippar på en nektarinsmoothie, har förresten aldrig smakat det tror jag, men det låter gott!
Ha en fin kväll!

Ditte sa...

Snyggt jobbat och kul läsning. Känner igen mig i en hel del även om mina svar inte blev så lika. Radiosporten, Neil Young, emmenthaler, Amerika och nektarinsmoothie skule passat på mig också. Men ingen strömming. För mycket ben.

Ama de casa sa...

Vad jag tänker på när jag ser bilderna i inlägget är hur SNYGGT dom parkerar där hos dig! Inte en enda bil står utanför sin parkeringsruta - en fröjd för ögat :-)

När det kommer till stekt strömming är det samma hos oss, jag äter det inte (för många små otäcka ben som killar i halsen) men Anders älskar sardinas :-)

Rödbetor är gott men morötter går bort. Blodkorv på små tapas är inte dumt, men som en fullstor rätt vill jag inte ha sån mat.

Snyggt flätad selfie igen!

Klimakteriehäxan sa...

Jag är som din man: älskar strömmingsflundra, med mos och lingon!
Bilfritt är inte det första ord man tänker på när man ser dina bilder på utsikten ... och Gucci är nog inte din grej kan jag misstänka ... (inte min heller!) Kul att kolla dina svar!

Annika sa...

Åh ja, strömming for the win!
Älskar sådan.
Rödbetor också.
Bra selfie!!

Guldkryckan sa...

Om man sitter på en pall vid fönstret där så borde man ju kunna se bara skogen, precis som hos mig. ;)

Förstår att man måste tänka till lite med frågorna där, hujeda mej, måste vara svårt, men intressanta svar iallafall.

Ha en underbar kväll Bp.

Kina sa...

Jamen du, stekt strömming med potatismos! Mumma! Och jag undrar också vad Radiosporten är för något?! Annars så kan vi ta varandra i hand och sitta uppe och nattuggla. Har sett att vi är ganska många som är nattugglor, och det känns bra för när man är panchis ska man lägga sig i tid och gå upp tidigt, så jag får nästan dåligt samvete när jag inte är så´n. Men nu är vi ett helt gäng! Ha det gott!