torsdag 5 november 2020

Tråktorsdag

Delar av boulegänget på morgonpromenad. Kolla den svarta katten till höger vid blomlådan.

Katten är en innekatt, men den brukar ta sina morgonpromenader i innergården.
Det är billigare att plocka svamp i skogen. Men här kunde jag inte stå emot och plockade några nävar hos den lokala ICA.

Äter inte morötter frivilligt. Och de blir inte mera aptitliga i dessa färger.


Vädermässigt var det allt annat än en tråktorsdag. Jag menar 12 grader och strålande sol är ju en kombo som är långt ifrån tråkig. Alltså fick jag titta lite längre bort för att hitta några tråkiga inslag;-)

- Valcirkusen i USA är visserligen urtråkig, men samtidigt otroligt spännande.

- Att göra IQ-tester på datorn är rätt roligt faktiskt. Att sluta på en IQ på 55 respektive 88 är dock betydligt tråkigare. Men då är det ju bara att byta test tills man kommer upp till en IQ på 124. Å kommer man dit så får man veta att det är bara 6 procent av befolkningen som har en så här hög IQ. Testa här.

- Som ni vet är morötter en grönsak som jag inte äter frivilligt. Den är bara sååååå tråkig. Och nej, jag ändrade inte min uppfattning när jag såg morötter i färgerna rödbeta, palsternacka och rosa. Suck!

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

PS. Förutom bilden på morötterna så har fotona jag lägger upp ingenting med inlägget att göra. DS.

19 kommentarer:

Ditte sa...

Nej! Verkligen ingen tråktorsdag. Inte alls ! Har varit ute och samlat krafter men med x antal pauser. Medförde förstärkning och en bok i lurarna. Köpte också med trattisar hem men till ett bättre pris.(I fiskaffären...) Men å andra sidan vill man ha något är ju inte priset direkt avgörande.
Ja "Cirkus Trumpeten" är ju speciell. Den mannen måtte ju ha förlorat det mesta och önskar nu innerligt att han förlorar valet Men å andra sidan behöver jag inte åka dit heller.
Får nog ta och testa IQ testet. Var länge sen men det brukar vara helt ok. Å andra sidan finns det ju olika att tillgå.
Vad gäller morötter var detta första gången jag såg svarta morötter. De borde ju då heta svartrötter.
Och de i rosa går bort direkt.

Ditte sa...

Har gjort testet och kom upp till 124. Första gången. Undrar var felen låg?
Missade att det är kul att boulgänget också promenerar. Kanske har de kloten med sig för extra styrketräning.

KajsaLisa sa...

Full fart på boulegänget som vanligt, jag har ett eget favoritkantarellställe. Hötorget runt 15:00 strax innan dom stänger torghandeln, dom nästan kastar kantareller på en.
Giilar faktiskt morötter. Dra på dom i stekpannan med mycket smör en gnutta salt och vatten.
Tack för länken, lägger upp min TråkTorsdag lite senare, håller på att lista ut varför den var så tråkig, för det var den.

femfemman sa...

Men...inte äta morötter! En sådan världen är grönsak... steka.koka. i gryta. Riva. Skiva. blanda med annan råkost. Men olika smak har vi! 🙂 Har knappast varit ute alls idag... Jobb och tv-inspelning till halv sex. Ljummet och duggigt på väg till bilen. Ledig i morgon och då har det utlovats Fin Fredag!

Geddfish ♥ sa...

Jag tycker du verkar ha väldig kul varenda torsdag!
Jag gjorde IQ testet och fick också direkt 124. Fiffel och ruffel? Nåja.
En bra dag, inte alls tråkig, här.
Nu har jag inte varit i affären på en vecka, så svampen ligger kvar där ;)

Paula sa...

Du och Ama kan alltså ta varandra i handen, ingen av er gillar morötter! Jag gillar dem i alla varianter, men tycker det är rätt onödigt att odla olikfärgade, de oranga är ändå vackrast, Jag knaprar nog i mig en påse i veckan, snart växer nog öronen på mig...IQ test vete sjutton om jag törs ge mig på, det fick jag göra när jag sökte ett jobb på 80-talet. Jag fick inte veta resultatet själv men fick jobbet...vilket ju inte betyder att jag var supersmart utan att jag kanske platsade i det galna gänget!

nalta norrland sa...

Åt morotssoppa - hemgjord - två dagar denna vecka, första gången jag testat göra soppa - mixad - på morot men det blev bra.
Annars är min kvällsrutin numera en smoothie med banan.

Tråkig torsdag, jo tjena ;-)

Susjos sa...

Jag är så glad att solen sken lite idag, det gjorde min dag!
Kul att boulegänget också är ett promenadgäng. En fin svart katt fick de sällskap av, en bit i alla fall?
Morötter som är så gott, det är väl bara du och Ama som inte gillar morötter, hihi! Har inte smakat dem i dessa färger, jo kanske gula då?
Nu blev jag sugen på en morot, det får det bli så här på kvällskvisten!
Ha det !

Emma, Sol som sol? sa...

Gullig kisse och morötter gillas här hemma men det är endast jag som äter tillagade. Herrarna vill gärna få en hel att knapra på.

Klimakteriehäxan sa...

Tråkigare torsdagar har man upplevt. Och morötter är gott.

Anki sa...

Ingen tråktorsdag hos dig ... inte här heller, tvärtom faktiskt - ja, förutom strulet med WP! Jag har inte gratisvarianten, utan betalar en mindre summa för större plats för bilder och för att slippa reklam - och för support. Så nog har jag rätt att klaga!
morötter gillar jag skarpt, men de ska vara orange!
gjorde också IQ-testet och hamnade på 124 ...
Plockade ca 5 liter trattkantareller igår ... blöta, tunga ... och gratis!

Ama de casa sa...

En morot är en morot är en morot... Det hjälper inte att dom har försökt kamouflera den med en annan färg - gläää!
Fast svampen skulle jag inte tacka nej till. Jag är som du där, väljer att plocka min svamp i affärerna där dom finns i bekväm plockhöjd och dessutom har skyltar som talar om vad det är för en svamp :-D

Fin innekatt som traskar runt ute :-)

Freedomtravel sa...

Intressant färg på morötterna! Jag tycker att de är ganska tråkiga råa, men jag älskar dem ugnsbakade :)

Tove Olberg sa...

Tråktorsdag? Inte då :-) Svarta katten på första bilden gör ju hela bilden och det gör den ju i bild två med. Boulegänget har förresten en intressant posé! och så dessa fantastiska morötter! På norska heter den vanliga moroten som ju är orange - gulerot. Den svarta moroten påminner om svartrot, men den är ju vit inuti.
Du har fått ihop en fin färgpalett även med tanke på de första bilderna.

Carita Liljendahl sa...

Verkar inte särskilt tråkigt där :-) Färgglatt i affären och katten hade jag inte fått syn på på första bilden om du inte skrivit att den var där :-)

Annika sa...

En bra torsdag ju :-)
Så du gillar inte morötter? Jag gillar dem mkt, både råa och kokta, i mat etc. MEN godast är de nog smörstekta ... mmm...

Valet ja, jag vet inte om mitt psyke orkar så mkt längre, haha. DET är en nagelbitare av RANG. ÅÅÅÅ hoppas vi får veta idag.

Trevlig helg!!

Christian sa...

Vi brukar köpa kantareller av Thailändskor på torget, trattisar har vi varken plockat eller köpt eller fått på läääänge.... :(

Christian sa...

Gav mig på testet å måste meddela (skryta?) att jag fick 124 på första (å enda)

byblixtra sa...

Fin och förståndig kisse som tar morgonpromenader på innergården.

Boulegänget ser sportiga ut.
Bekvämt med svampplockning i butik fast kanske inte riktigt samma upplevelse som att plocka i skogen.
Morotskaka är gott! :-)