tisdag 20 februari 2018

Weekly photo challenge: Vecka 8 – ”Favorit”

Ni som har följt mig länge känner mig ganska väl vid det här laget. Ni som inte har hängt med i sisådär 8-10 år får kanske lära er något nytt om mig i det här inlägget. Om inte så hoppas jag att ni åtminstone gillar bilderna (och texten).

Favoritsport: fotboll

Favoritgenre böcker: deckare

Favoritbilmärken: Peugeot, Citroën

Favoritklädsel: jeans, t-shirt, munkjacka

Favoritårstid: sommar

Favoritmaterial: betong, rostig metall


Tycker ni att det är dags för några bilder nu!? Okej, då;-)

Favoritmat: asiatisk


Favoritdryck: förutom vin och öl Brämhults juice. På bilden ser ni även mina favoritfärger orange, limegrönt och lila.


Favoritfotoobjekt: Byggnader, gärna skyskrapor som man måste fota snett för att få med. Den här bilden är tagen på en av mina favoritplatser Benidorm.


Favoritresmål: Tel Aviv som har allt och lite därtill. Här ser ni den färgglada Dizengoff fontänen.


Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera favoriter hittar ni här.


21 kommentarer:

Ama de casa sa...

Hahaha! Din luring! Här sitter jag med ett tämligen krassligt internet och höll på att trycka F5 som en toka för att få fram bilderna - och sen fanns det inga? :-D

Många härliga favoriter där, men jag tror att du glömde en färg där i hastigheten? ;-)

Ditte sa...

Ett jättefint bidrag till veckans tema hos Sanna. Visserligen har jag inte följt dig så länge men viss koll hade jag. Ser ju även här på din lista att vi har en en hel del gemensamma favoriter.
Häftig tolkning av temat. Kreativt som bara den.
Läckra bilder som verkligen piggar upp.
Vad gäller Tel Aviv minns jag också den färglada och uppiggande Dizenkoff. Kunde dock inte bestämma ett favoritresemål. Har olika i olika kategorier.

"LillaSyster" sa...

Många favoriter och fina bilder!
Vi testade samma juice förra veckan - det var klipp i den!
Ha en fortsatt bra vecka!

nalta norrland sa...

Inte mycket nytt, jag har inte följt Dig världslänge,
men jag vet ju att vi har våra likheter :)

Det är den där sporten å hundar som är mest olika ;-)

Gillar fontänen och myran som gömmer sig på Din balkong :)

Tänker ju på Dig varje gång jag ser lyftkranar/byggställning :D

Olga T sa...

Där fick du med mycket! Å Tel Aviv.... Längtar dit!

Marie i Skrifvarstugan sa...

Ett jätteintressant inlägg och jag ser längst upp i det att vi har en hel del intressen gemensamma :-)
Asiatiskt är gott och jag blir sugen när jag ser din bild. Får kanske plocka fram något recept snart.
Har inte varit på någon av platserna du har fotat men bilderna var fina och inbjudande. Häftiga höghus i Benidorm. Jag skulle nog få både svindel och bli orolig för brand om jag bodde i de höga huset. Vill nog helst ha markläge :-)
Önskar dig en fin morgondag !

Geddfish ♥ sa...

En hel del favoriter, som jag har förstått, efter den tid jag lärt känna dig.
Jag kan hålla med dig på några punkter. Särskilt sommar. Jag överlever bara på vintern, typ.
Jag gillar också jeans och luvjacka, men älskar att klä upp mig till fest. Så gjorde ju min make och jag, åt våra festmåltider, emellanåt. Nu är det tur att jag är med i Vasa Orden, så jag får utlopp för vacker klädsel, iaf en gång/månad.
Asiatiskt är mums!
Ha det gott!

Emma, Sol som sol? sa...

Klädstil och Tel Aviv var jag inte medveten om men resten var välbekanta BP-favoriter. Men som ngn sa ovan, du glömde en färg!

Anki sa...

Ingenting som förvånade mig i din favoritlista :)
Ett klockrent bidrag till veckans tema!

Helén sa...

Det var ett intressant inlägg och bra tolkning av tema. Roligt att få lära känna dig bättre. Jag har själv inte klurat ut hur jag ska göra mitt inlägg men jag kanske inspireras av dig. Vi får se.

Carita Liljendahl sa...

Fin idé att lista allt så här - för favoriter har man massor av.
Det där med fotboll hade jag kunnat gissa - och du vet att det är innebandy hos mig :-)

Steve sa...

BP, utan tvekan.

Stare Ström sa...

Delat favoritskap!

Eva sa...

Med dig har jag många gemensamma favoriter trots att jag bara känt dig ett halvår. Fotbollen framför allt. Snygga bilder.

Klimakteriehäxan sa...

Gillar verkligen din tackling av temat favorit! Blev hungrig när jag såg matbilden ...

Karin sa...

Vet jag allt nu? Nja kanske inte, men en del favoriter vet jag.
Vilken vacker fontän i Tel Aviv!
Kram!

KajsaLisa sa...

Äntligen klar med mitt bidrag efter två dagar. Gillar också asiatiskt och skyskrapor, men din fontän slår det mesta.
Kolla in mitt shoppingtips fråm London Transport museeum, precis dom färger du skulle dö för att hänga upp i hallen.

Paula Merio sa...

Vilken läcker fontän. Jag lärde mig massor om dig, o som vi tidigare konstaterat är vi varandras motsatser. Bra så, alla ska inte vara likadana, jag gillar original, o jag är ett själv, definitivt. Tur jag inte är överförtjust i att fota byggnader, jag har ju knappt några här annat än gamla husgrunder i skogen och små röda stugor...
Asiatiskt tycker jag också är gott, ja en god lunch skulle vi allt kunna dela.
Angående liten kanin så är den ute året om, jag fick lära mig att om man ska ha en kanin inne på vintern så måste man börja invänjning tidigt på hösten innan vinterpälsen börjar växa för sen är det för sent. Men det går då ingen nöd på den, även om jag tror den föredrar sommarens gräsmattor

Annette sa...

Japp, de där svaren hade jag kunnat gissa :) Kul frågor också, jag kanske skall låna dem av dig och göra något liknande framöver.

Anni sa...

Jamenvisst - det där är Beate i ett nötskal!

Byblixtra sa...

Mmm..betong och rostig metall! Det är också mina favoriter. :-)