måndag 25 januari 2021

Glad måndag


Det var då en himla tur att vi hade en solig helg i nollåttaland. Ni vet två dagar med temperaturer som gjorde att snön försvann, och man började försiktigt drömma om vår. Och när bästisen Yvonne berättade att hon upptäckt årets första snödroppar i sin trädgård söder om Stockholm blev jag ju ännu gladare. Så dessa minnen får utgöra min glada måndag, för snöyran ute gör ingen lycklig idag;-)

Bilder från Dalarna
Sedan fick jag några riktigt långresta bilder i min inbox också. Återigen är det härliga Ruth i Virginia som vidarebefordrade dessa magiskt vackra foton från Dalarna till mig. Hon hade fått bilderna av sin brorsons dotter. Måste bara dela med mig av fotona. Gissar att ni blir lika glada som jag blev:-) Tusen tack Ruth för dessa underbara bilder:-)

Ett nytt vin
Även den här bilden fick jag av Ruth i veckan. Ett perfekt bidrag till ”Glad måndag” tycker jag. Skål då, fast inte med det här vinet;-) Dan Rather som twittrade bilden är 89(!) år gammal och är en känd amerikansk journalist och programledare.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

15 kommentarer:

LillaSyster sa...

Helt magiska vinterbilder, men jag trivs med barmarken som är nu, kom bara lite puder i eftermiddag. Vinet.....=)

Geddfish ♥ sa...

Ruth är godgiven! Jag fick också dessa bilder. Tänkte att fler hade fått dem, och jag hade mitt motiv klart ;)
Ljuvliga bilder, får jag säga. Ett sådant vinterlandskap med denna blå himmel, det slår ju det mesta.
Trumpvinet? Kan det vara nåt, tror du ;)

Paula sa...

Grown in pure bullshit! Dagens citat...
Ja visst blir man sugen när man ser snöbilder, finns flera i min blogg, tyvärr utan solen, men den ska komma fram nu i veckan sägs det.

nalta norrland sa...

Trump 🍷 nej tack tror det är risk för hög syra 😝
Vinterlandskapet magiskt 🤩😍
Ruth är inspiration 🥰
Jo yes vi missade första avsnittet av Blå linjen så vi kollade på SVT play igår kväll,
jag gillade oxå programmet 👍
Vet Du fastän jag inte ”jobbar” en halvdag så är jag gräsligt osocial 😞
Jag tror begravningen i torsdags, med 30 mils bilkörning tur å retur, plus snöröjning till midnatt tog knäcken på J, han är inte påslagen så att säga...
Nu har vi firat Robin det tog typ en timme sedan var vi hemma igen å J gick ut i verkstan för å fixa 🚗 💡

nalta norrland sa...

Jo men exakt det måste kännas galet även om J säger ”det är okey”,
Robin sa inte så mycket... men han kollade in ingredienserna å konstaterade att den gick att äta 😜
Men jag tror han blev nöjd, han fick även pengar till en resa sen när covid-19 är över, en resa till England och gitarrbygge 🎸
Det var kul att jag/vi lyckades tajma in chokladgitarren så bra 😊

Ditte sa...

En riktigt glad och bra måndag blev det! Härligt med dessa foton från Ruth. Jag gladdes också av dem när de kom i min mailbox. Men tänkte idag att du nog hade dem med idag. (Vinetiketten kom ju med hos mig igår men den kan man gärna se två gånger.) Bilderna från Dalarna är så vackra. Ett ljuvligt vinterlandskap. Så roligt att Ruth bidrar så fint till att pigga upp oss.

Susjos sa...

Så fina vinterbilder från Dalarna, det tackar vi för!
Såklart blir det busväder ute när jag är ledig igen, så typiskt!
Det där vinet, haha, det vill man inte smaka av, såg det redan igår hos Ditte, men bilden är väldigt skojig!
Må så gott denna glada måndag!

KajsaLisa sa...

Vilka härliga vinterbilder, blå himmel och ingen is eller grus. Den sista skrattade jag ordentligt åt. :)

Anki sa...

Vackra vinterbilder från Dalarna ... snö och sol är vackert ... på bild!
Trumps vin lockar inte ett dugg!
Svar: Ja, handboll är kul - vi har följt landslaget sen Bengans dagar med "Bengan Boys" :)
En undran - Missade du mina skyltar i söndags?

Ama de casa sa...

Det var verkligen väldigt vackra bilder! Dom damp ned även i min inkorg och gjorde mig glad :-)

Ha en fortsatt glad vecka!

Anita-Malta sa...

När jag såg de otroligt vackra vinterbilderna trodde jag att jag hamnat fel! Beate i skidspåren kan bara inte vara sant :) ..men sen läste jag förstås texten.
Haha.. den där sista var ju riktigt smaklöst rolig :D

Susanne sa...

Magiska vinterbilder, trodde först att du begett dig norröver och blev lite överraskad ;)

Annika sa...

Ruth ja, hon skickade dem till mig också!
PLUS den med Trump Wine, haha.
Ruth är verkligen gumman, hon!!
Så fina.
Skrev till Ruth att jag skulle vilja vara där i de där bilderna.

Idag har Ruth och jag fått lite snö också i vår del av världen. Mest is iofs, ganska ruggit.

Ha en finfin tisdag!

Christian sa...

Ååhhh vad jag saknar min årliga skidsemester i Säfsen när jag ser dina fina vinterbilder....det vinet var inte å leka med ... prosit!

Carita Liljendahl sa...

Tänkte minsann att så där mycket snö kan ni inte ha där du bor :-D
Men vackert är det med mycket vit snö och sol och blå himmel.